Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stampers autoflower blijven wit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Stampers autoflower blijven wit

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik heb hier thuis, buiten, een Kitsune Kush autoflower plantje staan. De zaadjes had ik van bij Zamnesia. Ze staat in een 20L pot met een mix van Batmix en Royalmix (Plagron) en 2 Biotabs.
    Ik kweek reeds jaren zo en haal hier doorgaans goede resultaten mee. Vanaf de bloei krijgen ze bij mij steeds bananenschilwater. Tijdens de groeifase krijgen ze water met koffieprut.

Ik heb deze op 04/06/2025 gezaaid. We zijn nu 19/09/2025, er staan reeds lange tijd mooie toppen op, maar het probleem is dat de stampertjes grotendeels wit blijven, terwijl de trichomen al wel milky zijn.
    Er ziet zo'n 30% van de stampertjes oranje, maar dit is misschien de laatste maand al zo en er lijkt niet echt veel verandering in te komen.

Weet er iemand wat hier aan de hand is? Zou ik al oogsten? Verder ruikt ze zeer sterk en ziet er smakelijk uit....

Ik voeg ook nog enkele foto's toe.

Alvast bedankt voor de reacties.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Witte stampers betekent dat de plant nog niet bevrucht is en dat ze nog wat laatste bevruchting probeert te vangen. Eigenlijk een teken van een gezonde plant.
    Daarom kijken we normaliter naar trichomen, de harsbolletjes. Als die de juiste kleur hebben en de plant lijkt in een week tijd geen dikkere toppen meer te krijgen, dan is ze klaar voor de schaar.

Als je alle haren oranje wilt hebben, dan pak je wat zout water en sproei je dat over je plant (niet aan te raden!) of dan zet je er een fohn op voor een half uurtje (ook niet aan te raden).
    Maar zonder gekkigheid, die haren zijn soms zelfs een indicatie van een lage of hoge luchtvochtigheid, iets te droog of te nat en ze verwelken. Ik vind het zelf een goed teken als ze wit blijven tot laat in de bloei.

Bedankt voor je duidelijke titel, bedankt voor je duidelijke woord uitleg, bedankt voor je heldere vraag. Dat steun ik, dus vandaar een volledig antwoord.

Ik zou wel dat gele blad in de smiezen houden, zodra er een van die bladeren gaat kantelen of verschrompelen terwijl alles rondom nog gezond lijkt, dan kan dat komen omdat er rot binnen in de toppen aan het ontstaan is. Ook geen probleem; ruim wegknippen en je verlies nemen.
    Maar dat ben je liever voor uiteraard.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Duidelijk antwoord👌👌

Dankjewel LR2 voor je antwoord.
    Vond het gewoon zo lang duren voor een autoflower en ook het feit dat de hele plant al vergeeld is...
    Maar ik eigenlijk heb wel de indruk dat er al zo'n twee weken niet veel meer veranderd, ook nog geen toprot, dus dan denk ik toch dat de schaar er dit weekend in gaat.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Misschien1 maal een booster geven 4 weken voor het eind, iets die ze niet gewend zijn , triggert het wat, enkel gevoelsmatig geen wetenschap achter.. en misschien is zamnesia wel geintreseerd in hun genetica en krijg je een mooie kortingscode fzo
      Ganja always does the trick.

Comment

• Ammo
        Ammo commented
        Editing a comment
        Hallo Wesley Pipes,
        Bedankt voor de tip.
        Ik heb ze voorlopig nog niet geoogst, blijkbaar een goed idee, want ik merk dat nu de laatste 2 a 3 dagen de stampertjes toch precies in sneltempo oranje aan het worden zijn.
        Voorlopig enkel nog steeds milky trichomen, nog geen amber te bespeuren.
        Ik had ze in het voorbije weekend wel nog wat bananenschilwater (4 schillen in 1 liter water 2 dagen geweekt) gegeven (booster heb ik niet in huis momenteel), misschien dat dit het verschil heeft gemaakt.
        Vanaf nu krijgt ze enkel nog zuiver water, ik denk dat ze volgend weekend of ten laatste in de loop van volgende week klaar is voor de schaar...
        Ik zat er eveneens aan te denken dit toch te melden bij Zamnesia, zeker omdat ze me deze zaadjes al onder garantie hebben opgestuurd, omdat er van de vorige geen enkel was uitgekomen...

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Aha en tips over hun producten waarderen ze zwz , had hier ook 1 , is niet echt groot geworden maar msspotmaat fzo te klein. Heb r 2 niet gelabeld dus ik twijfel welk potje het nu is
    Bezig...
    X