Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek bio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek bio

Korting op 420shop
    Hello medekwekers ,

Dit is mijn eerste echte kweek met een semi/proffesionele setup en wou het verloop van de eerste kweek hier met jullie delen en ook voor mezelf op terug te kijken . Ook als jullie tips of trick hebben ook altijd welkom !

De setup is als volgt ,

Tent :60x60x140
    lamp : spider farmer fs1000evo
    inline fan : 4 inch met carbon filter
    Clipfan : SF 6 inch clipfan
    automatisatie : SF Ggs controller + co2,ppfd,airtemp,humidi,soiltemp,EC,WC sensors
    humidifier: SF 6l humidifier ( deze zijn allemaal te besturen via de Ggs controller of App op mobiel ).

de setup voor potten, voeding , etc is als volgt ,

Potten : 2x 11l , 2x 3.5 l , 1x 4.5l
    medium : Plagron Batmix
    Voeding : plagron Terra Grow & Bloom
    Supplementen : Plagron Pure Zym , Power roots , Green Sensation , Sugar Royal , Power Buds

Zaden zijn afkomstig van Zamnesia & RQS ,

deze kweek heb ik 5 zaden gekiemd puur om te testen als eerste maal in de tent .

Ik heb gekozen voor :
    - OG kush fotoperiode ( 11l)
    - Black Diamond fotoperiode (11l)
    - Pink Rozay fotoperiode (4.5l)
    - Do-Si-Dos auto (3.5l)
    - F1 Hybrid Milky-Way auto (3.5l)

Op 4 Augustus allemaal mooi gekiemd in Root Riot Plugs , daarnaa elks hun pot in , we zijn nu 11 dagen verder en de dames doen hun ding . Wekelijks volgt een update

Grtz Blackwolf
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Neenee, n7blaclwolf!!!

Of je past die avatar naam aan.

Comment

Welkom hier! Succes met je eerste kweekje.

Persoonlijk zou ik geen auto en fem combineren deze hebben verschillende voeding en licht behoeften.
      Misschien kan je het beter bij 4 planten houden je tent gaat waarschijnlijk snel te klein worden en krijg je n luchtvochtigheid die niet te handelen is.
      wat weer n grote kans op toprot geeft. Dat zou zonde zijn je eerste ronde

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Ik heb 2 easy2grow schalen 4 potten 8,5 of 15liter pot meer past niet

• N7BLACLWOLF
        N7BLACLWOLF commented
        Editing a comment
        Hey Boswachter , ik heb geen idee hoeveel er in zouden passen , ze hadden me aangeraden max 2 potten van 11l en dan 1-2 kleindere potten voor de auto's .

En hey grow co helaas geen automatisch water , maar met de sensors kan ik alles wel nauw in de gaten houden . Als deze run wat meevalt is het altijd een optie om te upgraden . Voor mij is dit puur een testrun het is begonnen bij een balkonplantje was ook een autoflower maar op mijn balkon had ik maar 6h daglicht dus dat plantje was ondergroeid , heeft wel iets gegeven maar was zeker niet zijn volle potentiël , was nieuwschierig naar wat er mogelijk was en daarom nu met de tent onder degelijk licht 18/6 en hopelijk komt het goed

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Ik neem aan dat je weet dat de feminized/fotogevoelig pas in bloei gaat bij 12 uur donker

Jazeker die foto's switchen op 12/12 om de bloei in te zetten , wou kijken hoe die 2 auto's het deden en of het de moeite was , plan was eens die auto's klaar waren te flippen naar 12-12 voor die 3 andere foto's

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Ik hoop dat je genoeg hoogte hebt met 1,40

• Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Of een hakbijl

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Genoeg tijd ook, want 11 of 13 week groei dan gaat je tentje wel vol zijn.

En autos gaan het best op 20/4 of 22/2 uur licht terwijl fotos al goed gaan op 2 weken 12/12 en dan al in de bloei.

Wel ja daar zat ik ook aan te denken die hoogte , zoals ik al zei het is een testrun ook met weinig voorkennis , behelp me veel met chatgpt voor toch de waardes van de Vpd en Ppfd etc wat op te volgen , kijken of deze run goed gaat en dan eventueel mss een upgrade naar een 70x70x160 of een 90x90x180 , maar probleem is plaats op dit moment . Ik bekijk het allemaal nog eens ze wat groter zijn . Hier zijn ze nu 11 dagen oud

Comment

• Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Vergeet vpd, ppfd, lv, temp.
        Focus je op lampafstand en waterhuishouding met een beetje genieten.
        Eerst de basis, vervolgens kan je je druk maken om de rest

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Eens

Met deze setup kun je beter 5 autos kweken blijven.
      en juist photos overslaan,je haalt vollere planten meer opbrengst en kampt ook niet met een te volle tent.

En dan 20/4 aanhouden de gehele kweek.

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        4 kleinere auto’s inderdaad of 1 xxl is genoeg

• N7BLACLWOLF
        N7BLACLWOLF commented
        Editing a comment
        Oh okay dankje , is het nog een idee om ze nu nog naar 20/4 te zetten of voor deze kweek gewoon op 18/6 laten ? Is die 20/4 ook okay voor de foto's ?

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        N7BLACLWOLF nee uiteraard niet.
        Je photo planten moeten na 12/12
        Die auto bloeit zelfs bij 24uur licht nog.

Maar als je een ronde autos knalt kun je 8 uur meer licht per dag geven,licht is gewicht en met een 100watt lampje is dat perfect.

Ik zouw niet eens meer de tijd en moeite nemen voor photos,als ik jouw was en volledig na deze ronde op autos overgaan en blijven, je hebt alleen maar voordelen.

Mooi man ik volg!
      MGC 65W - Purple Lemonade
      MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

• N7BLACLWOLF
        N7BLACLWOLF commented
        Editing a comment
        Dankje ! Hopelijk mooi resultaat :p

stafford okay dankje voor de tip , had nog best wat photo zaadjes nog liggen , maar auto's lijken idd handiger. lamp gisteren nog op 20/4 gezet dus laten we zien ... vind ook wel dat de auto's precies trager zijn dan de photo's ook veel kleiner precies ..

op de foto onderste is photo boven auto

Comment

Goeieavond Guys , even een kleine update .
        we zijn nu 14 dagen verder sinds opkomst zaailing , de photo's die doen het goed de auto's iets minder .. eigenlijk heb ik 1 auto moeten skippen omdat die stagneerde .. die had totaal geen wortelgroei en bleef achter , de milky way doet het iets beter maar toch ook niet wat ik verwacht .. de pink rozay heb ik eigenlijk al verpot omdat de wortels al onderaan de 4.5l pot uitkwam die steekt nu in een 15l stoffen pot en lijkt geen stress te hebben . Photos zijn mss ook nog klein voor hun " leeftijd" maar blijkt dat de wc waarden hoger moesten liggen .. hieronder foto op 14 dagen oud

Comment

Hoi jongens , goeieavond hier even een update op 23 dagen oud doen de dames het vrij goed naar mijn mening , LST gestart en ze zijn getopt aan hun 5e node gisteren dus we zien wel hoe het verder gaat foto onderaan

Comment

Hoi jongens , hier zijn we 6 dagen later , slow but steady

Comment

Hey jongens , ondertussen zijn we 14 september en de dames doen het vrij goed , moet zeggen dat deze ronde vrij goed verloopt qua voeding en watergiften , enkel door de weersomstandigheden is de vochtigheid wat moeilijker te controleren(beheren) foto volgt

Attachment knopje nog niet gevonden hè, zit rechtsboven als je aan het typen bent.
              This gallery has 4 photos.
              Last edited by Silas; 15 September 2025, 20:23.

Comment

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Als je klikt op icoontje , dan upload je ze zo , als je nogmaals klikt , of gewoon er niet op klikken maar ineens onderaan op upload klikken en toevoegen, dan upload je ze anders, kan je grootte kiezen enzo

Dankje 🤣

Comment

ik zie dat de opmerkingen hierboven al wat ouder zijn, maar ik ben het niet helemaal eens met de lofzang op auto's en de stelling dat er helemaal geen nadelen zijn. ik zou het andere zaad nog even bewaren dus.

auto's zijn super en de voordelen kloppen hoor maar als je een probleempje hebt met auto's en de groei stagneert heb je pech. en schieten je dwergjes gewoon in bloei.

dat is iets dat zomaar kan gebeuren door bijv. teveel water of een andere oorzaak zoals te koud, per ongeluk teveel voeding etc etc.
                met gewone plantjes groei je dan een tijdje langer door en forceer je de bloei wanneer jij dat wil door korter licht te geven.

maar misschien zit ik er naast en zijn de nieuwste auto's veel beter. denk ik zeg het je toch ff. succes verder
                mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

Comment

• Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Afjes zijn idd tricky

• Minigrowcase
                  Minigrowcase commented
                  Editing a comment
                  Ik ben groot fan van auto’s maar inderdaad eerst onder de knie krijgen dan autos zetten

• N7BLACLWOLF
                  N7BLACLWOLF commented
                  Editing a comment
                  Hey Alzheimer , heb nog niet zo'n ervaring in het kweken . Maar ik moet je toch wel volgen hoor , autoflowers zijn minder vergevingsgezind ivm klimaat , watergiften etc ... dus wat je zegt klopt wel je hebt minder controle vind ik persoonlijk tegenover foto's die zijn dan persoonlijk makkelijker ... zijn vergevingsgezinder tegenover het bovenvernoemde en het enige wat je moet doen is de lamp op 12/12 zetten en dan zie je ook de leuke dingen gebeuren .. die setup is eigenlijk beetje overkill nu voor hetgeen wat ik aan het doen ben maar blijft wel handig .. maar moet toegeven dat ik nu meer op gevoel aan het kweken ben tegenover in het begin .. ik ging te neig op de waardes van de sensors en zat er ook op als een havik .. dagelijks water geven etc wat dus niet echt goed was .. nu is het dus meer op het gevoel potten licht aanvoelen is tijd voor water+ voeding en supplementen , ook in defol en lollipopping doe ik het op het gevoel weet niet of ik goed bezig ben maar we aanzien het wel , is het eerste kweekje en buiten 1 auto die ik al vroeg geskipt had is deze eigenlijk tot nu toe vlekkenloos verlopen .. planten doen het oke zonder enige tekenen van tekorten of pesten .. net terug thuis van 4 dagen vakantie en ze konden water gebruiken en een defol :p deze zet ik er effe bij in een post

Hey guys , we zijn een weekje later enkele dagen vakantie gehad en niet in de buurt geweest van de plantjes , ze konden water gebruiken en een defol .. ik denk dat alles tot nu toe nog alles vlekkenloos verloopt .. naar volgende kweek toe weet ik wel dat ik mij beperk tot 1-2 planten want het wordt moeilijk te combineren en plaats doet ook veel ..
                Attached Files

Comment

Bezig...
                X