Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek door een wietleek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweek door een wietleek

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    Een goede vriend van me kweekt al een tijd zijn eigen plantjes in een zelfgemaakte kweekkast.
    Op een verjaardag na een aantal biertjes kwam ik op het idee om ook wat plantjes neer te zetten,
    ik heb groene vingers, en kweek al een paar jaar exotische peper en tomaat soorten, hoe moeilijk kan
    het zijn om onkruid te laten groeien?

    20140220_115809.jpg

    (Numex Twilight peper)

    Mijn vriend beweerd dat het nodig is om groeilampen, en allerlei voedingssupplementen te gebruiken; eigenwijs als ik
    ben ga ik proberen om een gezonde plant te laten groeien, zonder dat ik daarbij chemische middelen inzet. Ik ga dus proberen
    om een zo schoon mogelijk wietje te laten groeien. Ook vergif, slakkenkorrels e.d. laat ik het liefst achterwege.

    Omdat ik een absolute noob ben met het kweken van wiet ben ik er nog niet uit of ik de plantjes binnen of buiten laat opgroeien.
    Waarschijnlijk zal ik twee binnen zetten, en plant ik er over een maand of twee dezelfde plantjes in mijn kruidentuin. Ik gebruik zowel binnen als
    buiten biologische kruidengrond, en mest bij met koeien en kippenmest, gemengd met compost.

    Momenteel heb ik twee plantjes op de vensterbank staan, beide gefeminaliseerde autoflowers. De soort spreekt voor zich! Waarom deze keuze? Werkelijk geen idee,
    ik houdt van fruitige wiet, en er was zoveel te kiezen! De zaadjes heb ik gewoon laten ontkiemen in vochtige grond, en dat ging prima.
    Die zaadjes hebben er miljoenen jaren over gedaan om zo te evalueren dat ze kunnen ontkiemen in de grond.
    Maakt het zoveel verschil om ze eerst te koelen, en dan in keukenpapier te leggen?
    20140220_115638.jpg20140220_115732.jpg

    Ik zal proberen om regelmatig updates te plaatsen over de groei van de dames!

    Mochten jullie tips hebben dan sta ik er altijd voor open, leren doe je met vallen en opstaan

    Mvg, Imm0

    #2
    Re: Kweek door een wietleek

    Zaadje kan gewoon in de grond idd. Voorkiemen tussen papier is enkel voor nieuwsgierigen.

    In een kleine pot is bijvoeden wel aan te raden omdat zoon kleine hoeveelheid aarde gewoonweg niet voldoende voeding kan bevatten voor de gehele cyclus. Buiten in de volle grond vinden ze alles wat ze nodig hebben.

    Kruiden staan graag voedselarm en kalkrijk.Beetje raar om dan arme grond te nemen en deze dan te gaan bijmesten. Beter neem je gewoon een growmix die voor cannabis bestemd is.
    Last edited by FlintStoned; 20 February 2014, 12:42.

    Comment


      #3
      Re: Kweek door een wietleek

      Hoi Immo, dat komt van uit ne film he die naam, The Mummy als ik het goed heb...
      Als je je plantje zo op de vensterbank laat staan zullen ze enorm strekken....ik weet niet of dat je bedoeling is...
      Bij afjes heb je dan ook niet zoveel voeding nodig. Er bestaan wel biologische voedingslijnen, zo moet je geen chemische troep gebruiken.
      Kijk even Bij QNQ & berry-rider hun verslagjes over autoflowers, daar zul je veel van opsteken.
      Voor de rest veel succes toegewenst.
      O ja, als je van plan bent om een verslagje bij te houden dan stel je jezelf best even voor op het forum Member Introduction

      grtz
      Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

      Comment


        #4
        Re: Kweek door een wietleek

        Heb me voorgesteld! En zal de verslagen doornemen, bedankt!

        Comment


          #5
          Re: Kweek door een wietleek

          Kweet nie wat het is maar krijg gelijk de neiging om je te volgen....ImmOteph ImmOteph ImmOteph

          Comment


            #6
            Re: Kweek door een wietleek

            das dus in wezen nen teph (tiep) die immo(vastgoed) verkoopt .. anywho, welkom

            het is not done wiet te kweken achter het raam, d
            it worden schriele plantjes, bovendien zijn het autoflowers .. dat zijn al plantjes die aan de lage kant van de opbrengst ladder staan.
            je vriend heeft helemaal gelijk in wat ie zei, zo word het niks of beter 'zeer weinig'.

            echter laat dit jou niet tegenhouden. zet over een maand of twee nieuwe planten (verse zaden in de grond, ook goed) in je voedselrijke tuin. in die voorstelling maakte je geen fouten, je planten zullen ook zonder al die chemische troep wat leuks opleveren. zet ze wel in volle grond, niet in een pot, want in een pot zal je toch wat moeten gaan bijvoeden.
            deze plantjes zullen de termijn 'over twee maanden' niet halen, toch niet om ze dan buiten te zetten .. (denk wel dat je dat zelf ook beseft, maar er zijn hier al grotere uilen gepasseerd dus ik zeg het er maar bij) .. dit zijn auto flowers .. en als het goed zit zijn die al lang aan het bloeien tegen die tijd. vandaar dan gewoon nieuwe buiten zetten

            wil je uiteindelijk toch binnen kweken .. luister naar wat je vriend zegt, uiteindelijk zal je het zelf moeten doen en al doende zal je het leren, alleen is het niet nodig het warm water opnieuw uit te vinden .. slechts een enkeling heeft het perfecte zolder of kamerraam om achter te kweken

            alvast succes, ik volg deze nog ff op en ook eventuele andere verslagen over je eerste kweekjes zal ik doorspitten op zoek naar wat leuks om op te reageren

            groeten

            Comment


              #7
              Re: Kweek door een wietleek

              Laten we dan maar hopen dat de lente snel inzet Dan kunnen deze twee plantjes over een week of 3/4 naar de buitenkas!

              Uiteraard gaan de planten in de volle grond!

              Comment


                #8
                Re: Kweek door een wietleek

                Nu ben ik op zoek naar een goedkope maar doeltreffende verlichting. Klassieke led verlichting is stervensduur, en de opbrengst schijnt niet heel bijzonder te zijn. Nu zijn er sinds een jaar of wat
                nieuwe led's op de markt, ook gebruikt in Cree zaklampen.

                http://www.miniinthebox.com/nl/e27-1...v_p992682.html

                Als ik drie van deze lampen in mijn groeikast hangt, gaat dat werken? Je pompt toch zon 3000 lumen weg met maar 3x 12 watt. En voor de prijs kan je geen buil vallen..

                Comment


                  #9
                  Re: Kweek door een wietleek

                  zoek eens voor een hps setje of anders t-neon

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweek door een wietleek

                    ...Klassieke led verlichting...
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweek door een wietleek

                      Op dit moment op de vensterbank wordt niks...

                      Eerst beter inlezen en dan opnieuw beginnen.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweek door een wietleek

                        Na alle reacties hier ben ik aan het werk gegaan, en heb ik tot ik een goed olievat heb gevonden een kweekkast gemaakt zodat de dames
                        verder kunnen groeien. Waar een oude minutiekist nog goed voor kan zijn! Ik heb gebruik gemaakt van twee 27 watt tornado phillips lampen.

                        IMG-20140224-WA0008.jpg20140224_120703.jpg20140224_115548.jpg

                        De onderkant van de kist is bekleed met vijverfolie zodat ik geen last krijg van vochtproblemen, ik zou in principe met een oude aquariumpomp zelfs water erdoorheen kunnen laten stromen.
                        Ze staan nu op 16/8 uur, en wil ze klein en bescheiden houden. Wanneer kan ik omgaan naar een 12/12 bloeischema?

                        20140224_115526.jpg

                        Een kweekkast hoeft niet duur te zijn, de oude kist, en wat afvalhout zijn gratis. De fittingen had ik nog liggen van de verhuizing, en de lampen waren in de aan
                        bieding bij de gamma. voor 15 euro was ik klaar. Wanneer de dames in de bloei gaan zal ik een koolstoffilter maken, en gaat er een luchtslang op zolder het dak uit.

                        Grts Imm0

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweek door een wietleek

                          Hellow mummy,
                          Eerst en vooral een leuk idee die munitiekist maaar.... Ik heb zo mijn bedenkingen dat die niet helemaal lichtdicht is ik zie geen strips of dergelijke om de lichtinval tegen te houden als je dames slapen, wat er uit kan kan erin en vice versa ( kans op herma's en mannen)
                          Op foto2 is je verluchtingsgat zichtbaar en daar komt er gegarandeerd licht binnen als je lamp uit is. Een goeie les die ikzelf en een paar vrienden hier op het forum geleerd hebben is: Donker is Donker
                          Je lampen mogen een stuk dichter komen op je plantjes want ik zie al een enorme strek....!!!
                          Tevens zou je best ofwel je potten verhogen (cd'tjes onder zetten of zo) ofwel je lampen zakken.
                          Ik zou persoonlijk voor de eerste optie gaan en de lampen horizontaal hangen (zo win je een beetje hoogte.)
                          Die plantjes zijn er nog lang niet om ze in bloei te zetten, volgens mij binnen een weekje of 2 , je hebt ook geen te grote ruimte zodus hou daar rekening mee.....
                          Voor de rest nog wat inlezen bij de microkweekjes, daar zal je veel gelijkaardige topic's tegenkomen.
                          Succes verder.
                          Grtz
                          Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweek door een wietleek

                            Hellow there, ik zal de planten zo nog wat ophogen, was al bang dat ze dan teveel licht zouden krijgen. Icarus vloog ook te dicht bij de zon

                            Hij heeft een fan die lucht uitzuigt, en heb onderaan links passieve inlaat door middel van 5 gaten. De kist is rondom lucht en licht dicht, de planken zitten in elkaar met dreuvels over de hele lengte.

                            Grts Imm0

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweek door een wietleek

                              Ze krijgen niet teveel licht , ze moeten zoeken naar licht, daarom heb je strek grtz
                              Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X