Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

**** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

    Ik ben het gedeeltelijk met Escargot eens: Voor een top-oogst heb je een hoop apparatuur nodig. Aan de andere kant: Wiet is een onkruid dat nauwelijks kapot te krijgen is (behalve met ph-min dan) . Met een zak goeie grond en een fles biovoeding (samen 25 euro) kan je een prachtig plantje kweken.

    Die led-lamp is inderdaad zonde van het geld. Kun je die nog terugbrengen? Dan kan je van dat geld een prima HPS-lamp, afzuiging, ph-meter en ec-meter aanschaffen.

    Comment


      #17
      Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

      Dat kan idd.

      Zeker als je een hele hoop kweek verslagen leest en veel van de gebruikelijke kwaaltjes, direct leert herkennen.

      Een ph meter heb je voor een euro of 60
      Weerstationnetje is nog geen 30 Euro.
      Lijkt me niet zo'n gekke investering.

      Maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.
      De spullen gaan wel meerdere kweekjes mee.

      In sommige voedingslijnen heb je die zooi idd niet nodig.
      Maar daar heeft de Growshop meer kijk op dan ik
      Last edited by Escargot; 31 October 2013, 10:48.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        #18
        Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

        HI,

        ik ik wilde juist met een led werken vanwege de warmte en het kleinschaliger houden! Opbrengst is niet zo belangrijk! Een gezond plantje en iedere keer een ander proberen! Beetje kleuren kijken. Mooie toppen maken! Hash er van maken. Gewoon leuk voor de hobby! Maar wel een gezond plantje maken en daarbij dus wat tips en trics nodig! Die lamp heb ik vrij goedkoop kunnen kopen aangezien ze een fout maakte met mijn bestelling! Een weerstationneje heb ik. En werkt netjes. Ph ga ik zsm halen bij die shop! 10 tot 18 open dus dan werk ik ook! Even kijken dus! Vanochtend stonden de plantjes er al strak bij! Blaadjes recht en leek wel alsof ze blij waren overgezet te zijn in schone aarde! Nogmaals dank en hou jullie opende hoogte om mooi commentaar te krijgen! Groeten

        Comment


          #19
          Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

          Ik heb ook nog eens zo'n LED-bak in huis gehaald. Dat was voordat ik wat kweekverslagen doorlas en de echte cijfers eens naast elkaar legde. Gelukkig kon ik die bak weer kwijt bij de verkoper.

          De feiten:
          - Onder X watt LED kun je (hooguit) dezelfde opbrengst verwachten als onder X watt TL of HPS. De meer-opbrengst van LED is voorlopig puur theoretisch.
          - Een LED van X watt geeft evenveel warmte als een HPS van hetzelfde wattage. Wie anders beweert, die liegt.
          - Een LED van X watt gebruikt evenveel energie als een HPS van X watt. (open deur.) Een LED van X watt is dus NIET zuiniger dan een andere lamp van hetzelfde wattage.
          - Fabrikanten van LED-bakken beloven dat zo'n bak 10 jaar meegaat. Voorlopig kunnen ze dat slecht beloven omdat die bakken nog maar een paar jaar bestaan - en als ze na 5 jaar ermee ophouden, dan is de garantie toch echt verlopen.
          Als je een TL of HPS koopt van 100 watt, dan kun je ervan uitgaan dat ze ook inderdaad 100 watt verbruiken. Bij LED-bakken is dat de vraag: Vaak gebruiken (en leveren) ze amper de helft van wat ze beloven.

          Kortom: LED's hebben leuke verkoopleugens, maar ze blijven een dure miskoop.

          Comment


            #20
            Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

            Goed ik hoop dat jouw probleem is opgelost.

            Maak een kweekverslag aan in de Micro kweeksector en lees aandachtig de verslagen.

            Jouw plantje heeft vooralsnog niets nodig een beetje vochtige aarde,niet nat.
            Op deze manier kunnen zij op alle gemak tot Zaterdag overleven.
            Vraag in de Growshop welke voedingslijn voor jouw ideaal is.
            Bij sommige hoef je helemaal niet jouw water af te zuren.

            Wat mij nog ontbreekt is de grote van de pot waar je ze in gezet hebt.
            Dit hoef je niet hier te beantwoorden, doe dit gewoon in jouw nieuwe Topic.

            Ik kom daar zeker kijken.

            Groet,
            Reuben
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #21
              Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

              tip voor de volgende keer, ik weet niet of hij al gegeven is, want ik heb geen zin om zoveel te lezen voor zoiets kleins; gebruik nooit meer turfpotjes. De wortels komen daar pas na drie maanden(!) doorheen. Dat is alsof je een 15 jarige olifant kleuterschoenen laat dragen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              Bezig...
              X