Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

90 watt ledlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: 90 watt ledlamp

    Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

    Ik wil als beginner wat gaan kweken onder 90 watt Led, gewoon 2 kleine autoflowers.
    Uiteraard weet ik dat er wellicht betere opties zijn maar ik kies voor Led.

    Nu vroeg ik mij af of onderstaande lamp voldoende zou zijn (evt vul ik wat extra Tornado spaarlampen toe) voor 2 kleinere autoflowers in een kweekhok van 60x60x140 lxbxh

    http://www.hetledwarenhuis.nl/websho...-en-bloei.html


    Is het mogelijk een beetje normaal te kweken met deze lamp of moet ik dan toch voor een sterkere lamp gaan?

    Alvast bedankt voor jullie advies!!
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!



    #2
    Re: 90 watt ledlamp

    Zijn wel verslagjes van

    Maar nie je van het volgens mij

    T zonnetje is beter!



    Suc6

    Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: 90 watt ledlamp

      Dank voor je reactie. Ik wacht even verder nog wat reacties af, anders moet ik wellicht voor zoiets kiezen?

      http://www.technology-hydro-culture....-bloeien-.html
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


        #4
        Re: 90 watt ledlamp

        Niemand gaat t je aanraden!

        Beter dan HPS is dr nie!

        Suc6

        Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: 90 watt ledlamp

          Ja, dat begrijp ik maar ik wil gewoon graag weten wat een goede/redelijke optie is als je dan toch op kleine schaal onder Led wilt kweken.
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #6
            Re: 90 watt ledlamp

            led is toch 3keer zo duur als een hps?
            als het echt voor kleinschalig is ben je dan beter af met spaarlampen denk ik.
            daar kan je voor een pak minder geld al een mooie opstelling maken!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

            Comment


              #7
              Re: 90 watt ledlamp

              Ja, daar heb je helemaal gelijk in maar ik wil graag een Led als basis gaan gebruiken met daar omheen een paar spaarlampen.
              Het budget is niet echt van belang in deze, wil gewoon een leuk klein setje voor max 2-3 kleinere autoflowers en op basis van Led, ook al weet ik dat het beter en anders kan
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


                #8
                Re: 90 watt ledlamp

                Op 60x60 zou ikzelf minstens 150watt licht willen hebben, maar liever 200, om op de optimale 600 watt/m2 te komen. Aangezien er geen 200watt HPS lampen te koop zijn zou ik er 250 boven hangen.

                Ik zou HPS nemen in plaats van LED, omdat er leukere dingen zijn om geld aan weg te gooien.

                Comment


                  #9
                  Re: 90 watt ledlamp

                  Hoi. Ik ga dan minimaal voor 150w of groter, wel Led hoewel HPS meer dan waarschijnlijk een hogere opbrengst geeft. Ik wil gewoon verder met Led en als ik voldoende voor eigen gebruik heb is dat genoeg. Tis meer het feit dat ik zelf zorg wil dragen voor mijn eigen rokerij, zeker wil weten hoe het gekweekt is en niet de jackpot per gram wil betalen. Buiten dit alles om is het gewoon erg leuk om wat te kweken
                  Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                  Comment


                    #10
                    Re: 90 watt ledlamp

                    Koop geen led lamp, geloof ons. Als je echt geen hps wilt koop dan een plug and grow of tneons. Of hang je kot vol TL verlichting.

                    Comment


                      #11
                      Re: 90 watt ledlamp

                      Waarom wil je graag met led kweken en niet met hps?

                      Hps is net zo veilig als led, als je maar op een goede manier met de spullen omgaat en het goed aansluit.
                      Hier een voorbeeldje van een 250 hps die ook nog dimbaar is, mocht je een lager wattage willen gebruiken.
                      http://www.dutch-growshop.com/index....-250w-set.html
                      (De growshop geen ervaring mee, enkel even als voorbeeld wat je kan gebruiken)

                      Comment


                        #12
                        Re: 90 watt ledlamp

                        Dan maar TNeon of CFL? Wil maar max 150 watt, weet iemand waar ik die kant en klaar als set kan kopen, wordt dol van alles hahahahahaha
                        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                        Comment


                          #13
                          Re: 90 watt ledlamp

                          Klik eens op die link die ik erbij gezet heb, je kan die lamp instellen op verschillende vermogens.
                          Standaard (100%) is 250w.
                          Dan kan je kiezen voor:
                          110%
                          75%
                          50%

                          Dus wil je kweken met rond de 150 watt, zet je hem op 50%, wil je iets meer stroomverbruik en opbrengst kun je hem altijd nog hoger zetten.

                          T-Neon is ook een optie, typ in op google 'T-Neon 75w' en gij zult vinden.

                          Comment


                            #14
                            Re: 90 watt ledlamp

                            Dank je wel, ik ga eens even vergelijken
                            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                            Comment


                              #15
                              Re: 90 watt ledlamp

                              Middag allemaal. Ik heb alles even op een rijtje gezet.

                              Zoals jullie weten wilde ik graag onder LED gaan kweken, puur om te kijken of dit te doen was en voldoende op kon leveren voor de eigen rokerij
                              Veel mensen zeiden gelijk dat HPS of Tneon beter was (en dat geloof ik) dus ga ik dit weekend even een goede HPS halen.
                              Ook heb ik toch een LED lamp besteld hahaha, ik ga dus een beetje testen en spelen met een paar autoflowers.

                              Dit is de LED trouwens;

                              led1.JPGled3.JPGled4.jpeg

                              Spectrum van leds:430~440nm,450~475nm 620~630nm, 650~670nm, wit, IR spectrum: 730nm
                              Vermogen : 48x3watt

                              Lumen: 7300lumen

                              Afmetingen: 292x264x50mm
                              Hoek van leds:90/120 (gemixt)


                              Ik zal zodra ik ga testen een kweekverslagje plaatsen, altijd leuk om te zien lijkt me.
                              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                              Comment

                              Bezig...
                              X