Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eigen stekjes gemaakt maar wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eigen stekjes gemaakt maar wat nu?

    Korting op 420shop
    Gisteren van een plant (medicinale wiet) die nog niet in de bloei stond een 6 tal stekjes gesneden. Eerst in het water gezet en daarna met wortelpoeder in een jifje van glasvezel gezet. Staan nu onder de tneon om te wortelen. Ik hoop dat het zo goed gaat en de plant gaat wortelen. Ik weet niet welke soort het is maar hij is voor medicinaal gebruik fantastisch. Ik heb de grote bladeren bijgeknipt om vochtgebruik te reguleren.Moet ik er verder nog iets aan doen of doet de natuur nu zijn werk en hoe vaak en hoeveel moet ik de glaswol jifjes bevochtigen of water geven.Het zou fantastisch zijn als ik nog een plantje meer uit de vorige plant kon halen.

    #2
    Re: Mijn eigen stekjes gemaakt maar wat nu?

    Die bodem moet vochtig blijven, maar niet nat. Het is een kwestie van 14-25 dagen wachten. Belichting het best op 18/6 of 20/4. Ze hebben donker nodig om te herstellen. Iets zuurder water helpt goed tegen infecties en ik vermoed zelf dat de wortels er ook harder op gaan. Maar dat is niet bewezen. LV hoog houden, en goed blijven checken op beestjes. Meer tips kan ik zo niet bedenken! Succes!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    Bezig...
    X