Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

    Korting op 420shop
    Guillotine (French Touch Seeds) gefeminiseerd, deze zou klein blijven en niet te sterk moeten ruiken.

    Mijn budget is erg minimaal, helaas.

    Hoop dat jullie kennis mij op weg kan helpen.

    MVG

    #2
    Re: Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

    een koolstoffilter is de enige manier om de geur te neutraliseren.

    Comment


      #3
      Re: Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

      Grappig....

      Nee ik bedoel dit is een unieke vraag.

      Normaal krijgen we de vraag of het niet zonder kan en dan moeten we er in hameren dat het idd niet zonder kan.

      Budget is hoeveel ???
      Niet dat ik in jouw portemonnee wil kijken, maar is wel handig om een advies te geven.

      Ga even tussen jouw minimum en max inzitten.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        #4
        Re: Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

        Durf het bijna niet te zeggen maar eigenlijk +- 100 euro.
        Net op mijzelf gaan wonen dus een erg dikke portemonnee heb ik niet haha.

        PS.

        Zat even op internet te zoeken maar een koolstoffilter is alleen de filter zelf toch?

        Had eigenlijk gehoopt een soort filter tegen te komen die aan een kant zuigt en de andere blaast.
        Last edited by metalmarc; 20 December 2013, 17:12.

        Comment


          #5
          Re: Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

          Dat wordt lastig, maar niet onmogelijk. Voor dat budget kom je zowiezo terecht in "microkweek". Wat heb je nodig:

          - Een 23 watt spaarlamp met fitting 10 euro
          - Een koolfilter voor een afzuigkap 25 euro
          - Reddingsdeken van de outdoorwinkel als reflectiemateriaal 10 euro
          - Een badkamerventilator 20 euro
          - Een oud keukenkastje van het vuilnis 0 euro
          - Een rol ductape 5 euro
          - Een zak grond en een pot 5 euro
          - Een zaadje 8 euro

          17 euro over!

          Je hebt dan een klein plantje met een nog kleinere opbrengst, maar als het puur om de lol van het plantje gaat, waarom dan niet?

          Comment


            #6
            Re: Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

            Niet helemaal in de richting maar goed genoeg (voor nu)

            Kijk even hier

            Wat jij gebruikt is zo kleinschalig dat alles wel goed moet kunnen gaan.

            Om jouw inbouwkast om te bouwen zal wat minder handig zijn denk ik.

            Je hebt nodig wat Blani al vertelde al gok ik dat er iets meer uitgegeven hoort te worden.

            Ga nu minimaal voor een tneon setje afzuiging en filter.

            Als er vragen zijn, dan stel je ze maar.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #7
              Re: Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

              De kamer die ik voor ogen had zit niet aangesloten aan de centrale afzuiging, op zoek naar een alternatief dus.
              Er zat aan de onderkant van de centrale afzuiging nog wel een "vrij gat" zou daar eventueel een kast met een luchtafvoerslang op aan kunnen sluiten, met een koolstoffilter ertussen.

              Dan is die badkamerventilator ook niet meer nodig toch?
              Nadeel is wel dat ik niet weet hoeveel M3 hij aanzuigt, weet wel hoeveel capaciteit hij heeft, maar niet hoeveel specifiek in de kast zelf.

              Maar je trouwens een ventilator (voor afzuiging) op/in je kast bouwt met filter ertussen hoeft er in principe toch geneens een buis naar buiten toe te lopen? aangezien de lucht toch al gezuiverd is van geur?

              Comment


                #8
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

                  Een kweek verdampt water, en hoe groter de kweek, hoe meer dat is. De verdamping van een klein plantje is natuurlijk geen probleem, maar zoals er in mijn kast 10 liter per dag door heen gaat: Dat zou ik niet allemaal tegen mijn ramen willen zien condenseren. Ik blaas dus af naar buiten.

                  Met die centrale afzuiging heb je inderdaad geen badkamerfan meer nodig. Als je klein kweekt, en als die kamer niet al te koud wordt, dan maakt het ook niet zo veel uit hoeveel er wordt afgezogen, zolang er maar een beetje doorstroom is.

                  En natuurlijk wordt het wat duurder. Bouwprojecten worden toch altijd 200% duurder dan begroot? Bij mij wel althans.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

                    Voor die 2 jointjes per jaar haal je misschien beter een tientje Widow bij de shop, dan heb je genoeg.
                    Zet je een paar leuke peperplantjes, die kunnen ook onder een lampje, en je wordt er je huis niet voor uitgegooid.

                    Guillotine = (NYCD x Ruderalis) x Lowrider.
                    De autoflowers waar Diesel in zit die ik ken ruiken behoorlijk.
                    Heb je gehoord van iemand die ze eerder gekweekt heeft dat ze zo weinig ruiken, of is dat de reclamepraat van de verkoper ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

                        Vergis je niet in de mogelijke consequenties.

                        Met 1 plantje onder 1 lamp-met-tijdschakelaar wordt je beschouwd als "professioneel wietkweker". Dat is natuurlijk belachelijk, maar als een verhuurder of burgemeester kwaad wil, dan kan hij heel vervelend worden over dat ene plantje.

                        Ik las net dat iemand zijn huis uitgezet is omdat 'ie twee ons wiet in huis had. Hij kweekte niet eens!
                        http://vbtm.nl/news/item/aanwezighei...ereenkomst/433

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

                          Triest hoor...
                          En als je er geen tijdschakelaar op hebt is dit niet het geval?

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

                            Hier is een verhaal over de criteria voor "professionele" kweek:
                            http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/...-cannabis.html

                            Overigens is dat beleid ook al weer aangescherpt: Als je volgens de criteria "professioneel" bent, dan geldt dat ook voor minder dan 5 planten. Dat is eind 2010 (?) doorgevoerd.

                            Belachelijk natuurlijk, maar als de staat een stok zoekt om je te slaan, dan ligt de stok vast klaar.
                            Last edited by Blani; 21 December 2013, 23:43.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste (en waarschijnlijk laatste) kweek.

                              100 euro is in mijn ogen een luxebudget
                              zie eens mijn kweekje, ik deed er ook een berekening in van mijn kosten, ook totaal geen last gehad van geur tot nu toe hoewel ik zonder filter werk (laatste dagen begon dit wel wat naar boven te komen)
                              succes met je kweeek!

                              Comment

                              Bezig...
                              X