Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over eerste (hopelijke goede) kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over eerste (hopelijke goede) kweek

    Korting op 420shop
    Hey people,
    Mijn plan is om een hydrophonic opstelling te maken en met een ledlamp te kweken, als dat iets oplevert zou ik de resultaten met een volgende kweek willen vergelijken met een HPS.
    Nou ben ik nogal pietje-precies en liggen er al verschillende groei-kast ontwerpen op mijn bureau, rekening houdend met zoveel mogelijk parameters.
    Verloop van de kweek en de resultaten zal ik ook delen op het forum.
    Ben na behoorlijke tijd intensief blowen nu al een jaar gestopt en wil het ook pas weer proberen als ik het zelf heb gekweekt, en alle haarspray en ongein (fabels?) zelf te kunnen toevoegen indien gewenst (niet dus).
    get high on your own supply

    Goed, vaak word bij de toevoeging van CO2 aan de kweekruimte de ventilatie uitgezet om continue toevoer van CO2 te voorkomen.
    kan iemand mij vertellen waarom de lucht in een groeikast niet word gerecycled? want dan zou je ook de CO2 kunnen recycelen.

    Ook: zijn er stoffen die je niet door je koolstof filter wilt laten absorberen? eigenlijk bedoel ik: hoe hou je je koolstof filter zo lang mogelijk goed, en de kool zo lang mogelijk actief?

    En ik zou het HEUL fijn vinden als iemand wil bevestigen dat door het gebruik van een goed filter er echt HELEMAAL GEEN geurtjes ontstaan.

    Ik hoop dat ik een beetje jullie interesse heb gewekt, en een antwoord zou enorm helpen!

    #2
    Re: Vragen over eerste (hopelijke goede) kweek

    1) gebruik twee tentjes om en om invoer wordt ingevoerd vanuit uitvoer van de andere en omgekeerd : 100% recyleren van lucht

    2) daarom gebruik je ook een filter hoes om je filter .. zo blijft ie langst goed / koppel filter af wanneer je enkel voorgroeid/ wacht tot je gaat bloeien

    3) als alle gaten en kieren dicht zitten en nergens wat kan ontsnappen dan is zo een filter geurloos aan de lucht-uit kant / waarom hamert iedereen er op denk je ?

    ggd

    Comment


      #3
      Re: Vragen over eerste (hopelijke goede) kweek

      dank voor je reactie!
      Kwam ondertussen ook al post tegen over CEA (Closed Enviroment Agriculture) awsome!

      ik wil liever beginnen met 1 tent ivm ruimte dus had het volgende in gedachten; een slang op de afvoer, dan koolstoffilter, dan mogelijk nog een verwarmingselement en CO2 toevoer (oftewel een externe climaat beheerser) en dan de slang weer op de invoer. zou dit ook werken?

      Halleluja dat de geur opgelost kan worden, haha gewoon het gevaar dat het vrijkomt, moet er niet aan denken.

      Eff een aantal parameters bij mekaar:

      Overdag:
      licht
      -waar vind ik informatie over welke pigmenten mijn plant, of een indica bevatten? zowiezo chlorophyll A en B maar er zijn er nog een boel die niet in alle planten aanwezig zijn.
      vochtigheid
      temperatuur
      Co2 niveau (optimaal: 1000ppm)
      wortels: PH, Voedingstoffen (EC), temperatuur, geen licht, vochtigheid.

      Snachts:
      geen licht
      snachts gebruikt een plant dus weer O2, iemand enig idee hoeveel optimaal is?

      zijn dit alle parameters, of mis ik iets?

      GemeentelijkeGezondheidsDienst teruggewenst

      Comment


        #4
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #5
          Re: Vragen over eerste (hopelijke goede) kweek

          CO2 kost echt een smak geld, het is ook enkel nodig als je plant rond de 95.000-100.000 lumen krijgt, en dat haal je met een 600W HPS niet eens bij mijn weten. OOK moet je je tent/kast LUCHTDICHT maken met geen ENKEL kier wil de CO2 effectief zijn. Ook verandert het klimaat omdat CO2 niet hetzelfde isolatievermogen en dichtheid van lucht bevat. Zo wordt het nog moeilijker te regelen aangezien je geen enkel kietje open mag laten voor luchtcirculatie. En als je fles dan op is, mag je hem laten vullen, waar? En dat zal ook wel z'n prijs hebben. Zoals Gamm zegt, doe de standaarddingen, zorg dat je licht/lucht/temp etc goed is endan heb je geen CO2 nodig.

          Je kan ook altijd een hele dag in je tent ademen. De mens neemt O2 op en zet die om naar CO2. Bezigheidstherapie? Zorg wel dat je geen black-out krijgt van het overmatig in-en uitademen.

          Nog veel succes met je kweek

          Comment


            #6
            Re: Vragen over eerste (hopelijke goede) kweek

            Bedankt voor de reacties.
            het idee was niet in me opgekomen als het niet enigzins betaalbaar was, ebay biedt leuke co2 controllers aan zoals de ppm3 (op 110v), maargoed het argument dat het pas effectief is bij zo'n hoge concentratie licht is wel een reden om het te laten vallen. Zo'n tank vullen bij een dierenspeciaalzaak is reteduur, maar zoek eff op het inernet en je vind snelgenoeg een handige harry die het goedkoper doet. Anyhow, het lijkt me geweldig om de hele dag in mn tent te ademen maar er staan de komende 3 maanden nog wat dingen in mn agenda dus dat kan jammergenoeg niet.

            nog wel de vraag welke pigmenten je in een wietplant kan vinden, voor onderzoek naar het perfecte licht, elk pigment heeft een andere optimale golflengte en een andere functie voor de planten.

            Zal t laten weten als er iets nieuws is.

            Comment


              #7
              Design kweektent

              Grow Tent Design.jpg
              Ik vind het altijd fijn om alles zo goed mogelijk uit te werken, en misschien is het een handig plaatje voor anderen (:
              Maar ik zou het graag horen als er iets mist in dit plaatje. (behalve de CO2 regulatie, die heb iik er nog maar even uit gelaten.
              Sweet Smoking

              Comment


                #8
                Re: Vragen over eerste (hopelijke goede) kweek

                Ik zou de outlet van je lucht hoger plaatsen. Nu trek je alle co2, die normaliter vrij 'laag' hangt door zijn gewicht, direct weg van de planten. Ook pak je nu niet alle warmte van de lamp mee en krijg je luchtstilstand rechts bovenin.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                Bezig...
                X