Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

    Schiet mooi op

    tmp_8491-Screenshot_2016-09-10-10-22-34-1339463488.jpg

    Comment


      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      Nog ff van het mooie weer laten genieten en dan omhakken....

      Comment


        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

        Deze week mooi laten staan in het zonnetje
        God was never on your side..

        Comment


          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          Vanmiddag een vergrootglas/loep aangeschaft.
          Dit type wordt gebruikt om de inktstraal van een inktjetprinter uit te lijnen....
          dus met de vergroting zit het wel goed.
          Trichomes zijn momenteel fifity/fifty clear/milky...nog even wachten lijkt mij.
          Zal morgen eens kijken of ik door die loep heen een foto kan maken.

          Comment


            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

            Het viel niet mee maar uiteindelijk toch gelukt.
            Weliswaar is het een foto van het blad maar het geeft een aardige indruk hoe ze erbij staat.

            IMG_20161008_104133.jpg

            Nog even laten staan ?

            Comment


              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

              Inmiddels geoogst en geknipt, behoorlijke opbrengst voor m'n allereerste plant.

              Gr. R Dieblijismetz'noogst.

              Comment


                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                Rook smakelijk dan!

                Comment


                  Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                  hey allemaal ik twijfel of mijn critical jack al klaar is maar wilde hier geen aparte topic voor aan maken, ik hoop dat ik hier goed zit. (Alvast bedankt voor de reacties)
                  zij staat al 10 weken in zichtbare bloei en maakt nog steeds witte haartjes aan. Tevens zie ik nog geen amber thrichomen maar de blaadjes aan de toppen drogen wel uit (kan dit kwaad).
                  Het is critical jack van dinafem die ik hier een paar jaar geleden gewonnen had.
                  20161209_182120.jpg20161209_182115.jpg20161209_182129.jpg

                  Comment


                    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                    Heb je al met een microscoop gekeken?
                    Btw. Je lamp hangt wel op de grens qua hoogte, gezien de "bleach" op sommige toppen.

                    Comment


                      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                      Ja sorry was er vergeten bij te zetten dat ik een microscoop gebruik en dat de lamp 5 weken geleden te laag hing, vandaar die light bleach. De lamp hang sindsdien op 35cm vanaf de toppen. maar wat denken jullie?
                      20161211_160012.jpg20161211_160020.jpg20161211_161837.jpg20161209_182129.jpg
                      Last edited by Geodude; 11 December 2016, 19:06.

                      Comment


                        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                        Iemand een idee?

                        Comment


                          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                          Je zult toch echt ff met een microscoop moeten kijken, Geo...
                          Is het een auto of een feminized soortje?? Auto zal nooit zo veel amber laten zien is inmiddels mijn ervaring, dus dan moet je kijken naar of er voldoende milky aanwezig is in je trichomen. Bij de feminized soort kun je waarschijnlijk wel amber verwachten.

                          Comment


                            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                            Ik heb zo'n bud o scope en daarmee zie ik dat de thrichomen clear/milky zijn.
                            Het zijn Critical Jack zaadjes van Dinafem (gefeminizeerd). Volgens dinafem hebben ze 60 dagen bloeitijd nodig, ik weet dat dit niet altijd klopt.
                            Maar ze zitten nu in week 10 zichtbare bloei en hebben nog veel witte haren wat nieuw voor mij is.
                            Het ziet er naar uit dat ze nog zoiezo 2 weken moeten maar dat dacht ik 2 weken geleden ook.
                            Het kan geen kwaad dat alle kleine blaadjes aan de toppen opdrogen?

                            Comment


                              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                              mijn twee centen, garantie tot de deur:
                              Scheelt je een hoop knipwerk Mijn ervaring is dat de plant er alles aan zal doen om de toppen zo lang mogelijk groen te houden. Wellicht hebben sommige topblaadjes het iets te zwaar gehad, te zien aan je bleeching is dat goed denkbaar. Ze drogen dan uit en knisperen/breken als je ze vastpakt.
                              De vraag is hoeveel procent ongeveer milky is. Als dat meer dan drie-kwart is, dan kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om te beginnen met het in gedeeltes oogsten. De planten waarvan de topblaadjes verdroogd zijn het eerst. De wat groenere planten laat je nog ff dooremmeren. Je kunt zelfs er voor kiezen om de bovenste top eerst te oogsten en de rest van de plant nog ff door te laten ontwikkelen.
                              Het is niet perse fout dat je toppen maar door blijven ontwikkelen, meestal hebben ze het dan naar hun zin en nog genoeg energie om er wat extra bloemen bij te maken.
                              by the way, wat voor lamp gebruik je? Ik gok LED (??)

                              Comment


                                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                                Minder knipwerk klinkt als muziek in mn oren! haha
                                Ja ik gebruik LED (spectrabox pro 4) ik had een g-kit mini led versie gekocht. Maar ben nog aan het stuntelen wat de beste hoogte is.
                                Goede tip trouwens om eerst het bovenste stuk van de top te knippen. Die manier had ik zelf nog niet aan gedacht.

                                Comment

                                Bezig...
                                X