Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nog wat fotos, weet iemand wat je precies meer ziet met UV licht?

    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Je ziet er niks meer mee, als je er lang in kijkt zie je zelf misschien minder over een paar jaar.
      Het schijnt wel van negatieve invloed op de werkende stoffen te zijn.

    • CrDolan
      CrDolan commented
      Editing a comment
      Kan wel nog even blijven staan

    Miss ananas (eerste 3 foto's) is een indica- lady en loopt op haar einde, denk ik
    Eerste dame die ik ooit heb groot gebracht.. Dus ik twijfel nog of ze er klaar voor is.. Trichomen blijven al een week melkwit met heeeel weinig amber in..
    Iemand die me raad kan geven

    Ook voor Miss Jackeline ( laatste 2 foto's) zoek ik wat back up.. Die heeft veel meer amber.. 30%, maar is dan ook een sativa-indica mix.. Haar blaadjes beginnen nog maar net te verwelken.. Beide dames staan sinds 2 weken op een dieet van enkel water..
    ​​​​​​​Welke goede ziel helpt deze beginnende kweekster met haar allereerste dames?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Wat zijn het en van welke zaadmaker, hoe oud zijn ze en hoe lang bloeien ze ?

      ((((wat wij zeggen is bij benadering he...we kunnen dat nooit goed zien van foto's dus daarom vraag ik naar wat meer info

    Het zijn autoflowers ananas is een indica Jackeline is een sativa- indica mix. Beide zijn op 28 mei geboren
    Miss ananas bloeit nu al een 7 weken schat ik.. Jackeline was iets later in bloei. Beide komen ze van dutchshop

    Comment


      Ik zou zeggen geniet van dit warme weer en laat ze zo lang mogelijk staan je toppen worden nu alleen maar dikker en voller en dubbele bloei
      zo lang er geen regen of veel vocht is krijg je haast geen toprot en kan je ze lekker door laten bloeien.
      Ik laat die van mij staan tot het weer slechter word en de mijne zijn eigenlijk ook al klaar
      God was never on your side..

      Comment


      • wietoma
        wietoma commented
        Editing a comment
        Dus gewoon water blijven geven en de dorre blaadjes afhalen?.. Donderdag verwachten we de eerste regen maar ik kan haar altijd droog onder de overkapping zetten.. Daar ze geen grote bladeren meer heeft dacht ik dat ze niet meer zou vorderen, maar dat is blijkbaar niet waar dan?.. En de Jackeline... Is het goed om die te laten staan? Die heeft al wel een 30% amberkleurige trichomen.. Wel de meeste op de suikerblaadjes...

      Ja k zou zo lang mogelijk gewoon laten staan
      God was never on your side..

      Comment


        Beste medegroeiers,

        Nu het wat minder weer aan het worden is en mn Amnesia auto flink bijna klaar is heb ik een vergrootglas gekocht om de trichomen te bekijken.

        Ik krijg hem niet verder ingezoomd. Graag wil ik weten wat jullie vinden. Milky genoeg? Of nog wachten? Ik vond ook wat toprot vandaag dus wil niet teveel risico nemen maar ik wil ook niet te vroeg oogsten. (pistols zijn 70 procent bruin)

        Graag jullie mening.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Nope, deze lijken me gewoon doorzichtig.
          Mgoed, autoflowers en toprot is meestal wel einde kweek of je moet heel grote planten hebben zodat je het kunt veroorloven om 20% weg te gooien.

        Hey all,

        bijna klaar om te oogsten?

        al bij al zijn ze slechts 7 weken oud,
        het zijn AFjes Sweet zz van rqs.
        hebben het wel warm gehad de vorige weken met die hittegolf en zo.

        toch al veel Amber te zien volgens mij.
        toch wel nog witte groeiharen te zien ook.

        wat is jullie mening?

        AE71C4BB-B6F8-4E6B-8EB2-FB003131F100.jpeg
        0C3FBC43-2D8C-4647-A96E-DB0605BCBB7E.jpeg
        FA0A2B51-EBAE-4FEC-87CA-0DD2497617EA.jpeg
        A3D8074C-6979-4A69-A469-46FEEA8E5349.jpeg
        F599BA20-E37D-4A44-93EB-BB3EC5023CC4.jpeg

        thx alvast voor de replys!

        Attached Files

        Comment


        • Freedom1984
          Freedom1984 commented
          Editing a comment
          Dacht al dat het vroeg was,
          Dus het is niet omdat je Amber trichomen ziet in de 5 de bloeiweek dat de plant bijna klaar is?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          In de 5e bloeiweek heb je er met autoflowers toch al een week of 10 opzitten dus dan zijn ze bijna zover, in verhouding

        • Freedom1984
          Freedom1984 commented
          Editing a comment
          Ik zeg 5 de bloeiweek, is men eerste kweekje,..
          ze zijn uitgekomen op 6 juli, dus nog maar 7 weken oud,..
          ik post vnvd nog eens in men kweekverslagje.
          De ene heeft bijna GN witte haartjes meer, die zijn allemaal mooi bruin/ Amber/ rood geworden,..
          Miss door de warmte dat ze Het iets vlugger Moe zijn?
          Of kan dit niet?

        Ik heb hier een foto van Hollands hoop. Iemand een idee hoe ver ze is met bloeien? Ik denk twee weken in bloei...
        En nog even een grotere foto IMG20200914190843.jpg
        Attached Files
        Last edited by QnQ; 28 September 2020, 11:31.

        Comment


          Ja nog heel vroeg 2 kan goed
          God was never on your side..

          Comment


            Vandaag ik denk week 3.. witte haartjes en de gehele plant is goed groen... Ik denk nog twee weken wachten. Wat denken jullie?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Rickysticky
              Rickysticky commented
              Editing a comment
              Je zegt week 3? +2 = 5? Plant moet minimaal 8 weken bloeien doe er maar sws 4 bij!

            Je heb gelijk typefout van mij ! Best vreemd dat je in november oogst... Ik dacht dat je uiterlijk in oktober uit zou komen, maar ja komt door het weer natuurlijk.

            Comment


              Ik heb wel eens de 2 week van dec ge oogst dus zo raar is dat niet
              God was never on your side..

              Comment


                De bovenkant van mijn plant lijkt prima om te oogsten (veel bruine haartjes en bladeren zijn ook veel meer verkleurd en lichter geworden) terwijl het onderste deel nog mooi groen is met veel witte bloeiharen. Moet ik in dit geval een deel van de plant oogsten en dan wachten met de rest??
                Last edited by Loeki; 1 October 2020, 07:55.

                Comment


                • MankeNelis
                  MankeNelis commented
                  Editing a comment
                  Ja, dat kan heel goed.

                Hallo, mijn (niet-autoflower) planten staan nu al ongeveer een week of 6-7 in de bloei. De toppen groeien echter zeer ongelijk, maar dit verwachtte ik al. Ik verwachtte echter niet nu al amber trichomes te zien bij de meest-rijp-lijkende toppen. Ik zie hier en daar nog een paar clear trichomes en ik weet niet zeker of ik op nog meer amber moet wachten. Wat denken jullie, zien deze foto's er uit alsof ik al enkele toppen kan oogsten? Ik heb wel gisteren nog voeding gegeven bij het water geven, aangezien ik er vanuit ging dat ze nog wel minstens 2 weken zouden moeten..
                Attached Files

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Met bio voeding hoef je niet te spoelen, het kan wel, maar met minerale voeding zeker spoelen.

                  Q laat de trichomen zelfs zwart worden.

                @Rreppellsteeltjam oke bedankt, dan blijf ik gewoon voeding geven tot het einde aangezien ik niet goed kan inschatten hoelang ze nog moeten. Ik heb echter wel steeds meer last van toprot. Is het dan niet verstandig om de topjes zoals die op de foto alvast te oogsten? Of is het echt nog te vroeg?

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Die kan je al oogsten hoor, kan de lamp misschien ook wat lager.

                • Wiu
                  Wiu commented
                  Editing a comment
                  @Rreppellsteeltjam bedankt, dan ga ik zeker alvast wat oogsten. Jammergenoeg kan ik hun bron van licht niet wat lager zetten, want ze staan buiten...
              Bezig...
              X