Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oorspronkelijk geplaatst door Randomhaze View Post
    Heren, ik ga de vraag toch stellen. De buiten kweek dit jaar is een beetje apart verlopen dit jaar.

    Ik heb om de trichomen bekeken en deze werden uit eindelijk deels melk wit. Op dat moment begon al het blad tussen de toppen dood te gaan. Niet de grote maar al het kleine blad. Ik heb ze uit eindelijk ook maar geknipt voordat ze Amber kleurig werden.

    nou heb ik zelf het idee dat dit gekomen is door het extreem warme en zonnig weer en aangezien mijn tuin pal op het zuiden staat zonder enige schaduw..... dat zelfs de laatste beetjes energie uit dat blad getrokken word.

    zit ik goed? Of is dit toch een gevalletje van te laat geknipt, trichomen zeggen niet alles??
    Trichromen zeggen wel alles.
    Probleem kan wel zijn , dat heb ik namelijk al een paar keer gehad, dat de plant gaat rotten voordat de trichromen al echt goed zijn.
    Bij rot heb je maar twee keuzes, plant weg gooien of de stukken rot er ruim uit knippen en dan de rest van de plant oogsten.
    Langer wachten kan vaak niet meer als er al rot is.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      Zeker niet de hitte want hier bij mij was het paar weken terug nog net geen 50 graden Celsius en de plant had nergens last van.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


        Wat denken jullie. Ben niet zo zeker .
        trichromen hier en daar nog helder.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.

        Comment


          Geheel plant
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            Een foto van vlak voor de oogst...

            Toppen hadden geen rot, totaal niet.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Geen blad meer ook

            Ik heb een vraagje, hoe de meer ervaren kwekers omgaan met het feit dat de top bud altijd verder is als de rest van de plant.

            Als ik naar de hoofdtop kijk, zou ik al kunnen oogsten, kijk ik echter naar lagere bloemen dan zie ik nog heldere Trichomen.

            Lets not criticize but legalize

            Comment


            • Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Gespreid oogsten. Kleine buds die minder licht hebben ontvangen langer eraan laten zitten. Als je zorgt dat je tijdens het oogsten voldoende leven in de plant laat zitten bloeit de rest gewoon verder af. Als de plant maar voldoende gezond blad overhoudt voor fotosynthese. Wel het risico dat er een schimmel in de plant slaat. Dat risico is altijd aanwezig.
              Vind het wel een logische vraag. En zelf kies ik er vaak voor om gespreid te oogsten. Derde jaar ervaring in aanmaak. Vind het ook wel fijn zo, knippen is niet mijn favoriete onderdeel van het wiet kweken. Het kan een hels karwei zijn.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Scroggen



            Ik ben ook geen fan van het knippen Vorig jaar meer als een week bezig geweest.

            Bedankt voor je antwoord, ik ga er over nadenken. Om het gespreid te doen.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              Een van mijn drie Northern Light Auto's is bijna klaar, maar zag daarnet wat toprot verschijnen (die ik ondertussen heb weggeknipt). Ik denk dat ik haar morgen kap om die reden. Van zaadje tot nu zijn er 85 dagen gepasseerd.
              De meeste bladeren zijn al afgevallen (vreemd, want de andere 2 planten laten nog niets los), de pistils zijn voor 60-70% bruin, maar de trichomes zijn volgens mij redelijk clear. De trichomes krijg ik niet mooi op beeld... Hieronder toch een fotootje

              Want denken jullie?
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                Ik denk als de trichomen nog doorzichtig zijn, dan heeft oogsten geen zin, dan is er nog geen effect.

                Bladeren horen niet zomaar af te vallen trouwens, maar da's een ander hoofdstuk.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  De bladeren zijn er niet vanzelf afgevallen, eerder geel geworden en dan door mij ervan geplukt.

                  Hieronder een betere foto van de trichomen van de plant. Hierop duidelijk te zien in welk stadium ze zit? Ik geraak er niet echt aan uit...
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.
                  Last edited by QnQ; 25 August 2018, 20:20.

                  Comment


                  • Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Niet klaar, trichomes zijn hier clear met een beetje milky. Zie nog geen amber.

                  Ik heb net mijn eigen plant eens goed bekeken en dat zag er ongeveer net zo uit als bij jou. Mijn conclusie was dat het nog zeker een week of 4 gaat duren.

                  Comment


                    Wow, dan zou ie 16 weken van zaadje tot oogst duren. Is dat niet extreem lang voor een Northern Light Auto?

                    Grootste probleem is het feit dat er wat toprot begint te vormen. Het meeste heb ik wel weggeknipt, maar ik ben toch wat bezorgd.
                    Last edited by QnQ; 25 August 2018, 20:20.

                    Comment


                      Comment


                        Volgens de planning 20 september oogsten
                        maar ik vind hem niet rijp genoeg
                        wanneer zou ik hem mogen drogen
                        want als je goed kijkt nog lang niet rijp

                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Die moet nog wel 3-4-5 weken.
                          Als je bij bericht 1 van dit topic begint te lezen, dan weet je na 24 pagina's precies hoe je kunt zien wanneer het optimale moment is om te oogsten.

                        Ik had nog een vraagje ik ga de 4 weken aanhouden hoe hoog moet ik de led lamp hangen?

                        Comment

                        Bezig...
                        X