Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hebben mijn planten last van teveel zon??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hebben mijn planten last van teveel zon??

    Korting op 420shop
    Goedenavond allen!

    Ik ben benieuwd naar jullie mening over mijn planten. Ze staan nu een goede maand buiten op het dakterras. Ze deden het eigenlijk de afgelopen weken heel goed en zijn in rap tempo als kool gegroeid. Nu merk ik sinds een paar dagen dat, gelukkig alleen de onderste bladeren, wat minder schik hebben. Ze zijn droog, somige lichtgeel/gekruld en de onderste waren helemaal dood. Mijn vermoeden is dat dit door de hitte komt, omdat ik sindsdien het verschil opmerk. De planten staan de hele dag in volle zon en ik geef ze elke avond water.
    Ik weet dat ik niet de goede potten heb, maar eerder werd geadviseerd nog even te wachten met overpotten tot er meer wortels zijn gegroeid.
    Is het een idee om ze meer schaduw te geven? Of iets van stro op de aarde te doen, ter verkoeling? Of komen de problemen wellicht door een tekort aan iets?
    Heb me wel ingelezen over bladproblemen, maar vind dit nog lastig aangezien dit mijn eerste kweek is.

    Ik hoop dat iemand wat advies kan geven of het nu echt slecht gaat of dat het allemaal wel meevalt

    Groet, Tessa
    WhatsApp Image 2023-06-12 at 20.12.35 (2).jpgWhatsApp Image 2023-06-12 at 20.12.35 (3).jpgWhatsApp Image 2023-06-12 at 20.12.35 (1).jpgWhatsApp Image 2023-06-12 at 20.12.35 (5).jpgWhatsApp Image 2023-06-12 at 20.12.35.jpg
    Attached Files

    #2
    Hoi het lijkt mij dat jou planten wel wat voeding kunnen gebruiken
    De onderste bladeren worden geel omdat daar nu de voeding uitgehaald wordt.
    If You Don't Smoke It,Don't Grow It!

    Comment


      #3
      Ze lijken nogal nat te staan ! Zo veel water drinken ze nog niet ook al is het warm .

      Een paar bladeren vanonder die geel worden geeft niks eigenlijk , dat is heel vaak zo .

      Comment


        #4
        Mja overwatering of te weinig groeivoeding. Best water geven als ze goed als droog staan😉. (Potten heffen)

        Comment


          #5
          De maximale potruimte is wel bereikt, ik zou ze ruimer zetten en absoluut geen metalen emmers om de potten doen. Zet er liever een schotel onder of iets dergelijks.
          Metaal wordt nogal heet in de zon, en dat verhit de pot ook nogal rap.

          Als de wortels niet lekker kunnen doorgroeien, dan krijgt men ook allerlei verschijnselen die op het een en ander lijken. Probeer eens een dubbel zo grote, of nog grotere pot. Verse potaarde gebruiken. En show ons dan over een week eens een fotoke.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Of van die witte kunststof potten met dubbele wand !
        Bezig...
        X