Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginners Vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: Beginners Vraagjes

    Korting op 420shop
    Wat mag het maximale temperatuurs verschil zijn met de HPS aan en uit ?

    Alvast bedankt



    Sent from my iPhone using Tapatalk

    #2
    Re: Beginners Vraagjes

    hps aan temp max 28

    hps uit temp min 20

    als je onder 18graden komt gaat de plant vertraging op lopen. En verschil tussen nacht en dag regime liefst binnen 8 graden verschil houden.


    greetzz

    Comment


      #3
      Re: Beginners Vraagjes

      Onder de 16 graden of lager = groeistop
      30 graden of meer = groeistop
      Ongeacht lamp aan of uit
      If life keeps putting you down, You better stay high

      Comment


        #4
        Re: Beginners Vraagjes

        Onder de 18 graden worteltemperatuur.
        Zolang het medium 18 of hoger is, kan het plantje best in 10 graden staan met lamp uit.
        (Buitenplantjes kunnen toch ook een nachtje vorst hebben?)

        Topicstarter vroeg wat anders, namelijk het maximale temperatuurverschil tussen lamp aan en uit.
        Dat hou je liefst zo laag mogelijk. Als het temp.verschil te groot is krijg je condens in de toppen als de lampen aan gaan.
        Een groot dag/nacht verschil is zeker een factor in de kans op toprot.
        En toprot proberen te minimaliseren is nooit verkeerd toch..?

        Wat de max is weet ik niet, overal zegt men wat anders, ik hoor nog wel eens 5 graden max. noemen.
        Ik ben nooit op zoek geweest naar een wetenschappelijk document met metingen en testen hierover.

        Als je tegen die 30 graden zit met lamp aan kan je plantje daar prima tegen, maar als de lampen dan uit gaan zakt de temp. natuurlijk ver.
        Het is dan dus zaak om de temperatuur met lamp aan wat lager te krijgen zodat het verschil kleiner is.

        Ik heb meestal zo'n 2-3 graden verschil, een keldervoordeeltje.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: Beginners Vraagjes

            groeistop vind ik een groot woord. Hier heb ik gisteren de laatste buitenplant geoogst op 12 graden. De laatste week heeft ze de toppen bijna verdubbeld qua omvang. Ik zou dus zeggen: minimum 5 graden C. Alhoewel ze hier ook -10 hebben overleefd als zaailing. Maximum gooi ik toch op 34 graden, want dan begint het blad af te brokkelen in de binnentuin Ook gaan de planten dan overmatig zweten, en krijg je letterlijk vochtophoping in de toppen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7

              Comment

              Bezig...
              X