Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnen of buiten kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: Binnen of buiten kweken

    Korting op 420shop
    Hallo mede kwekers, Goel hier en ik zat met een paar vraagjes over mijn eerste kweek

    Ik heb ongeveer zon 3 weken terug een northern light autoflower zaadje gekocht van RQS en ik heb hem laten ontkiemen tussen 2 natte stukjes papier en hij kwam heel snel al uit, na ongeveer 1 dag zat er al een sliert aan van zo'n 3 cm dus dat ging de goede kant op.
    Daarna heb ik hem met het worteltje naar beneden in een plastic potje gedaan met pokon potgrond universeel. en na ongeveer 3 dagen kwam die uit en begon die te groeien. hij staat nu ongeveer 2,5 weken onder de lamp sinds die uitkwam en hij doet het erg goed.
    Maar nu dus de vraag buiten of binnen verder kweken?
    Ik weet dat het kweekseizoen nog niet is begonnen maar gezien het goede weer vroeg ik me af waneer ik er de beste opbrengst van af kan halen binnen of buiten
    Hij staat nu onder 2 spaarlampjes van 5 watt per lampje en dat is dus niet erg veel.
    een grotere lamp is ook niet echt een optie gezien mijn ouders het niet zon goed idee vinden om zo'n grote lamp te kopen dus zijn er maar 2 opties over onder 2 spaarlampjes of buiten.

    Verder had ik ook nog de vraag voor beide keuzes welke pot en aarde ik het best zou kunnen gebruiken ik heb een 5 en een 10 liter pot staan en pokon potgrond universeel met 2 maanden voeding of pokon potgrond extra voeding voor 6 maanden.

    Ik hoop snel wat van jullie te horen

    Gr Goel

    20140305_151704.jpg20140305_151649.jpg20140305_151657.jpg

    #2
    Re: Binnen of buiten kweken

    Nou, allereerst mijn complimenten:
    - Staat niet te nat
    - Is weinig gestrekt naar omstandigheden
    - Oogt gezond
    - Duidelijke info over je plan, en mogelijkheden
    - Je ziet je eigen foutjes in (2-3 maanden te vroeg begonnen) -> Dat is belangrijk vind ik.

    Nu rest je eigenlijk de keus:
    A. 1 gram onder de lampen (met bijbehorende kosten, geur, en moeite)
    B. 1-10 gram buiten onder de zon, maar ook grotere kans op rotte toppen. Maar dan is het verstandig om een kasje te knutselen met plastic folie en wat hout. Dat zorgt voor meer warmte, dus betere ontwikkeling. Helaas ook hogere LV. Met een beetje mazzel, is het echter 17+ graden tegen de tijd dat ze begint af te bloeien.

    Over autoflowers en potten:
    Zo snel mogelijk in de grootst mogelijke pot zetten. Meer dan 15 Liter heeft geen zin, die krijgen ze wel vol, maar veel meer ruimte hebben ze echt niet nodig. Dat zie je niet terug in het formaat/opbrengst in ieder geval. Als je plant dit formaat heeft, mag ze best al op goed bemeste grond. Wel voorzichtig zijn met water geven dan. Die 10 Liter is dus een prima uitkomst. Je kunt je grond altijd 50/50 mengen natuurlijk! Beste van beide werelden, daar is niets mis mee.

    Wijze les voor de volgende keer?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Binnen of buiten kweken

      Heel erg bedankt voor je reactie,
      Ik weet ook dat ik er niet veel af ga halen maar dit is meer een soort oefening voor de zomer waneer ik met femenised zaden van RQS ga kweken
      Maar bedankt voor je hulp, ik ga hem zo snel mogelijk in een 10 liter pot zetten met 50/50 grond.

      Ik post wel weer wat foto's als die eenmaal buiten staat.

      Gr Goel

      Comment


        #4
        Re: Binnen of buiten kweken

        Even een update,

        Mn plantje northern light automatic staat nu zon 3 daagjes buiten (Rond 8 uur haal ik hem wel naar binnen en dan zet ik hem rond 7 uur s'Ochtends weer naar buiten)
        Ik heb hem in een 12 liter pot gezet met 50/50 potgrond en potgrond extra voeding en ik zie gelijk dat die sneller begint te groeien maar niet echt in de lengte maar vooral veel bladeren.
        Hij ziet er nu zo uit :
        20140309_134241.jpg

        Als iemand nog tips / kritiek heeft zou ik dat graag willen horen.


        Gr goel

        Comment

        Bezig...
        X