Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste kweekje ^-^

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: mijn eerste kweekje ^-^

    Korting op 420shop
    20140620_142248.jpg

    MVG jahwarrior
    Last edited by jahwarrior; 20 June 2014, 13:36.

    #2
    Re: mijn eerste kweekje ^-^

    Algemene groei voeding? Pokon?! Om toch even reclame te maken: BioBizz heeft mooie setjes groei & bloei voeding te koop voor een euro of 15. Kun je deze plantjes zoiezo ruimschoots van voorzien. Ik was er zelf mee geholpen laatst iig. De boodschap is dus wel voeding aan te schaffen die bedoeld is voor onze plantjes, welk merk voeding dan ook (Plagron, Canna, noemereenpaar).

    Ditzelfde geldt voor de grond waar ze in staan.

    Beiden vullen elkaar ook weer aan: Als je zorgt voor een goeie grond dan hoef je voorlopig niet eens bij te voeden. Afhankelijk of tie vol- of light-bemest is een week of 3 tot niet-eens bij voeden.

    Ze mogen best even in een beschermde omgeving, achter glas dus, opgroeien. Weet wel dat een bries lucht je plantje juist steviger maakt. Plus, dezer dagen daargelaten, is het al hartstikke lekker weer. Dus hoe meer buiten hoe beter, als ze uiteindelijk toch naar buiten gaan. Gebruik je gezonde verstand.

    Als je de topics van de afgelopen weken leest in dit beginnersforum, dan zal je zien dat er een hoop vragen net als de jouwe al gesteld zijn. Lees ze door en wordt rijker.


    Succes!
    Rough! Rough! Arrrr..

    Comment


      #3
      Re: mijn eerste kweekje ^-^

      Dankje voor deze informatie ^-^ kheb ze nu buiten gezet met dit lekkere weer even buiten gezet men voeding is eigelijk vam de aveve als je dit kent ^-^ en algemeen voor groeiende planten een gewone npk met extra veel N dus morgen ga ik normaal achter lightmix hwb gelezen dat dit wel een goede substraat is


      Verstuurd vanaf mijn GT-S7275R met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: mijn eerste kweekje ^-^

        heb mijn zaadje van sweet mango nu 3 dagen laten weken in dat schaaltje maar deze is nog steeds niet uitgekomen , zou ik hem beter onder de grond steken of nog even laten liggen in dit schaaltje ? 20140621_142509.jpg20140621_142457.jpg

        Comment


          #5
          Re: mijn eerste kweekje ^-^

          beste medekwekers ,

          de stek is aan het groeien geslagen en het zaadje is ontkiemt nu nu alles lijkt in orde te zijn , ben begonnen met men bubblegum wat meststoffen te geven , 1 a 2 keer in de week .
          heb ze beiden buiten gezet in dit lekkere weer en beiden verpot 20140625_172439.jpg20140625_172507.jpg

          Comment


            #6
            Re: mijn eerste kweekje ^-^

            Vind m nog klein hoor, om bij te voeden. Maar goed, als je het niet probeert weet je het nooit.

            Aanrader over voeding: http://www.growshopalien.com/blog/wi...-geven-deel-4/

            Succes!
            Rough! Rough! Arrrr..

            Comment


              #7
              Re: mijn eerste kweekje ^-^

              Ja, daar staat de basis mbt voeding geven wel heel netjes beschreven
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


                #8
                Re: mijn eerste kweekje ^-^

                Heya people :p
                de bubblegun is al redelijk ver (ik geef haar 1 keer per week al meststoffen
                De mango is redelijk gegroeid die is nu beziget zen tweede setje blaadjes te ontwikkelen deze geef ik nog geen meststoffen,.

                Comment


                  #9
                  Re: mijn eerste kweekje ^-^

                  Deze heeft volgens mij nog niet echt voeding nodig...

                  Comment


                    #10
                    Re: mijn eerste kweekje ^-^

                    Ow wanneer is dan precies de beste tijd om deze tegaan geven ?

                    Comment


                      #11
                      Re: mijn eerste kweekje ^-^

                      Ga je die onderste nog in een grotere pot zetten?
                      Deze pot is ook nog niet heel erg groot, beter een paar maatjes grotere pakken.
                      Voeding lijkt me ook nog niet echt nodig, hangt er ook een beetje van af wat je voor aarde gebruikt hebt.
                      Als er voeding in de aarde zit dan hoef je eerst nog niks mee te geven.

                      Comment


                        #12
                        Hallo bosrand
                        Wel die zit nu nog in stekgrond dus geen toegevoegde bemesting in in pot van 10 de pot ga ik wel veranderen zodra ik worteltjes vanonder zie uitkomen waarschijnlijk nog een halve week

                        Comment


                          #13
                          Re: mijn eerste kweekje ^-^

                          Als de stekgrond echt onbemest is kun je voorzichtig al voeding gaan geven. Ik zou nog geen volle dosis toedienen.
                          ps:mooie varen heb je daar!

                          Comment


                            #14
                            Re: mijn eerste kweekje ^-^

                            heya again weibei
                            ja dat dacht ik maar wist niet echt hoe eraan te beginnen met het verdunnen enzo en of dit nog effectief zou zijn dan
                            nu ja te weinig geven kan geen kwaad , zolang ik er niet te veel aan geef gaan ze wel mooi blijven
                            dankje wel voor het compliment over men varen ;p
                            geniet nog van dit zonnige weertje
                            jahwarrior

                            Comment

                            Bezig...
                            X