Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Discussie Topic Over LED Kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Discussie Topic Over LED Kweken

    haha

    Comment


      #47
      Re: Discussie Topic Over LED Kweken

      Kun je de poll nog zo aanpassen dat ik tzt mijn stem kan wijzigen? Een jaar is lang: Bewijs kan binnenkomen binnen die tijd.

      --------------------

      Belichtingstip:
      Een andere lichtbron die niet geschikt is om te kweken: Kaarsen. Mocht je toch beslist met kaarsen willen kweken, zet dan de warmte van de kaars om in electriciteit, dan kun je daar LED's mee aandrijven die veel meer licht geven:
      http://www.leevalley.com/us/garden/p...,40731&p=68887
      't Is maar dat je 't weet.
      Last edited by Blani; 20 December 2013, 20:17.

      Comment


        #48
        Re: Discussie Topic Over LED Kweken

        De tijd zal het leren!!

        Wat ik zeker wil uitproberen is helaas is pas ongeveer over twee jaar te koop. Dat is de nieuwe LED TL van Philips met 200lm/w wat toch hoger is dan Son-t 140lm/w. En deze led lamp zal echt niet duur zijn met energie verbruik en aanschaf prijs. Ik kan bijna niet wachten tot ze deze op de markt uitbrengen.

        Ze hebben het over 3000-4500k maar ik hoop wel dat ze ook 6500k uitvoering maken, want dat is perfect voor de groei.

        link:
        http://www.p-plus.nl/nieuws/philips-led-tl

        Trouwens over hoeveel gram per watt kan halen, heb ik wel zo'n bedenkingen er over. Het hangt natuurlijk wel af hoeveel planten je kweek en wat voor methode je gebruikt. Je mag van mijn wel de totale opbrengst delen door aantal planten en kijken wat je dan hebt per plant. Bv Berry Ryder heeft toch heel netjes gedaan met twee planten in scrogg. Ja en als je bv 20 planten onder de zelfde lamp gelijk in bloei zet kan je meer opbrengst halen, ja zo kan iedereen het.

        Maar uv licht is ook belangrijk en dat is juist weer het mooie van Plasma verlichting.
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          #49
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #50
            Re: Discussie Topic Over LED Kweken

            Maar, MZZ, als je de kwaliteit van LED niet wilt afmeten aan de opbrengst, waaraan dan wel?

            Comment


              #51

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #52
                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Misschien leuk om te lezen. Dit is een verslag op gebied van tomatenplanten waarbij verschillende ingenieurs testen hebben uitgevoerd over meer dan een jaar lang met LED, Plasma, HPS. Hieruit komt naar voren dat LED met Ver-rood het beste werkte, maar na lange tijd (meer dan 5 maanden geloof ik mij te herinneren) de plant uitputte. Aangezien onze plant vaak niet veel langer dan 13 weken zal leven is dat goed nieuws. Deze mensen hebben ook de lamp getest die ik voor de test gebruik en te kennen gegeven dat er zeer goed mee te kweken valt. Uiteraard moeten we de echte resultaten allemaal nog maar zien of het echt ook zo is.

                Verslag: http://onlinetopgrowshop.com/pdf/Lichtkleurenonderzoek-1.pdf

                Comment


                  #53
                  Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                  Ha, je dacht zeker al, waar zijn die malloten uit mijn topic gebleven

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #54
                    Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                    LED heeft zich bewezen voor de kweek van tomaten. Hoezo is dat relevant?

                    Er zijn nu 3 (!) mensen die vinden dat LED zich bewezen heeft. Ik wordt steeds benieuwder: Als die drie dat niet afmeten aan de opbrengst, waaraan dan wel?

                    Eigenlijk ben ik helemaal niet benieuwd. Ze geloven in LED zoals anderen in God geloven, en geen enkel redelijk argument kan ze van iets anders overtuigen.

                    Dr. Steven Novella, M.D. ...You cannot reason people out of positions they didn't reason themselves into.

                    Comment


                      #55
                      Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                      Haha ik wist dat jullie hier aan het bivakeren waren. Ik lees al even mee en wacht rustig alles af. Ik geloof in LED, omdat ik al resultaten heb behaald met veel gepruts en zonder hulp van derden. Foto is te zien op de eerste page van mijn topic. Dat is uiteraard nog niet wat het moet zijn, maar als het mij in de komende 2 tenten niet lukt met alle hulp die ik heb....JA dan zal ik jullie mening delen en mij er bij neerleggen tot er nieuwe ontwikkelingen zijn in de LED wereld. Ik lees hier trouwens veel over Cree leds. Deze zitten ook in mijn lampen samen met Brightlux geloof ik.

                      Comment


                        #56
                        Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                        Mijn vrees is dus niet zozeer dat het je niet gaat lukken, maar dat je het op aanschafprijs niet gaat winnen van de HPS lampen. Ik zie je de 1000 a 1400 euro voor die led installatie niet goed maken. Of, in het micro segment zonder "enge" hete lampen, een setje van zeg twee T-neon armaturen inclusief lampen voor 100 euro. Maar goed je hebt mooi de kans om het tegendeel te bewijzen inderdaad.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #57
                          Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                          Ik kan geen foto vinden van mijn allereerste kweek, maar wel van de tweede. Daarnaast jouw "bewijs":

                          amnesia.jpg2013-10-14 23.42.10.jpg

                          Die kweek was op aarde, zonder pH of EC meter en alleen een fles bio-voeding, zonder hulp van derden. 400W HPS; 10-liter potten; een "greenhouse thai" en een "amnesia", vlak voor de pluk. Twee andere planten waren al geoogst.

                          Dan vind ik dat jij, zelfs voor een beginner, een tamelijk mager kweekje hebt gedraaid. Ik begrijp niet hoe je dat als "bewijs voor LED" kan zien.

                          Comment


                            #58
                            Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                            Voor mij heeft led zich al bewezen.... dat er wel degelijk mee te kweken valt.
                            Op dit forum staan toch enkele verslagen met mooie resultaten, ok deze resultaten kunnen niet op tegen hps.
                            Maar voor mij gaat het niet om die optimale opbrengst, ik wil zelf een leuk wietje kweken op een "veiligere" manier zonder die hete hps lampen, voor mij persoonlijk is de led(spectrabox) een mooie/gemakkelijke oplossing om te kweken. Ik ga dus zeker niet beweren dat het momenteel kan tippen aan hps, maar met de juiste kennis van zaken valt er best een leuk wietje voor zelfgebruik onder te kweken. Enja het is reteduur!! Maar dat moet iedereen voor zich weten wat het mag kosten, een hobby kost nu eenmaal geld

                            Binnekort mijn eerste ledverslag.


                            Grtzz,
                            Pope (outdoorgrower terug van lang weggeweest!)
                            Last edited by Pope; 23 December 2013, 10:31.
                            1ste binnenkweek LED


                            Comment


                              #59
                              Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                              Misschien had Escargot zijn stelling wat strakker moeten formuleren.

                              Dat je onder een LED een mager, fluffy topje kan kweken, dat weten we namelijk wel. Dat is niet een "bewijs" voor LED, wat mij betreft. Ik had op een bewijs gehoopt dat LED een serieuze concurrent is voor HPS.

                              Als we de definitie van "bewijs" zo ver gaan rekken dan heb ik ook nog wel bewijzen voor LED:
                              - LED is veel paarser dan HPS.
                              - LED heeft mooie ronde lensjes.
                              - Aan LED kan je veel meer geld verspillen.
                              - LED heeft ingebouwde ventilatoren.
                              - Mijn kindje liep in de winkel meteen naar de LED lampen!

                              Hopla! LED bewezen!

                              Maar nou weer serieus. Een bewijs graag dat onder LED fatsoenlijk te kweken valt: Op een manier die de enorme aankoopsprijs goedmaakt.

                              Comment


                                #60
                                Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                                Ik heb gestemd dat het voor mij bewezen is.
                                Ik baseer me op verslagen van andere sites die ik op de voet volg en gevolg heb.
                                Her en der heb ik al voorbeelden gegeven, echter nog niet in dit topic.

                                Volgens mij werd de vraag van de poll gewoonweg verkeerd gesteld.
                                Ja, LED heeft zich reeds bewezen en er kunnen mooie resultaten mee behaald worden, echter ben ik er van overtuigd dat HPS op vandaag nog steeds beter is. Nogmaals, neemt niet weg dat er onder LED kan gekweekt worden.
                                Dus... bewezen, al werd er maar 1 gram geoogst. Het kan...
                                sigpic
                                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                                Comment

                                Bezig...
                                X