Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies bij mijn 1e kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Advies bij mijn 1e kweek

    Das niet uitgedroogt maar gewoon botrytis, toprot.

    Comment


      Re: Advies bij mijn 1e kweek

      Er zitten op de andere toppen ook wel wat bruine blaadjes.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: Advies bij mijn 1e kweek

        ok thanx mannen. ja die andere toppen hebben ook wat bruine bladeren maar dat komt door mijn hoge temp die ik heb gehad(denk ik). Bij die top die ik liet zien heb ik gezien hoe die dunner werd en ook een andere kleur begon te krijgen. ok hoe zit het met de actie die ik dan moet ondernemen. gewoon weg knippen met een schaar. ga ik dan niet de rest van de top beschadigen. dus gewoon het gedeelte om de steel dat rot is wegknippen he?

        Comment


          Re: Advies bij mijn 1e kweek

          Heb de operatie afgerond. hoop dat ik alles weg heb gehaald en dat dit niet meer opduikt. ik ga over een paar dagen omhakken en drogen. kan toprot ook nog ontstaan in de droog periode? nog ff wat foto's van die rotte shit en de top na de operatie. pijnlijk maar het moest

          2014-08-07 00.38.15.jpg2014-08-07 00.38.20.jpg2014-08-07 00.38.26.jpg2014-08-07 02.58.06.jpg

          Comment


            Re: Advies bij mijn 1e kweek

            Hey, sneu voor je die budrot. Als de toppen drogen kunnen ze ook nog rotten, dus topjes spreiden tijdens het drogen.
            Ikzelf zou er heel die top afgesneden hebben en dan ruimschoots geknipt hebben, maar dat ben ik. Een beetje rot nog is genoeg om door te doen.

            Grtz

            Comment


              Re: Advies bij mijn 1e kweek

              Ja, je moet wel echt alle rot eruit hebben. Ben benieuwd of dit zo werkt.

              Heb zelf laatst ook gewoon een paar toppen met rot er in zijn geheel uitgehaald. En dan de rot ruim weggeknipt en weggegooid. Die schimmel is gevaarlijk voor je longen en voor verdere besmetting van de planten.

              Die bruine blaadjes in de andere toppen, als je daar een beetje aan trekt komen die dan heel makkelijk los of blijven ze vast zitten?

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: Advies bij mijn 1e kweek

                Heel goed je andere toppen in de gaten houden rastaman1. Die rot kan 2 cm per dag uitbreiden. Ik heb er bij 2 hoofdbuds een klein beetje laat van gehad, maar ik was er op tijd bij.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

                Comment


                  Re: Advies bij mijn 1e kweek

                  Ja is wel balen man. vooral omdat die plant eerst mijn beste plant was. heeft wel nog steeds de beste side toppen. bedoel je met helemaal weghalen het gedeelte dat nog erboven is. of ook dat stuk beneden. ik hou het ff goed in de gaten. en merk ik iets merkwaardig gaat die hele top weg. heb voor mij gevoel nu ruimschoots ingegrepen. nee die andere bruine blaadjes gaan niet makkelijk weg. dus zal dat wel een andere reden hebben. dit was mijn eerste kweek dus heb nogal wat fouten gemaakt. te hoge temp, teveel voeding en foute ph zijn killers geweest denk ik. doe ik veel beter bij mijn 2e kweek.

                  wat wilde je met hggg zeggen? je lacht mij toch niet uit . hahaha

                  Comment


                    Re: Advies bij mijn 1e kweek

                    Je kunt het rot ook goed tussen de top uit knippen en verder bloeien. Je moet ook goed op grijze kleur letten tussen je toppen. Het lijkt op heel dichtspinnenwebachtig. Daar zit je rot.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

                    Comment


                      Comment


                        Re: Advies bij mijn 1e kweek

                        Ik heb 11 dagen gespoeld en ik ga helaas een week maar drogen omdat m'n temp en lv wat aan de hoge kant is. Succes en inspecteer goed!!
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

                        Comment


                          Re: Advies bij mijn 1e kweek

                          beste medekwekers,

                          heb gister de planten omgehakt. na een aardige knip beurt heb ik de planten opgehangen. zijn nu 1 dag aan het drogen. heb wel ff gevoeld en de toppen voelen nu zachter aan. is dit iets dat mij zorgen moet baren? verder is de afzuiging aan en zwenkventilator (deze is niet op de planten gericht). temp max 23 min 21. lv max 68 min 51. zijn er nog suggesties of opmerkingen hoor ik het graag.
                          IMG-20140811-WA0002.jpg

                          mvg,

                          Dave Nahar

                          Comment


                            Re: Advies bij mijn 1e kweek

                            Goed advies! Top!

                            Comment

                            Bezig...
                            X