Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Discussie Topic Over LED Kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Discussie Topic Over LED Kweken

    Lijstje volgt K1, eerst moet ik betrouwbare testen vinden en hiervan wat kweek resultaten.

    Ondertussen een vergelijkend verslagje.

    Het gaat om een veelbelovende LED growlamp de RhinoGrow 400, 172 watt LED grow light v/s 400 W HPS.

    Hier gaat de gebruiker een Medicinale gebruiker uit Colorado een test doen in twee ruimten van 32"x32" (32"=81,28Cm)

    Deel 1 Groei

    Deel 2 Bloei

    Kunnen we niet eens een sponsor zoeken, zodat we hier op JD een vergelijkend verslag kunnen doen.
    Iemand zin om eens te kijken naar deze mogelijkheden ??
    Last edited by Escargot; 20 December 2013, 08:47.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      #32
      Re: Discussie Topic Over LED Kweken

      Een HPS lamp lijkt me momenteel de beste. Desnoods de lamp een maatje kleiner of de tent een maatje groter kiezen. Goeie tweede lijkt me de inductielamp. Derde de T-Neon?

      Die LED panelen zouden nog wat effiecienter moeten worden en ook geen €1000 - €1600 moeten kosten voor een tentje van 1m2. Ben bang dat dat laatste nog het lastigste is.

      Wat ik altijd zo mooi vind bij die led advertenties is dat ze altijd zeggen dat die hun lampen wel goed zijn (daarmee suggererend dat de andere dat niet zijn).

      Als je het hebt over goede tests dan zou je toch bij Wageningen moeten zijn. Wageningen heeft samen met Philips tests gedaan en volgens mij gaan die er vanuit dat LED nu alleen toepasbaar is als steunverlichting tussen de planten.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #33
        Re: Discussie Topic Over LED Kweken

        Tsja... Zo'n setup......daar kunnen we niet tegen op.

        Al is het natuurlijk wel de moeite eens een aantal fabrikanten een mailtje te sturen

        Zelf wil ik hier niet aan beginnen wellicht iemand....
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #34
          Re: Discussie Topic Over LED Kweken

          Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
          Weinig interessant filmpje hoor. Te veel theorie, te weinig wiet. We willen geen smoesjes, we willen opbrengst!


          Verslag:
          https://www.autoflower.net/forums/f5...-e-d-4467.html

          Led panelen:
          https://www.autoflower.net/forums/f5...html#post84112
          Last edited by Gamm; 20 December 2013, 09:15.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #35
            Re: Discussie Topic Over LED Kweken

            Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
            Een HPS lamp lijkt me momenteel de beste. Desnoods de lamp een maatje kleiner of de tent een maatje groter kiezen. Goeie tweede lijkt me de inductielamp. Derde de T-Neon?

            Die LED panelen zouden nog wat effiecienter moeten worden en ook geen €1000 - €1600 moeten kosten voor een tentje van 1m2. Ben bang dat dat laatste nog het lastigste is.

            Wat ik altijd zo mooi vind bij die led advertenties is dat ze altijd zeggen dat die hun lampen wel goed zijn (daarmee suggererend dat de andere dat niet zijn).

            Ik ga me volledig achter jou schuilen Wietefras.

            Ik heb geweldige resultaten gezien in de laatste 48 uur, geweldige grow en bloom.

            Wat me wel opviel is dat alle bevredigende resultaten van Cree / Epistar LED's kwam.
            Lampen met de originele setting met deze LED's liggen idd. in de door jouw aangegeven prijszone.

            Nu zou dat idd nog niet zo'n groot probleem zijn aangezien een LED lamp idd. veel langer meegaat.
            Maar dan komt weer de opmerking van Blani naar boven.

            Wat als de dienders even bij je op de koffie willen komen !!!
            Dan huil je.

            Toch maar aan de Stevia
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #36
              Re: Discussie Topic Over LED Kweken

              Ze gaan wel langer mee, maar zoveel kost een nieuwe HPS bulb ook weer niet toch? Qua stroomverbruik scheelt het dus ook gewoon niets. Eerder andersom. Althans de kweken die ik gezien heb zagen de planten eruit alsof ze onder een HPS lamp waren gegroeid met minder wattage dan de LED.

              Dan is €800 tot €1600 prijsverschil voor de lichtinstallatie toch wel een hoop geld om terug te verdienen met elke 3 a 4 kweken een nieuwe HPS bulb van 20 a 30 euro

              Als je kweken met bevredigende resultaten hebt gevonden, heb je daar nog linkjes van? Ben wel benieuwd. Ik heb overigens ook HPS kweken gezien waar ze beweerden ver boven de 1 en zelfs 2 gram per Watt te halen.

              Ik vind zelf het leuke aan led dat je met dat spectrum kan spelen. Blijf toch een hopeloze nerd/techneut

              Al kun je er wellicht ook gewoon beter vanaf blijven. Net zoals dat geteut met die voedingschema's om de planten elke week een andere voedingmix te geven. Waarbij iedere voeding leverancier dan weer een andere mix gebruikt met compleet andere NPK waardes. De kwekers met de Lucasformule (hele kweek hetzelfde) doen het er ook prima mee, maar we hebben gewoon de behoefte om ons er tegenaan te bemoeien. Voor de verkopers leuk, want meer flesjes is meer omzet. Maar goed ik dwaal af ...

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #37
                Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                Met verrood moet je ook leuk dat strekken kunnen beinvloeden.
                Planten registreren namelijk de verhouding rood/verrood in het licht. Rood dringt heel matig door het bladerdek heen, maar verrood veel beter. Onder het bladerdek is de verhouding verrood daardoor relatief hoog, en zouden speciaal de kleine plantjes moeten strekken.

                Comment


                  #38
                  Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                  Zo ontzetten veel langer gaat led nou ook weer niet mee heh.
                  Als dat het speerpunt is ..

                  Na 32.000 uur is de helft van de HPS lampen pas kapot.
                  survivalssont600.JPG

                  Na 40.000 uur nog steeds maar 10% 'slijtage' :
                  400son-t-l.JPG

                  STEL...dat ik m'n lamp pas na 20.000 uur zou vervangen :
                  De kans dat-ie tegen die tijd kapot is is zo'n 15%.
                  De lichtopbrengst is dan pas 5% afgenomen.

                  Voor 1000 eurootjes koop ik 4x een nieuwe lamp + reflector + EVSA van een goed merk en dan hou ik nog geld over. (Een evsa gaat veel langer mee natuurlijk)
                  Als ik alleen de lamp zou vervangen kan ik dat 40x doen voor dat bedrag.

                  Om maar aan te geven dat de levensduur en daaraan gerelateerde aanschafkosten (voor mij) al geen reden zijn om LED te kopen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #39
                    Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                    Ik ben blij dat ik deze discussie (topic) tegen gekomen ben
                    Als beginnende kweker begon ik me al af te vragen of ik niet de verkeerde aankopen had gedaan
                    De verkopers van LED zouden u de indruk geven dat je verkeerd bezig bent en dat ze nu (na 5jaar) de juiste kleuren bij elkaar hebben
                    Maar gelukkig zijn hier op JD. (zonder namen te noemen) ervaren leden met kennis van zaken , die de vergelijkingen kunnen maken voor ons (beginnende)
                    bedankt mannen , dat is alvast 1000€ in de pocket

                    Comment


                      #40
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        #41
                        Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                        Ik kijk mee maar vrees voor het ergste :O

                        Comment


                          #42
                          Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                          Ik die dat er twee mensen gestemd hebben "LED heeft zich bewezen", maar dat die twee mensen geen argumenten aandragen in de discussie.

                          Een mening hebben zonder argumenten betekent dat je blootgesteld bent geweest aan psychotronische manipulatie. Ik raad je aan eerst 24 uur een tinfoilhat te dragen en er dan (MET die tinfoilhat nog op je kop) er nog eens diep over na te denken. Herhaal de behandeling tot het gewenste resultaat (het inzien van de feiten) bereikt is.

                          Comment


                            #43
                            Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                            Luister naar doctor Blani mensen.

                            Dit kan niet gezond zijn voor uw welzijn

                            Gelukkig loopt de poll een jaar door, vond niet dat dit even een testje van een dagje of twee moest zijn.
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              #44
                              Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                              escargot , er zouden er meer als u moeten rond lopen

                              Comment


                                #45
                                Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                                Nou het meeste wordt aangedragen door de rest hoor.......

                                Maar dat vind ik zelf nou ook
                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                                Comment

                                Bezig...
                                X