Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom vochtige watten ipv nat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarom vochtige watten ipv nat

    Korting op 420shop
    Ik had even een vraagje. In bijna ieder topic wat ik gelezen heb staat dat je voor het ontkiemen vochtige maar niet natte watjes moet gebruiken.
    toen ik begon met kweken heb ik dit gedaan maar dat droogte heel snel uit en ben dus overgegaan naar natte watjes in een plastic zakje. Maar wat is hier nou slecht aan ? Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad

    #2
    Re: Waarom vochtige watten ipv nat

    verbeter indien nodig... .. t worteltje moet water gaan zoeken... niet verzuipen... die watten zal je af en toe opnieuw iets nattig moeten maken...
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: Waarom vochtige watten ipv nat

      Zover ik weet zoekt het worteltje de eerste uren geen water maar duwt alleen het zaadje omhoog
      in een hydro kweek verzuipen de wortels toch ook niet ?

      Comment


        #4
        Re: Waarom vochtige watten ipv nat

        Het zit voornamelijk in de kans op schimmels. Heel nat + zuurstof is ideaal om schimmels en dergelijke mee te gaan kweken. De kans is verhoogd

        Het kan dus gewoon goed gaan tot je een soortje krijgt wat bevattelijk is voor een bepaalde schimmel
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

        Comment


          #5
          Re: Waarom vochtige watten ipv nat

          Het gaat om de zuurstof. In een hydrokweek wordt er ook gezorgd dat er zuurstof in het water zit (of dat het medium soms wat droog valt). Stilstaand water blijft geen zuurstof in zitten en dan werkt dat zaadje ook niet goed.

          Snap overigens het punt van die watten niet, want die zaadjes komen ook wel gewoon op als je ze direct in de grond stopt. Maar dat terzijde

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Waarom vochtige watten ipv nat

            Ik kiem ze in een glas water met peroxide, zodra ze open gaan staan gaan ze de grond in. Watten en keukenpapier vind ik achterhaald; kans op uitdroging en schimmel is me te groot. De wortel groeit daarin ook zo snel dat je hem makkelijk beschadigt.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Waarom vochtige watten ipv nat

              Wat LR2 zegt is handig, waterstof peroxide zorgt namelijk voor meer zuurstof in het water, en je zaadjes zal goed en snel ontkiemen.

              Ik ontkiem zelf wel altijd tussen keukenpapieren. In een bakje doe ik een keukenrolvel, ff paar druppels water op. Daar doe je de zaadje op en dan nog een keukenrolvel op en nat maken.
              Deksel erop, das erg belangrijk. De lv blijft dan hoog en schimmel heb ik nog nooit gehad.

              Comment


                #8
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Waarom vochtige watten ipv nat

                  Gaat niet om de zuurstof in het water, maar de lucht om het zaadje heen waar oa zuurstof inzit en mogelijk sporen.
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                  Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                  Comment


                    #10
                    Re: Waarom vochtige watten ipv nat

                    En de lucht om ons heen zit helaas vol sporen.
                    Ik kiem zo sinds ik heb gemerkt dat het werkt, te vaak meegemaakt dat ik lastige kiemers te snel (en te lang) nat houdt. Als je je grond recycled, dan blijven daar venijnige beestjes in rondzwerven die soms hun weg naar binnen hebben gevonden voordat het worteltje een weg naar buiten heeft. hydrogen peroxide it is!
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Waarom vochtige watten ipv nat

                      Oorspronkelijk geplaatst door RollUp View Post
                      Gaat niet om de zuurstof in het water, maar de lucht om het zaadje heen waar oa zuurstof inzit en mogelijk sporen.
                      Waar die zuurstof vandaan komt maakt niet uit. Zoals hij al aangaf kunnen de wortels bij hydro ook in water staan. Dan komt de zuurstof bij de wortels door de zuurstof in het water.

                      Zaadjes kunnen ook prima ontkiemen in een bakje water. Dan zit er ook geen lucht om het zaadje heen. Alleen moet je ze daar ook niet te lang in laten zitten want dan gaan ze ook dood.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Waarom vochtige watten ipv nat

                        Of gewoon je water elke dag verversen
                        Waterstofperoxide desinfecteerd ook

                        Ajo
                        Ventje
                        Living in Second live for real

                        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                        Comment

                        Bezig...
                        X