Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuw op dit forum en wil graag julie advies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    nieuw op dit forum en wil graag julie advies

    Korting op 420shop
    hallo allemaal heb ne vandaag ingeschreven hier omdat ik jullie advies wil.
    heb voor de eerste keer 2 autoflowers gekocht van royal queen seeds een skunk en een royal haze.
    de man van de growshop adviseerde me om nog even te wachten tot het weer stabieler werd om ze buiten te kweken.
    maarja niet naar geluisterd en ze tog ontkiemt en geplant in het zonnige weer van ongeveer 6,5 weken geleden. eerste instantie was het weer nog goed weer om ze buiten in de zon te zetten, ze groeide gewoon normaal maar toen kwam er slecht weer een geen zon meer. dus moesten ze naar binnen daar hebben ze bijna een maand gestaan zonder zon of iets en ze groeiden totaal niet (echt maar bijna een cm in de hoogte).

    toen ben ik een beetje gaan google en kwam iets tegen over laten groeien onder tl, toevalig had ik nog zon ding liggen met de goede lamp k33. (18watt). die hangt er nu een week boven en ze groeien op die lamp.
    maar nu ben ik bang omdat het een autoflower is dat ie zo gaat bloeien want ze staan al zeker 5,6 weken.maar ze zijn nog heel klein.
    nu staan ze lekker in de zon zoals het hoort maar als de zon weg is gaan ze weer terug onder de tl zodat ze echt 16 uur perdag licht krijgen.
    wat denken jullie gaat dit nog goed komen ofniet. en mijn onderste ronde bladjes worden geel. zie fotos .
    dus ze hebben gewoon een maand lang zoals op foto 1 op de vensterbank gestaan. rest van de foto`s spreekt voorzich denk ik.

    alvast bedankt voor jullie reacties stephanplant1.jpgplant2.jpgplant3.jpgplant4.jpg

    #2
    Re: nieuw op dit forum en wil graag julie advies

    wat je eerst moet doen.

    1; de regels lezen hier op jd want dat heb je niet gedaan.
    2; lees buitenkweek verslagjes door daar zijn er ook al genoeg van te vinden en vindt je meteen de antwoorden op uw vragen.
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: nieuw op dit forum en wil graag julie advies

      lezen tot je scheel ziet..

      en op foto 1 na ziet het er zo beroerd niet uit.. maar die eerste is compleet verzopen denk.. T lijkt zelfs zo erg dat je miss beter om kan potten...
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

      Comment


        #4
        Re: nieuw op dit forum en wil graag julie advies

        okey dank zit hier verkeert ja maar als je nieuw bent is het wel ff zoeken

        Comment


          #5
          Re: nieuw op dit forum en wil graag julie advies

          Deze laten staan die worden niet groot meer en andere zetten en kunnen nu gewoon buiten blijven.
          Succes.

          Comment


            #6
            Re: nieuw op dit forum en wil graag julie advies

            toen ik 25 jaar geleden informatie moest hebben over kweken van wietplantjes liep ik naar de bibliotheek of boekhandel en zocht daar de boeken en de info die ik nodig had.

            nu 25 jaar later zijn de mensen schijnbaar niet meer in staat om zelf iets op te zoeken, laat staan dat ze zin hebben om alles te lezen wat ik 25 jaar geleden allemaal moest lezen!!!

            wiet kweken leer je niet op 1 dag
            je gaat jarenlang naar school voor studie te volgen, en dan willen ze leren wiet kweken in no-time!!!
            misschien was het slimmer geweest als je opleiding tuinbouw had gevolgd

            begin eens met tomaten kweken
            als je dat goed lukt kun je nog altijd verder experimenteren
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: nieuw op dit forum en wil graag julie advies

              Tomaten hebben een slaging kans van 99,99 %. Neem dan komkommers dan heb nog een kleine beetje uitdaging!!!
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

              Comment


                #8
                doen. Dat lezen dan. Kwartiertje per dag lekker googlen, dan een half uurtje verslagjes en experimentjes lezen. Daarna is het zo vanzelfsprekend, dat je binnen een week of 2 al je vragen zelf kunt beantwoorden.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: nieuw op dit forum en wil graag julie advies

                  google klopt ook niet altijd,
                  elke soort reageerd anders,

                  leer de basis maar heb je het meeste aan (y)

                  p.h
                  e.c
                  hoeveelheid water.
                  voedings schema, van je (merk) voeding,dus nee geen atami schema van een aptus schema.
                  grond.
                  potgrootte.

                  insecten.
                  bloei.

                  ga je dat maar lekker opzoeken en bestuderen, dan kom je er wel

                  Comment


                    #10
                    Re: nieuw op dit forum en wil graag julie advies

                    dank je voor de reacties ,moet nog een hoop leren, deze laat ik tog staan,kijken wat er van komt, ga zeker nieuwe zaden halen weer AF,

                    Comment


                      #11
                      Re: nieuw op dit forum en wil graag julie advies

                      Succes.

                      Comment


                        #12
                        Re: nieuw op dit forum en wil graag julie advies

                        Had ze maar gewoon buiten gelaten, dan hadden ze groter geweest.
                        Welkom op JD en succes met het verloop.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: nieuw op dit forum en wil graag julie advies

                          die plantjes die je nu hebt proberen om toch wat zonlicht te geven en ondertussen nieuwe laten ontkiemen.
                          maar zoals iedereen hier zegt lezen man gewoon lezen en dan pas proberen.
                          mijn aller eerste plantjes was van zaad die ik in een zakje gevonden heb en toen heb ik veel geprobeert en gedaan en gezien wat niet goed is .
                          ik ben gelukkig ook niet perfect maar zelf nu nog maak ik fouten bij het kweken en ik ben er nu toch al een goeie drie jaar mee bezig met leren en lezen.
                          ik ben er nu 33 jaar en het is waar mensen dienen eerst te lezen en te leren voor je iets onderneemt.
                          De beste raad die ik u kan geven is laat de natuur doen met die planten basis wat ze nodig hebben is veel licht en min 5u zon.
                          In de potgrond die tegenwoordig te verkrijgen is zit genoeg voeding voor de groei dus daar moet je zelf niet naar kijken.
                          het is eenvoudig maar je moet het wel weten.

                          succes alvast

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          die plantjes die je nu hebt proberen om toch wat zonlicht te geven en ondertussen nieuwe laten ontkiemen.
                          maar zoals iedereen hier zegt lezen man gewoon lezen en dan pas proberen.
                          mijn aller eerste plantjes was van zaad die ik in een zakje gevonden heb en toen heb ik veel geprobeert en gedaan en gezien wat niet goed is .
                          ik ben gelukkig ook niet perfect maar zelf nu nog maak ik fouten bij het kweken en ik ben er nu toch al een goeie drie jaar mee bezig met leren en lezen.
                          ik ben er nu 33 jaar en het is waar mensen dienen eerst te lezen en te leren voor je iets onderneemt.
                          De beste raad die ik u kan geven is laat de natuur doen met die planten basis wat ze nodig hebben is veel licht en min 5u zon.
                          In de potgrond die tegenwoordig te verkrijgen is zit genoeg voeding voor de groei dus daar moet je zelf niet naar kijken.
                          het is eenvoudig maar je moet het wel weten.

                          succes alvast

                          P.s ga zo een vochtmeter met ph meter 2 in 1 halen dat helpt je met water geven en de PH in de gaten te houden maar wat ik geleerd heb van LR2 nog maar net is dat de plant moet laten doen en enkel ingrijpen wanneer nodig door het op te zoeken wat het probleem kan zijn.

                          Comment


                            #14
                            Re: nieuw op dit forum en wil graag julie advies

                            bedankt voor reacties

                            Comment

                            Bezig...
                            X