Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij ontkiemen ( Stekpluggen )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekken: Hulp bij ontkiemen ( Stekpluggen )

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb stekpluggen van glasvezel gekocht en 12 uur in het water gezet om ze vochtig te maken.
    Vervolgens heb ik een zaadje van Royal Queens ( rechtstreeks uit de verpakking ) er in gedaan en in een donkere koele ruimte gezet.
    Is dit goed of fout?
    Tips zijn welkom.

    Bedankt!

    #2
    Re: Hulp bij ontkiemen ( Stekpluggen )

    dus je gaat eerst iets doen zonder te weten of je het goed doet en dan ga je pas vragen!!!
    HINT: de meeste plantjes en hebben warmte en licht nodig om te kunnen groeien...
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Hulp bij ontkiemen ( Stekpluggen )

      Mijn tip is gewoon uw zaadjes in een glas water doen en op een warme donkere plaats zetten zo komt altijd alles uit bij mij toch veel geluk

      Comment


        #4
        Re: Hulp bij ontkiemen ( Stekpluggen )

        Misschien kan een zaadje kiemen in het donker, maar onmiddelijk daarna wil het steeltje naar licht toe groeien en de wortel van licht af. Je kunt ze dus wel zo makkelijk meteen onder een lamp zetten. Een spaarlamp is voldoende. Je kan er nog een plastic zakje overheen doen, dan kan het spul niet uitdrogen en blijft het meteen lekker warm.

        ...maar dat is alleen het antwoord op je eerste vraag. Voor je volgende vragen (voeding, licht, licht-cyclus, afzuiging, LV, temperatuur...) moet je toch echt jezelf eerst gaan inlezen. We kunnen niet voor ieder nieuw lid een nieuwe handleiding schrijven.

        Comment


          #5
          Re: Hulp bij ontkiemen ( Stekpluggen )

          hihi glasvezel glasvezel01_510x180.jpg
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Hulp bij ontkiemen ( Stekpluggen )

            Zoek eens op internet bij propogator wat deze doet en hoe het werkt Deze zijn ook verkrijgbaar in kleine maat met een 8 watt verwarming of 15 wat verwarming.Het is een paar tientjes investeren maar als zaad niet uitkomt kost het geld en mis je een hoop plezier.

            Comment


              #7
              Re: Hulp bij ontkiemen ( Stekpluggen )

              Zal wel steenwol zijn zeker ?
              Daar is vast wel een topic over....
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X