Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Discussie Topic Over LED Kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Discussie Topic Over LED Kweken

    1600 euries? Weet je wat voor plasmascherm je daarvoor in je woonkamer kan zetten!? Ik zou het wel weten: Ik kocht ze gewoon geen van beide.

    @Wietefras: Ik loop blijkbaar inderdaad achter. verrood is blijkbaar inderdaad heel gewoon geworden. Okee!

    En ik moet even kwijt... Als verrood onder infrarood valt, dan valt het onder warmtestraling. Een verroodled geeft 100% van zijn energie dus direct af als warmte. "LED geeft geen warmte." Ha!
    (Niet dat warmtestraling wezenlijk anders is dan licht, of radio, of microgolf, of gamma... maar dat terzijde.)

    Comment


      #17
      Re: Discussie Topic Over LED Kweken

      Iets verder naar onder op die wiki pagina geven ze aan dat er blijkbaar meerdere opsplitsingen van het spectrum zijn. Soms begint dan bij 700nm infrarood (astronomen) en soms pas bij 780nm (niet astronomen). Lekker handig

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #18
        Re: Discussie Topic Over LED Kweken

        Nu even een klein vraagje.

        Is een volwaardig LED station volgens jullie wel te realiseren.
        Ik bedoel als je deze zelf zou bouwen, welke prijs is dan realistisch.
        Het enige LED sation waar ik een zeer positief resultaat van zag, was Amerikaans en koste maar liefst 1600 Euro.

        Is deze prijs realistisch ?
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #19
          Re: Discussie Topic Over LED Kweken

          Ik heb me er een tijdje terug heel kort in verdiept en het viel volgens mij nog niet mee. Die verschillende kleuren hebben allemaal een ander voltage nodig. Toen haakte ik al af. Helemaal omdat die zooi zo vreselijk duur is en je het dan dus toch nooit terug verdient.

          Had nog een linkje staan in mijn favorites over een DIY

          Dat is een Nederlander en hij verkoopt ze ook kant en klaar. Nou ik door die site zit te neuzen boekt hij er naar eigen zeggen ook extreem goede reslutaten mee. 180 gram van een 65W paneel. Alleen als je dan die laatste foto voor de oogst ziet dan zou ik me zelfs met mijn TL lampje doodschamen voor die planten. Echt never nooit dat daar zoveel behoorlijke wiet vanaf gekomen is. Er zit geen enkele echte top aan!

          Dat bedoel ik met teveel oppervlak gebruiken. Als hij nou gewoon 1 of 2 plantjes eronder zet dan heeft hij geheid wel echte toppen. Alleen dan wel minder totaal gewicht.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Re: Discussie Topic Over LED Kweken

            Nee ik zag een kweekverslag en deze leek mij betrouwbaar.
            Wat ik al zei, 345 Watt Pro en een goed resultaat
            Echter, als ik de specificaties en beloften van verkoop sites zie, zou deze dus makkelijk moeten op kunnen tegen 1000 watt HPS.
            Dit is bij lange na het geval.

            Dit ziet mij er namelijk niet uit als een 1000 Watt oogst.
            Wel een mooie gezonde plant,maar 1000 Watt ???

            https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=185114
            Last edited by Escargot; 19 December 2013, 21:05. Reden: Link naar ander kweekverslag
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #21
              Re: Discussie Topic Over LED Kweken

              Vergelijk het eens met de enorme toppen van de planten van Blani. Daar steken deze toppen toch wel heel schril bij af.

              Het lijkt meer op een 250W HPS kweek: http://www.wietforum.nl/topic/82837-...ost__p__909872

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #22
                Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                HPS-topje:
                dertigcm.jpg

                Het toppendek lijkt vooral wat dunner bij die "1000watt" LED. Iets van 20 of 25 centimeter dunner.

                Comment


                  #23
                  Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                  Ik bedoel maar, die gast lijkt me ook niet de beste kweker. (zijn scroggdek is een rommel)
                  Maar daar gaat het niet om, zijn kweekverslag komt over als een betrouwbaar stuk.

                  LED moet natuurlijk te vergelijken zijn, een middelmatige of onervaren kweker met een 1400-1600 Euro aan materiaal, zou toch beter moeten presteren.

                  Zijn planten zien er goed gezond uit en de oogst valt mij tegen.
                  De enige optie die ik kan aanbrengen is hetzij een te vroege oogst of....LED SUCK'S !!! (dit geloof ik trouwens ook niet)
                  Voeding is in orde, dus daar zal het niet aan liggen.
                  Hij is lid van een forum, veel bekijks, dus gebrek aan advies kan het niet zijn (nu hebben wij natuurlijk QnQ, dat scheelt)
                  Zijn krop is een goede selectie, dunkt me.


                  Dus, na bijna een dag speuren op het web, is dit de betrouwbaarste bron die ik kan vinden.

                  Ik heb mooiere toppen gezien onder led, betere oogst, alleen vond ik de referenties niet goed genoeg.

                  Ik hoop dat een ander dit wel kan.

                  Ik blijf het proberen.....
                  Last edited by Escargot; 19 December 2013, 22:27.
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    #24
                    Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                    Ik heb me ooit laten misleiden door deze kweek: http://www.uk420.com/boards/index.ph...=292030&page=1

                    Waarna ik besloot om de herziene versie van die Taiga te kopen (want herzien betekent alleenmaar beter natuurlijk!).
                    DSCF5440.jpg
                    Meer dan dit is het nooit geworden. ONDER DE ZON NOTABENE!
                    10 lullige grammetjes, waarvan 5 rot.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #25
                      Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                      Zoek rustig verder, Escargot. Ik volg met belangstelling wat je tegenkomt. Ik heb geen zin om zelf de zoektocht (weer) te doen, maar als jij het voetenwerk doet, dan kijk ik maar al te graag mee.

                      Misschien moet je weten: Ik heb zo'n UFO gehad, in mijn begintijd. Ik ben ook gevallen voor de verkooppraatjes. Erger nog: Ik mocht de verkoper nogal graag. Hij was een eenmansbedrijf, dus als ik het ding zou terugbrengen zou hij uit zijn eigen zak moeten terugbetalen. Daar heb ik lang over geaarzeld - maar het wel gedaan, nadat ik echt geprobeerd had om die UFO te rationaliseren. Ik had het graag gewild, maar het kon gewoon niet.
                      Dat is drie jaar geleden, en toen heb ik me echt verdiept in de materie. Zo eens per jaar doe ik een rondje door recente kweekverslagen om te zien of dingen veranderd zijn. LED heeft een warm plekje in mijn hart. Het gaat zijn belofte een keer waarmaken.

                      Comment


                        #26
                        Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                        Ik heb zo ooit 4 stuks aan 15W lampen besteld uit China. Nadat ik zag dat mijn wiet veranderde in een klimplant, heb ik ze in de kast gelegd. Twee stuks gedoneerd aan een PC-project. Toen toch besloten om een vergelijking te doen met een 10W koelwitte bouwLEDlamp van de action. De resultaten waren overweldigend. 10 watt aan blauw licht versloeg 30W aan gekleurde party-leds 'die bedoeld zijn voor de kweek'. Terug in de kast gedaan. Daar vangen ze nu stof. Iemand interesse? Betaal je zelf de verzendkosten dan krijg je er 2 van me.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #27
                          Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                          Ik weet zeker dat dit ook gaat gebeuren.

                          Dit was ook een oud verslag trouwens, het zal idd ook wat verbeterd zijn.

                          Ik kijk het aan en breng dingen aan, die ik tegen kom, speuren levert vooralsnog niets op.
                          In de loop van de tijd zullen we wel tegen dingen aanlopen, die het waard zijn om te plaatsen.

                          Het is niet, dat ik dit topic bijhoud, omdat ik wil dat LED mislukt, juist het tegendeel is waar.
                          Ontwikkelingen zijn noodzakelijk en nuttig, dus ik hoop dat we met z'n allen blijven zoeken naar betere resultaten.

                          Dus vooralsnog, LED doesn't Suck
                          De ontwikkelingen zijn gewoon nog niet ver genoeg en de prijzen te hoog.
                          Last edited by Escargot; 19 December 2013, 22:31.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            #28
                            Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                            Op zich hebben LEDs al een ideale toepassing. Ze zijn veel beter schokbestendig dan HPS, dus je kunt een vrachtwagen met LED lampen uitrusten en dan met je draaiende kweek door het land gaan scheuren. (Schijnt ook wel gedaan te worden. Niet met wiet, maar met andere groente die kakelvers afgeleverd moet worden.)

                            Comment


                              #29
                              Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                              Als die LED panelen het verkeerde spectrum geven dan gaan ze strekken. Net zoals voorgroeien onder een bloei TL (2700K).

                              Dat is wel mooi met die panelen van anowietje. Hij kon iets meer blauw geven toen zijn planten begonnen te strekken.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #30
                                Re: Discussie Topic Over LED Kweken

                                leuk om te volgen , maar na dit te lezen , vraag ik me tog af welke led lamp momenteel het beste is en wat er mss nog aan verbetering aan moet gebeuren !!
                                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                                Comment

                                Bezig...
                                X