Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ph van kraanwater

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ph van kraanwater

    Korting op 420shop
    Goedendag

    Ik heb ongeveer 1,5 week geleden een ph meter gekocht en heb toen ook gelijk de ph waarde van mijn kraanwater gechecked. Op dat moment was de waarde 7.2. Vandaag weer even de waarde van het kraanwater gemeten en nu is het ineens 8.0. Is het normaal dat het zoveel kan schelen? Ik heb de ph meter netjes afgespoten met gedestilleerd water na gebruik, waterdruppels eraf geschut en laten drogen. Dus kan me niet voorstellen dat de lens vuil is.

    En dan heb ik nog een vraag over de eerste twee weken. In de eerste twee weken geef ik de stekken alleen maar water. Ook in deze tijd moet ik toch ook de waarde van de ph naar 6.0 laten zakken of niet? Bedankt alvast!


    NL

    #2
    Re: Ph van kraanwater

    Best doe je steeds wat pH neutraal (7) in het dopje zodat je lens vochtig blijft bij het opbergen.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: Ph van kraanwater

      Maar over het algemeen moet de ph waarden van mijn kraanwater toch gewoon hetzelfde blijven of niet? Waarom kan er zoveel verschil in zitten? Ik vraag me nu dus af of dit nou normaal is of misschien mijn ph meter niet helemaal goed werkt. En in de eerste weken als ik de plantjes alleen water geef moet ik dit water met ph- naar beneden brengen naar ongeveer 6? Of alleen de ph verlagen als ik voeding ga toedienen? thx voor de tip

      Comment


        #4
        Re: Ph van kraanwater

        Als je waterbedrijf regen verwerkt tot drinkwater, dan kan de zuurgraag flink verschillen per dag. Afhankelijk van de bron die ze gebruiken. Bij 'gerecycled' water zal de PH rond de 8 liggen. Bij 'verse' aanvoer van gefilterd regenwater zal die PH flink dalen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Ph van kraanwater

          Ok das duidelijk. En kan iemand misschien mijn laatste vraag ook nog beantwoorden? Moet het water wat ik de stekken geef de eerste twee weken ook een ph hebben van 6.0 of mag dat gewoon kraanwater zijn 7.0)?

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Ik neem aan dat dit een domme vraag is. Ik zal gewoon 6.0 aanhouden. Bedankt voor de antwoorden.

          Comment


            #6
            Re: Ph van kraanwater

            Welk medium en voeding gebruik je?

            Bij een 100% biologische kweek is het niet noodzakelijk om je water af te zuren.

            Zoniet zuur je best de ganse kweek af tussen 5.8 en 6.2.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment


              #7
              Re: Ph van kraanwater

              Oorspronkelijk geplaatst door northern light View Post
              Goedendag

              Ik heb ongeveer 1,5 week geleden een ph meter gekocht en heb toen ook gelijk de ph waarde van mijn kraanwater gechecked. Op dat moment was de waarde 7.2. Vandaag weer even de waarde van het kraanwater gemeten en nu is het ineens 8.0. Is het normaal dat het zoveel kan schelen? Ik heb de ph meter netjes afgespoten met gedestilleerd water na gebruik, waterdruppels eraf geschut en laten drogen. Dus kan me niet voorstellen dat de lens vuil is.

              En dan heb ik nog een vraag over de eerste twee weken. In de eerste twee weken geef ik de stekken alleen maar water. Ook in deze tijd moet ik toch ook de waarde van de ph naar 6.0 laten zakken of niet? Bedankt alvast!


              NL
              Het is beter de sensor niet te laten drogen.
              Je kan de meter gewoon in een bekertje met een beetje leidingwater bewaren.
              Gedestilleerd water is slecht voor je sensor.
              Er is ook een kci? bewaarvloeistof te koop.

              Comment


                #8
                Re: Ph van kraanwater

                Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                Welk medium en voeding gebruik je?

                Bij een 100% biologische kweek is het niet noodzakelijk om je water af te zuren.

                Zoniet zuur je best de ganse kweek af tussen 5.8 en 6.2.
                Nou ik heb eigenlijk een beetje gelogen Het is niet voor mezelf maar ben iemand aan het helpen. Ik kan me niet herineren welk merk er gebruikt word voor de voeding en aarde en ben helaas niet ter plaatste. Ik weet wel dat er 100% biologische voeding word gebruikt op aarde maar goed het kan toch geen kwaad om in de eerste twee weken de ph waarde omlaag te brengen naar 6.0. Dit zou toch de groei moeten bevorderen? Gisteren had het kraanwater een ph waarde van 8.0 en das toch veel te hoog? Of ph pas verlagen als er voeding word toegedient (3de week?

                Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton S View Post
                Het is beter de sensor niet te laten drogen.
                Je kan de meter gewoon in een bekertje met een beetje leidingwater bewaren.
                Gedestilleerd water is slecht voor je sensor.
                Er is ook een kci? bewaarvloeistof te koop.
                Bij die meter zat een potje ijk vloeistof en een potje kci. Begreep toen niet waar het voor was.

                Thx mensen

                Comment


                  #9
                  Re: Ph van kraanwater

                  pH meter na gebruik altijd afspoelen onder de kraan, daarna voorzichtig afdrogen en het glazen bolletje onder zetten in bewaarvloeistof.
                  Niet in ijkvloeistof, niet in leidingwater, niet in gedestilleerd water, maar KCL.
                  Dat glazen bolletje is semi-doorlatend, als het in de verkeerde vloeistof staat gaat de meter 'verlopen'.

                  Behandel je de meter goed heb je er geen omkijken naar.
                  Ik heb mijn 50-euro metertje nu zo'n 3 jaar, en controleer 'm 2x per jaar ofzo, maar nog nooit bij hoeven stellen.

                  Bewaarvloeistof kun je zelf ook maken.
                  Los 22.35 gram Kaliumchloride (KCL) op in 100 ml gedemineraliseerd water en voila.
                  KCL is een zoutvervanger, dat is overal verkrijgbaar, desnoods bij de apotheek.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Ph van kraanwater

                    Geweldige forum dit, thx mensen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Ph van kraanwater

                      geef je je stekken geen wortelstimulator?

                      Comment

                      Bezig...
                      X