Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kom niet uit de bladproblemen HULP gezocht!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

kom niet uit de bladproblemen HULP gezocht!

Korting op 420shop
    kan iemand me helpen ik kom er zelf niet uit heb wat bevestiging nodig
    denk zelf misschien wat teveel voedingimage (18).jpegimage (19).jpegimage (20).jpeg
    het is alleen aan de onderkant

Re: kom niet uit de bladproblemen HULP gezocht!

Ouderdom?
    Water?

Comment

ouderdom wat bedoel je daarmee en water is goed volgens mij krijgt zeker niet teveel maar ook niet te weinig

Comment

Nee joh die ouwe blaadjes hoef je je niet zo druk over te maken. Verbeter me als ik het verkeerd heb maar de plant breekt zijn blad af, oudste, onderste eerst, om de voedingsstoffen die erin zitten te ontrekken en weer verder te groeien. In dit geval kun je zeggen een stikstof tekort. Wat het als het goed is ook is. Maar een tekort" klinkt zo drastisch. Pas als er veel meer blad (wat niet zo is) geel gaat worden dan zou je over een tekort kunnen spreken.

Stikstof heeft de plant nodig in de groei, om te groeien. In de bloei is de behoefte aan stikstof weinig tot geen.

Maar dit is echt het alleronderste blaadje, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.

Waar die gaatjes in bladeren vandaan komen weet ik niet. Ik heb ze ook wel eens en tref dan nooit geen beestjes aan. Sommigen zeggen door verbranding, lamp er te dicht op, óf druppels water die als een loep werkten. En zodoende een gaatje/beschadiging in het blad branden.

Zoek de "beginnershandleiding van Alien growshop" is op in Google. Op het blog van die growshop staat een vierdelige handleiding over wiet groeien, waaronder één helemaal over voeding. Ik vond 'm zelf erg prettig. Hij legt bijvoorbeeld o.a. uit dat 't vooral belangrijk is om naar de nieuwste groeischeuten te kijken (de top van de plant dus). Daar kun je zien of je over of onder voed, etc.

Ik kan helaas niet eens goed uitleggen waarom dat onderste gele blaadje niets is waar je je zorgen over hoeft te maken, maar tis zo. Vind ze er verder eigenlijk hartstikke mooi bijstaan.

Succes!
        Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Plant is mooi groen, geen rode steeltjes, als het geen blokkade is dan ouderdom inderdaad. Het oudere blad sterft op een gegeven moment. Maar soms kan een beginnend stikstoftekort ook duidelijk worden door geel blad onderin. Kijk het effe aan; als het doorzet naar de volgende/hogere bladeren, dan heb je een stikstoftekort. Als het niet doorzet, of alléén aan de 'oudere' bladeren aan de hoofdstam, dan is het misschien gewoon ouderdom. Niet te druk maken
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

oke dan denk ik de ouderdom want geef power roots en alga grow van plagron zit alebij stikstof in, maar kan het geen blokkade zijn ?wand de grond is een mix van stekgrond toen special mix light van gold label en daarna de gewone special mix van gold label

en die gaatjes zijn volgens mij van druppels water en toen de zon er op maar heb ook een paar luizen gehad was er op tijd bij misschien dat het ook daarvan kan zijn
            Last edited by mpv70; 21st June 2014, 01:02.

Comment

Blablabla
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Footer Left Ad

Collapse
              Bezig...
              X