Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen en gele bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Toppen en gele bladeren

    4.9 voor kraantjeswater???

    Is je pH meter wel correct gekalibreerd?
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #32
      Re: Toppen en gele bladeren

      Volgens het papiertje wel, toch wel raar of niet?
      Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

      Comment


        #33
        Re: Toppen en gele bladeren

        Nogal zuur inderdaad...
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #34
          Re: Toppen en gele bladeren

          Ik heb al ijkvloeistof besteld ik vertrouw het voor geen meter..
          Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

          Comment


            #35
            Re: Toppen en gele bladeren

            Je moet ook de ijkvloeistof op kamertemperatuur gebruiken,
            als je gaat ijken.
            Maar volgens mij is hier in Nederland al het kraanwater boven ph 7.0
            Bij mij is ie zelfs 8.2

            Comment


              #36
              Re: Toppen en gele bladeren

              Ik heb gister ook toevallig mijn kraanwater gemeten. Deze lag ook rond de pH 8

              Comment


                #37
                Re: Toppen en gele bladeren

                Vandaag mijn ijkingen gedaan voor ph en ec, nu gaat het goed water hier zit op 6.6, nou heb ik voor mijn vissen ook phpmin vloeistof, zou dat veilig zijn denk je...
                Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

                Comment


                  #38
                  Re: Toppen en gele bladeren

                  effe googlen en je kan zien wat voor ph waarde je hebt, waar woon je dan...??, dan zoek ik het wel voor je op....Plagron heeft nu perfecte biologische middeltjes, in plaats van salpeterzuur voor ph -, hebben ze iets puur biologisch om je ph om hoog te krijgen, ...trouwens het kraanwater h ier in kop van noordholland is ook 8.37
                  .........maar zorg er effe voor dat je weet hoe hoog je ph van je kraanwater is, dan heb ik wel tips en trucs om het snel op juiste waarde te krijgen...gr JJTJE...

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  ik zit altijd op 5.9 met me ph, niet meer niet minder, top resultaten, ook met het besproeien van de bladeren tijdens de groei (NIET BLOEI),...altijd de ph op 5.9 max 6.2 minimaal 5.8, als de ph te hoog is dan nemen de bladeren dat ook op, krijg je licht gele bladeren,....dus altijd ph 5.9 aanhouden, met alles wat je met dat plantje doet....gr J

                  Comment


                    #39
                    Re: Toppen en gele bladeren

                    Oorspronkelijk geplaatst door zodom23 View Post
                    als de ph te hoog is dan nemen de bladeren dat ook op, krijg je licht gele bladeren
                    Planten "nemen geen pH op", of hoe je het ook verwoordt.
                    Door te hoge of te lage pH worden bepaalde voedingsstoffen niet meer goed opgenomen met in bepaalde gevallen gele bladeren tot gevolg. Bv. door stikstoftekort.

                    Mijn pH zit altijd tussen de 6.5 en 7.5 maar doordat ik biologisch kweek heb ik geen last van tekorten.
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                    Comment


                      #40
                      Re: Toppen en gele bladeren

                      Dan nemen ze de verkeerde verhoudingen op.....tjaaa...hoe zeg je zo iets.......ze nemen dus niet afgezuurd water op, wat wel had moeten gebeuren..dus....nee alleen ph nemen ze niet op..maar das logisch lijkt mij...grJJTJE

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      wat versta je onder biologisch kweken, bedoel je dan ...alles wat er bij komt kijken op biologisch afbreekbaar.....b.v bio mix van atami....

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      dan bedoel je zeker ook dat je de regenwater opvangt want die ph schommelen ongeveer op die waardes van die van jouw.....raad ik zo....of heb ik het fout...gr jjtje..

                      Comment


                        #41
                        Re: Toppen en gele bladeren

                        Wat betekend gr jjtje ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #42
                          Re: Toppen en gele bladeren

                          Oorspronkelijk geplaatst door zodom23 View Post
                          effe googlen en je kan zien wat voor ph waarde je hebt, waar woon je dan...??, dan zoek ik het wel voor je op....Plagron heeft nu perfecte biologische middeltjes, in plaats van salpeterzuur voor ph -, hebben ze iets puur biologisch om je ph om hoog te krijgen, ...trouwens het kraanwater h ier in kop van noordholland is ook 8.37
                          .........maar zorg er effe voor dat je weet hoe hoog je ph van je kraanwater is, dan heb ik wel tips en trucs om het snel op juiste waarde te krijgen...gr JJTJE...

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          ik zit altijd op 5.9 met me ph, niet meer niet minder, top resultaten, ook met het besproeien van de bladeren tijdens de groei (NIET BLOEI),...altijd de ph op 5.9 max 6.2 minimaal 5.8, als de ph te hoog is dan nemen de bladeren dat ook op, krijg je licht gele bladeren,....dus altijd ph 5.9 aanhouden, met alles wat je met dat plantje doet....gr J
                          Ik zit in Belgie, mijn water is meestal rond de 6.6, is er een manier om die omlaag te krijgen op biologische wijze?
                          Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

                          Comment


                            #43
                            Re: Toppen en gele bladeren

                            http://www.plagron.com/nl-nl/product...emon-kick.aspx deze gebruik ik biologisch en van plagron, die gasten hebben verstand van zaken.... ze komen oorspronkelijk uit de GOLF gazon groei, dus dan weten ze het wel.....hier de toepassing : Voor gebruik goed schudden. Voeg Lemon Kick toe in stappen van 0,5 ml per liter water (1:2000) en meet voortdurend de pH-waarde. Na oplossen in water maximaal 24 uur houdbaar.

                            Comment


                              #44
                              Re: Toppen en gele bladeren

                              Azijn gebruiken of citroensap

                              Comment


                                #45
                                Re: Toppen en gele bladeren

                                Oorspronkelijk geplaatst door CyayC View Post
                                Azijn gebruiken of citroensap
                                Shit heb ik net twee flessen Lemon kick gekocht haha..

                                Iemand nog tips om luchtvochtigheid omlaag te krijgen zonder dure machines te kopen? ik zit meestal rond de 70% en had in 1 top schimmel daardoor vermoed ik..
                                Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X