Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten van spaarlampen in kweektent.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aansluiten van spaarlampen in kweektent.

    Korting op 420shop
    Goedenacht mensen.

    Na een flink aantal uren inlezen heb ik besloten een eigen indoor kweekje te beginnen. Uiteraard heb ik al meerdere uurtjes besteed aan het verzamelen van informatie over wiet kweken. Er is alleen 1 ding waar ik maar weinig over kan vinden. Namelijk het aansluiten van de verlichting. Het is een relatief low-budget project. dit wil niet zeggen dat het niks mag kosten maar ik geef liever niet honderden euro's uit aan verlichting of de aansluiting ervan...

    Ik zal gaan kweken in een tent van 60x60x140, hier komen dan waarschijnlijk 2 of 3 autoflower northern lights in. Ik had besloten dat ik geen heftige lampen er boven wilde hangen. Zeker omdat ik geen argwaan wil wekken bij de huurbaas. Misschien een beetje paranoia maar het moet gewoon zo min mogelijk opvallen dus ook wat betreft de verlichting(stroomverbruik). Uiteindelijk kwam ik uit op spaarlampen. Ik zat te denken aan: Sencys spaarlamp 4000 20Watt E27 fitting en Philips tornado spiraal 20Watt E27 fitting. En dan van allebei 2 of 3 lampen op te hangen. dus 4 of 6 lampen in totaal. Ik weet niet of het mogelijk is om beide soorten lampen tegelijk te gebruiken, of dat er echt in de Groei periode 4000.0 lampen boven moeten en dat je die dan in de bloei periode weer moet wisselen met 2700.0 lampen... Advies wat betreft aantal lampen/Watt per plant en hoe dit ongeveer werkt is ook erg welkom.

    Ik weet verder heel weinig af van elektriciteit. En dit zal ook mijn eerste kweek indoor zijn. Maar ook al zou ik weten welke lampen ik ga gebruiken, dan zou ik deze nooit van mijn leven kunnen aansluiten. Ik ging er eigenlijk stiekem van uit dat het zo simpel zou zijn als het indraaien van een spaarlamp op een "lampje" (fitting dus?) maar hoe meer ik er over probeer te zoeken hoe ingewikkelder het allemaal lijkt te worden. Ik wil dus te weten komen hoe ik de gekozen spaarlampen boven mijn planten kan plaatsen. Ik heb het dus niet over een hele uitleg over hoe ik het ophang, maar meer het "technische" gedeelte. (het liefst krijg ik het voor mekaar op een zo min mogelijk technische manier...)

    Ik wil het dus graag niet al te ingewikkeld maken voor mezelf maar ik heb eigenlijk ook geen zin om heel veel geld neer te leggen voor een gemakkelijkere oplossing. Als die er al zijn... Dus ik hoop dat jullie met hier een beetje mee kunnen helpen. Nogmaals het hoeft geen gigantisch professionele setting te zijn. Zolang die lampen straks maar gewoon netjes en veilig hangen en dat ik daar geen gedoe mee krijg.

    Alle informatie is zeer welkom en tips uiteraard ook!


    #2
    Re: Aansluiten van spaarlampen in kweektent.

    E27 gaat prima, je hoeft daar niets voor aan te sluiten , daar kun je een fitting met een knopje aan, incl kabel wat naar je wandcontactdoos loopt voor kopen. 3-5 euro. wel zullen je lampen zelf wel zo'n 6-10/stuk kosten denk ik
    dan zit je al rap aan 50-100 euro, eventueel kun je ook tneon setje overwegen dat is nog gemakkelijker

    kleine correctie.
    6500K voor de groei
    2700K voor de bloei

    je kan ze prima samen gebruiken, hoe meer licht ze hebben hoe beter, al is het natuurlijk nog beter om tijdens de groei zoveel mogelijk 6500K lampen te hebben en tijdens de bloei zoveel mogelijk 2700K lampen te hebben.


    succes
    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

    Comment


      #3
      Re: Aansluiten van spaarlampen in kweektent.

      Yep, 5500-6500K voor de groei (blauw licht, hoe hoger de K hoe beter), 2000-3000K voor de bloei (rood licht, hoe lager de K hoe beter). Alles daartussenin heeft veel te veel groen in zich.

      Beste manier om te werken met een spaarlamp is scroggen. Google scrog maar eens en je komt op duizenden handleidingen uit.
      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

      Comment


        #4
        Re: Aansluiten van spaarlampen in kweektent.

        QNQ2012275.JPGQNQ2012276.JPGQNQ2012274.JPGQNQ2012279.JPGQNQ2012277.JPGQNQ2012278.JPG

        Uitleg geef ik er niet bij.
        Je wil zo te zien iets waar je wiet onder kunt kweken, maar het moet niet professioneel zijn.
        Ik weet niet wat jij professioneel noemt, normaal is dat als je er je brood mee verdient, dat doet niemand hier.
        Iedereen op dit forum doet dit voor eigen gebruik en/of hobby.
        Het is maar net hoe lekker je wil slapen. Wil je het veilig doen, of ga je maar wat aan rommelen.
        Bedenk dat je de verantwoording hebt voor iedereen in huis, mocht je broddelwerk per ongeluk vlam vatten.
        (ps. Je verzekering doet ook moeilijk als ze een wietplant vinden tussen de resten van je huis)

        Het heeft dus niets met professioneel of moeilijk te maken, maar eerder voor mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
        Als je zelf totaal geen verstand van elektra hebt, doe het dan gewoon niet, en geef een paar tientjes uit aan een T-neon setje, zoals eerder vermeld.
        Dat geld ben je ook kwijt met spaarlampjes, want die moet je ook kopen, met fittinkjes, en je moet alles monteren en ophangen, draad, kroonsteentjes etc etc
        Tneon.JPG
        Een Tneon setje heb je voor een tientje of 6-7. Eventueel passen er zelfs 2 in dat tentje, maar 1 set kun je al best 2 plantjes onder zetten.

        Succes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Aansluiten van spaarlampen in kweektent.

          Ga niet lopen kloten als je er geen verstand van hebt, dat is gewoon te gevaarlijk. Ga dan voor Plug-And-Play oplossingen zoals de TNeon
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #6
            Re: Aansluiten van spaarlampen in kweektent.

            Koop een 125W plug and grow spaarlamp met reflector. Samen heb ik er nog geen 45 euro voor betaald en het boekt het beste resultaat als je toch niet van plan bent om veel planten te zetten is dit de beste optie. Ik heb hem ook (volg kweekverslag) en die gaat echt goed.

            Cheerz

            Comment


              #7
              Re: Aansluiten van spaarlampen in kweektent.

              T-neon heeft na wat tests mijn voorkeur. Je kunt onder een bloeilamp prima groeien, dus het is niet nodig om twee verschillende lampen te halen. Een kwestie van de stekker erin stoppen en hij werkt, niets qua aansluiting en moeilijk doenl Zo ook met de plug & grow spaarlampen. Al met al kom je rond dezelfde prijs uit, dus ik zou voor het gemak T-neon nemen. Die hebben een betere belichtingshoek dan spaarlampen, daarnaast zijn ze qua hoogte maar 7cm en een spaarlamp makkelijk 17cm.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Aansluiten van spaarlampen in kweektent.

                Bedankt voor alle reacties, ik heb besloten om maar gewoon een plug & play setje aan te schaffen. Heb gekozen voor een 200Watt bloei lamp i.c.m een reflectorkap incl fitting etc. dus gewoon de stekker er in en gaan. Als je het doet moet je het idd wel goed doen zoals hier boven al genoemd is. Ik ga me ook wat meer in scroggen verdiepen klinkt wel goed wat ik er over gelezen heb tot nu toe.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Aansluiten van spaarlampen in kweektent.

                  Helemaal goed gedacht, niet moeilijker gaan doen als nodig is.
                  Je zal zien dat deze lamp zich meer dan zal gaan bewijzen.

                  veel plezier.
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    #10
                    Re: Aansluiten van spaarlampen in kweektent.

                    4 kweekjes met spaarlampen gedaan. Het waren van die philips tornado lampen
                    Kosten trouwens iets van een 12 euro per stuk dacht ik.
                    Je kan ze erna wel nog herbruiken
                    als je graag knutselt en houdt van stealht kun je een oude kleine frigo
                    een nieuw leven geven als kweekkast. Geen mens die gaat denken dat
                    er in die oude frigo wietplantjes staan

                    Maar aangezien jij al een halve setup hbt raad ik je ook een plug and play aan.
                    Zowiezo scrog methode ++++opbrengst

                    cheers

                    Comment


                      #11
                      hoi ik ben net nieuw op dit forum en zat zo te lezen met de vraag waar je die plug en play lampen kan bestellen van 200watt en eventueel iets aan afzuiging, die zijn werk goed doet niet duur is en en weinig lawaai maakt

                      greetz

                      Comment

                      Bezig...
                      X