Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtvochtigheid gaat niet omhoog.wat ik ook doe...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luchtvochtigheid gaat niet omhoog.wat ik ook doe...

    Korting op 420shop
    Hallo.

    Ik zit met een probleem luchtvochtigheid staat maar op 28ik heb de tent al beetje nat gesproeid binnenin en er een bakje water in gezet en een natte handdoek.
    Wat kan ik nog doen?

    #2
    Re: Luchtvochtigheid gaat niet omhoog.wat ik ook doe...

    Heb je al en luchtbevoxhtiger geprobeerd?
    Gr

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
    -

    Comment


      #3
      Re: Luchtvochtigheid gaat niet omhoog.wat ik ook doe...

      Je kan zo'n 'mistmaker' of 'fogger' kopen in een dierenspeciaalzaak/reptielenshop. deze maakt door ultrasone trillingen de waterdeeltjes stuk, waardoor ze een mist vormen. Hiermee krijg ik in mijn kweekruimte de LV tot zelfs 100%. Als je een beetje handig bent, kan je hem regelen door middel van een hygrostaat. Check link http://www.conrad.be/medias/global/c...B.EPS_1000.jpg

      Succes

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      al bij al een 30-50euro
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-homemade-kast

      Comment


        #4
        Re: Luchtvochtigheid gaat niet omhoog.wat ik ook doe...

        Je kunt je meetapparatuur beter eerst controleren. Als die niet goed werkt, dan ligt het daaraan. LV-meters, zeker digitale, zijn vaak - niet altijd - troep. Toen ik de moeite nog nam om te meten, versleet ik er 4 per jaar. Tegenwoordig boeit de LV me geen zak, hoog of laag, de planten doen het toch wel.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Luchtvochtigheid gaat niet omhoog.wat ik ook doe...

          Hoe kan ik meten of die het goed doet? En heb het nogal gelezen dat het niet zoveel uitmaakt maar doe het vooral om spint en toprot te voorkomen

          Grtjs

          Comment


            #6
            Re: Luchtvochtigheid gaat niet omhoog.wat ik ook doe...

            Nou, neem een glas thee of een andere stomende drank en hang hem daarboven. Als hij na 20 minuten niet van waarde veranderd is, dan klopt er iets niet.
            Ik sproeide zelf drie maal daags met een plantenspuit alles zeiknat, dat was voldoende om spint de nek om te doen binnen een paar dagen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Luchtvochtigheid gaat niet omhoog.wat ik ook doe...

              Wat is de LV buiten je tent/hok ?
              Als die hoger is, vergroot de inlaat. (raampje vd tent open / deurtje van hokje op een kier)

              Als je met zaadjes kweekt kan het niet veel kwaad.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Luchtvochtigheid gaat niet omhoog.wat ik ook doe...

                Ik kweek inderdaad met zaadjes.maar heb gelezen dat het in de bloei ook belangerijk is of klopt dit niet?
                Alvast bedankt voor de reacties

                Comment


                  #9
                  Re: Luchtvochtigheid gaat niet omhoog.wat ik ook doe...

                  Als ik me niet vergis is de hogere LV meer voor de groeiperiode.
                  Als de dames de bloei ingaan word er geacht dat men voldoende wortels heeft ontwikkeld om aan genoeg vocht te komen.
                  Naarmate de bloei vordert zou de LV ook omlaag moeten gaan. te hoge LV richting eind van de bloei kan je top rot opleveren.
                  If life keeps putting you down, You better stay high

                  Comment


                    #10
                    Re: Luchtvochtigheid gaat niet omhoog.wat ik ook doe...

                    oke bedankt. heb mij een mini luchtbevochtiger aangeschaft om het nu toch wat omhoog te krijgen.als ze in bloei gaan zet ik die gewoon uit en kom ik wel op het juiste niveau.

                    bedankt

                    Comment

                    Bezig...
                    X