Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen en gele bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Toppen en gele bladeren

    ADWA ph meter, is heel belangrijk,......omdat je dat water wat je geeft in alle condities een zuurtegraad moet hebben van 5.8 tot max 6.2, ik zelf doe altijd 5.9, ook als je je bladeren gaat bespoeien,...het volgende.....de grond is heel belangrijk, ....gebruik daarom voorbemest grond van plagron BATMIX......dan hoef je tot week 6 met autoflowers geen voeding te geven, omdat alles al in de grond zit...na week zes koop je plagron green sensation om het nog een kleine boost te geven, hier zit ook extra P en K in, wat je plantjes in de laatste 2 tot 3 weken gaan nodig hebben.
    Lucht ook heel belangrijk,...in de groei plus minus 80% en in de bloei 40 tot 50 % luchtvochtigheid...vooral in de bloei is het belangrijk dat de luchtvochtig heid niet te hoog is, want dan krijg je top rot en schimmel ellende....hang de lamp altijd 40 cm boven de hooft top, doe de autoflowers in 11 L potten, ...geef ze iedere dag op vaste tijd stip nooit meer dan 350ml water.......liever iets minder.......geef nooit te veel voeding, dit kan je alleen meten door een ADWA EC meter te kopen, ...niet zo duur....kleine investering......Als je een duidelijke set up wilt dan wil ik die wel voor je opschrijven, maar een basis set up die naar behooren werkt en goed afgestemd is, dat bespaard je heel veel ellende....GR JJTJE....als je vragen hebt hoor ik het wel..

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    ik ben bang dat je veel te veel voeding geef, gebruik van het begin tot het eind een lijst , zet daar op alle dagen tot de oogst....en houd iedere dag bij wat je ze geeft, .....zo doe ik het ook en het is echt waar, dan heb je overzicht en dat komt je plantjes alleen maar tengoede....succes

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    VERGEET niet je adwa ph en ec meter ....minimaal wekelijks te calibreren,,........

    Comment


      #17
      Re: Toppen en gele bladeren

      @ zodom23: Goede tips, bedankt! een duidelijke setup is zeker welkom bij mij als starter, top dat je mij dat aanbiedt
      Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

      Comment


        #18
        Re: Toppen en gele bladeren

        heb wel een paar vragen voor Mairod, ...hoe groot is je hok, hoe warm is het nu daarzo.....hoeveel wil je neerzetten, wat wil je neerzetten,....autoflower, femenized, steks, hoeveel watt,....ik zou voor 9 autoflowers 400 w doen op 12 literpotten,...afzuiger...350m3, moet voldoende zijn voor een vierkante meter, 2.10 hoog....vandaar uit kan ik wel een voorbeeld maken voor je, step bij step....

        Comment


          #19
          Re: Toppen en gele bladeren

          Oorspronkelijk geplaatst door zodom23 View Post
          ...geef ze iedere dag op vaste tijd stip nooit meer dan 350ml water.......liever iets minder.......
          Hangt toch af van plant tot plant...
          Ik heb reeds autoflowers gehad die tot bijna een liter daags nodig hadden.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #20
            Re: Toppen en gele bladeren

            Oorspronkelijk geplaatst door zodom23 View Post
            heb wel een paar vragen voor Mairod, ...hoe groot is je hok, hoe warm is het nu daarzo.....hoeveel wil je neerzetten, wat wil je neerzetten,....autoflower, femenized, steks, hoeveel watt,....ik zou voor 9 autoflowers 400 w doen op 12 literpotten,...afzuiger...350m3, moet voldoende zijn voor een vierkante meter, 2.10 hoog....vandaar uit kan ik wel een voorbeeld maken voor je, step bij step....
            De ruimte die ik gebruik in de kelder is 3 vierkante meter ongeveer. hoogte tot plafond is 2.30 denk ik..
            Ik heb een bodem gemaakt met vloerverwarming, dus de potten staan netjes op 20graden.
            Ook zakt de temperatuur nooit onder de 20 graden in de kelder zelf, ventilatie is er genoeg van zichzelf. heb wel een ventilator op de planten gericht staan.
            Ze staan meestal op 9liter potten met goede potgrond, andere staan op 11 liter, echt verschil zie ik niet aan de planten.
            Ik heb 2x 600w lampen branden op 12uur.
            Ik ben begonnen met een mix van Autoflowers en Normale, allemaal femenized natuurlijk
            Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

            Comment


              #21
              Re: Toppen en gele bladeren

              Oorspronkelijk geplaatst door Mailrod View Post
              heb wel een ventilator op de planten gericht staan.
              Doe je best niet. Vinden ze niet zo leuk.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment


                #22
                Re: Toppen en gele bladeren

                VOOR MAILROD

                Om te beginnen zou ik me op 1 soort concentreren, autoflowers en femenized is een totaal andere aanpak, autoflowers zet je van af het begin op 18/6, femenized moet je tot ze 20cm zijn (afhankelijk van de groote van je ruimte) op 18/6 zetten en dan op 12/12, dus daar ga je al de mist in. Je zegt dat je geen inzuiger heb omdat je genoeg ventilatie hebt, ik zal toch kiezen voor een inblaas en een uitblaas, uitblaas is wel belangrijk, ik zou een 500m3 nemen voor die ruimte van je,of liever nog iets groter,...zou wel een soft box doen met isolatie slang, want dat demp het geluid aanzienlijk, ik zou gaan voor 11 l potten, ik zelf trek van autoflowers ongeveer tussen de 35/45 G gedroogt...ik heb nu creamatics staan, en ze zijn gigantisch, ik zal wel effe een foto er bij zetten...de temp van je grond zit wel snor, alleen zou ik wel een 400 w lamp doen, omdat je met 600w al snel boven de 28C zit....de ideaale C is 26 overdag max 28, ongeveer 20 als ie uitstaat, nooit meer dan 8c speling.,....dit is wel zon beetje de basis,...neem BAT MIX van plagron als grond, want dan hoef je tot week 6 niet te voeden, ik zelf doe het op het oog, ik kweek al best lang.....dus ik zie wat ze nodig hebben, ALS ik ze al wat geef na week 6 dan ga ik nooit boven 1.6 met me ec zitten, .....DIE VOEDINGSSCHEMAS KLOPPEN VAN GEEN KANT, ..en de smaak van je wiet gaat naar de verdoemenis. DIT ZIJN MIJN PLantjes... check it out...ze moeten op deze fotos nog effe.... gaan kneiter stoned het nieuwe jaar in.... IMG_0257.jpg

                Comment


                  #23
                  Re: Toppen en gele bladeren

                  Ik heb net een van mijn noorderlight autoflower die netjes gedroogd was verder geknipt en gewogen. ik heb 60gram van 1 plant, dan doe ik toch iets goed
                  Maar de volgende keer ga ik jou advies volgen, kijken of ik nog beter kan halen
                  Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

                  Comment


                    #24
                    Re: Toppen en gele bladeren

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                    Doe je best niet. Vinden ze niet zo leuk.
                    Waarom niet?

                    Comment


                      #25
                      Re: Toppen en gele bladeren

                      Oorspronkelijk geplaatst door CyayC View Post
                      Waarom niet?
                      Vind ik ook, in de natuur blaast er ook wind tegen de wietplant, dit maakt vezels sterker in de stam.
                      Dus waarom niet inderdaad
                      Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

                      Comment


                        #26
                        Re: Toppen en gele bladeren

                        Uitdroging van het blad.
                        In de natuur blaast er wel een windje maar is er nooit sprake van een continu luchtstroom langs de bladeren heen.
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                        Comment


                          #27
                          Re: Toppen en gele bladeren

                          Kan het beamen, was een van mijn eerste beginners fouten.
                          Het blad droogt dan vanaf de rand langzaam uit

                          Comment


                            #28
                            Re: Toppen en gele bladeren

                            Misschien is het daarom dat de bladeren van mijn sweet tooth langs de rand geel worden, zonder enige aanwijzing op een ander probleem! Deze avond gaan mijn ventilators uit. Thx Gamm & West
                            Last edited by Ganesh; 29 December 2013, 11:22.

                            Comment


                              #29
                              Re: Toppen en gele bladeren

                              Vraag aan de guru's hier: Ik heb net mijn PH en EC meter binnen gekregen, mijn ph van mijn kraanwater is 4.9 moet ik hier nog wat aan doen?
                              Mijn planten zijn allemaal zo groen als gras en bloeien erg mooi, zelfs een autoflower gaf mij 85gram oogst, dan doe ik toch iets goed...
                              Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

                              Comment


                                #30
                                Re: Toppen en gele bladeren

                                4.9 is te weinig. Het kan zijn dat je kalkbuffer in je medium dat nog kon opvangen, maar om zeker te zijn, krik je dat toch best op naar een pH van ca. 6.0 - 6.5. Grtz
                                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                                Comment

                                Bezig...
                                X