Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is De beste manier van ontkiemen met de hoogste slagingskans

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Zaai stek aarde zaadje er in slokje water binnen voor het raam boven de verwarming en wachten maar. Zo simpel kan het ook
    God was never on your side..

    Comment


    • DenSchimmige
      DenSchimmige commented
      Editing a comment
      Nee kan niet, te makkelijk..
      We moeten er op zijn minst onze labjas bij aan kunnen trekken...

    #17
    Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
    Zo werkt Bedrocan nog altijd met stekken uit zaad van de jaren 90. Dat zijn dus stekken die al decennia van dezelfde moeders worden gesneden en het bewijs leveren dat gekloonde genetica niet degenereert.
    Bedrocan werkt waarschijnlijk met cryo-preserved cultures waaruit ze steeds nieuwe stekjes opkweken.
    Als je planten omzet naar callus, ongedifferentieerd weefsel, dan kun je ze met behulp van wat glycerol en suikerwater en wat zoutjes, prima invriezen in de vloeibare stikstof en dan kun je ze daarna per klompje cellen opkweken tot nieuw plantje. Een enkel petrischaaltje kan zo 200-400 planten opleveren, genoeg voor een jaarvoorraad stekken.
    Als de vriezer leeg raakt, dan laat je de klompjes cellen niet uitgroeien tot nieuwe planten, maar tot meer klompjes cellen om de vriezer opnieuw te vullen.
    Dat scheelt ongeveer 90% van de energiekosten t.a.v. stekken blijven trekken van volwassen planten.
    Die methode bestaat al sinds de jaren 1970 en wordt veel gebruikt voor plantsoorten waarvan het zaad niet in te vriezen is.

    Zonder een kijkje in de precieze methode, is het giswerk. In mijn eigen verzameling heb ik wel degelijk meermaals het bewijs gevonden dat gekloonde genetica degenereert. Bedrocan heeft slimme werknemers, maar het geheim tot het oneindige leven hebben ze zeker weten nog niet ontdekt.
    Ik heb zelf ooit meegeholpen om een cryo-kweek-systeem op te zetten precies omdat we daar toen als bedrijf tegenaan liepen; na vijftien of zestien keer stekken, begonnen de spontane veranderingen en degeneratie en die was onomkeerbaar. Dat was een veel stabielere plantsoort dan cannabis.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #18
      Klinkt veelbelovend, ik ga het maar eens proberen.


      Raad je dan die 2x2cm aan of beter die grotere 4x4 cm?

      Comment


      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        En bij gebrek aan een propagator in de buurt van een verwarming houden? Of raad je die investering aan?

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Action 2.99euro
        Voor de minipropagator
        Maar een plastic bakje met vers houd folie
        Met nog iets wat ventilatie is ook voldoende
        En als je woonkamer min 20 graden is
        Dan kan je het ook 3dagen in een kast zetten
        Voor je het in je hoekie zet
        Of gewoon in je hokje en zorgen dat de tempratuur tussen de 20°/24 ° zit
        En na 3 dagen kan je licht aan

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        Nou Bob was even trail on error maar bij de 3e was het gelukt (maak je geen zorgen ik had t plastic er niet tussen gelaten ).

        1e had ik niet goed genoeg in de gaten gehouden en was uitgedroogd, 2e had ik (denk ik) het gat te groot gemaakt waardoor die meer open in t kuiltje lag.

        die 2e kon ik overigens wel opnieuw gebruiken en is nu alsnog uitgekomen.
    Bezig...
    X