Wiet kweken in winter

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • DutchmannKush
    Retired
    • Nov 2013
    • 3

    #1

    Wiet kweken in winter

    Korting op 420shop
    Beste forumers,
    Ik ben nog maar nieuw op dit forum en ik zou graag een kweekje van 1 plantje starten.
    Het is nu november en ik zou er niet te lang meer mee willen wachten.
    Is indoor kweken aan te raden in de winter?

    En ik zoek ook nog hps lampen, waar kan ik die goedkoop vinden?
    Ik heb al eens goed gezocht maar voor een kweek van 1 plantje wil ik geen 70eur geven voor enkel verlichting

    Alvast bedankt
  • Escargot
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4984

    #2
    Re: Wiet kweken in winter

    Nederlandse zuinigheid.....
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Wiet kweken in winter

      Ik denk dat je best eens een kijkje neemt op het micro-forum.
      Daar kun je voorbeelden van kastjes zien en ook kweekverslagen.
      Bij de gelukte kweekjes kun je ook zien wat ze geoogst hebben, die verslagen zijn afgemaakt

      Zo kun je zelf een beetje inschatten wat er bij jou mogelijk is qua omstandigheden en financiën.
      Succes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Escargot
        Amazing Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2013
        • 4984

        #4
        Re: Wiet kweken in winter



        Met zuinig bedoel ik ook het investeren van tijd.

        Bijv. tijd om je voor te stellen.


        Maar QnQ heeft helemaal gelijk, je kan voor een leuk bedrag al een heelleuk klein kastje maken.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment

        • Escargot
          Amazing Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2013
          • 4984

          #5
          Re: Wiet kweken in winter

          Tsja, wat je ook wil, de plant heeft gewoon haar behoeften.

          Daar kan niemand iets aan doen.

          Minimaal is licht, licht moet aan de normen doen en ook de temperatuur.

          Kijk nu eens een beetje anders tegen de uitgaven aan.
          Dus vraag je af, hoeveel geef ik normaal uit om wiet te kopen.
          En kijk dan nog eens naar de prijs van die lampen.

          Ik kweek zelf en heb uitgerekend dat ik ongeveer 80 cent per gram betaal.

          Dit is inclusief afschrijving van de materialen.

          Dat vind ik persoonlijk wel de moeite waard.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment

          • Ganjax
            Guru of all Growers
            420 MemberMemberLucky Member
            • Apr 2009
            • 10443

            #6
            Re: Wiet kweken in winter

            Het is een seizoensgebonden plant als je wil buiten kweken, in de winter gaat dat niet, je zal moeten binnen kweken.
            Maar voor niks heb je niks, je zal altijd moeten investeren om binnen te kweken, heb je er geen geld voor begin er dan niet aan, heeft geen zin.
            ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

            Comment

            • DutchmannKush
              Retired
              • Nov 2013
              • 3

              #7
              Re: Wiet kweken in winter

              zal binnen gebeuren, thanx voor de tip
              waarschijnlijk met 250w hps setje.

              Comment

              • Escargot
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2013
                • 4984

                #8
                Re: Wiet kweken in winter

                Ik probeer gewoon maar aan het begin dit er in te hameren.

                Het is niet dat het niet goedkoper kan, het is de vraag of je het wel echt goedkoper wil.

                Ik was een beetje kortaf, alleen wilde ik even peilen of het echt niet mogelijk was een goede lamp te kopen.

                Veel plezier met jouw kweek.

                En stel je even voor op het voorstel topic
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment

                • El Plantos
                  Super Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2013
                  • 1609

                  #9
                  Re: Wiet kweken in winter

                  He man!

                  Onder 250 watt hps valt een prima rokertje weg te halen!
                  Eventueel kun je T-neon overwegen. ..

                  Succes met inlezen en samenstellen (is leuk werk)!!

                  @ Escar: Ben benieuwd hoe je op die betekening komt Escar!! Niet dat ik je niet geloof hoor, maar lijkt me interessant te weten!

                  Greetz
                  Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                  Comment

                  • Escargot
                    Amazing Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2013
                    • 4984

                    #10
                    Re: Wiet kweken in winter

                    De berekening is minimale oogst, maximaal verbruik en rekening houdend met een kweek verlies van het materiaal.

                    Dus, normaal zou een lamp 3 kweekjes meegaan dan reken ik op 2 (dit is maar een voorbeeld)
                    Ik reken ongeveer de helft van wat een veel meer ervaren kweker zou kunnen behalen.

                    Dus ongeveer een halve gram per watt, denk dat dit realistisch is.
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment

                    • DutchmannKush
                      Retired
                      • Nov 2013
                      • 3

                      #11
                      Re: Wiet kweken in winter

                      ja je hebt eigenlijk wel gelijk,
                      Kheb dan al direct goed materiaal voor als ik later nog een wil zetten.
                      en ik zal ook eens informeren voor die t-neon

                      Comment

                      • Escargot
                        Amazing Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2013
                        • 4984

                        #12
                        Re: Wiet kweken in winter

                        Die T-Neon is een heel goede keuze.

                        Het is namelijk heel simpel.
                        Als jij begeleiding hier krijgt en je rookt jouw eigen gekweekte wiet.

                        Dan wil je echt niet meer naar een coffeeshop.

                        Alle investering die je doet, verdien je in één kweek al dubbel en dwars terug.

                        Waar zit je in België??
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment

                        • LR2
                          Mother of all Growers
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2011
                          • 8552

                          #13
                          Re: Wiet kweken in winter

                          Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
                          ...
                          Dus ongeveer een halve gram per watt, denk dat dit realistisch is.
                          Dat denk ik zelf niet. Reken eerder op een kwart gram. Als je boven de halve gram/watt komt dan ben je namelijk al heel erg goed bezig. Het is mogelijk hoor! Begrijp me niet verkeerd, maar voor 'minimale' berekeningen is een halve gram per watt vrij maximaal.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          • Escargot
                            Amazing Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2013
                            • 4984

                            #14
                            Re: Wiet kweken in winter

                            Ik zou dan even bij urban gardenshop langs gaan.
                            Attached Files
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #15
                              Re: Wiet kweken in winter

                              ...Dus, normaal zou een lamp 3 kweekjes meegaan...
                              Met (als voorbeeld) 4 weken groei en 9 weken bloei kom je op 1260 uur dat je lamp brandt.
                              Het lumen-verval van HPS is na 30.000 uur gebruik nog steeds minder dan 10%.

                              Dat zijn 23 kweekjes.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...