Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke led is de beste voor tent 80x80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: welke led is de beste voor tent 80x80

    My two cents...

    Als je perse LED wilt...
    - kies minimaal 250W LED voor 80x80. Ik heb 150W en dat is echt niet genoeg. De 150W LED is vergelijkbaar met 400W HPS reclame kun je echt naar het rijk der fabelen verwijzen.
    - een dergelijke lamp produceert echt veel minder warmte dan HPS, een beetje afzuiging is voldoende om de boel op temperatuur te houden. Ook 250W HPS warmt je tent enorm op. Ik heb 250W HPS geprobeerd in 80x80 en dat was niet te doen in de zomer. Daarentegen is 250W HPS wel voldoende voor een 80x80 tentje, ik had mijn kleine auto's binnen no time op een hoogte dat ik in de problemen kwam.
    - hou er idd rekening mee dat je no way 1gr/W gaat halen. Is ook een beetje misleidend, want je groeit met die sectielampen niet op het volledige vermogen. Met mijn 150W groei ik de eerste weken effectief maar op 50W, daarna gaat hij pas op vol vermogen. Mijn record, maar ik ben ook niet zo een heel handige kweker, is slechts 0,3gr/W.
    - LED wiet is idd fluffy vergeleken met HPS, maar net zo lekker.

    succes met je keuze...

    Comment


      #17
      Re: welke led is de beste voor tent 80x80

      Ik heb ergens gelezen dat een led lamp maar een paar graden opwarmt.
      Waarom gaat een led lamp niet meteen op volle vermogen?
      Kun je met led geen harde toppen krijgen?

      Comment


        #18
        Re: welke led is de beste voor tent 80x80

        Led straalt wat minder directe warmte af op de planten, maar vaak hebben die led armaturen ventilatoren ingebouwd. Dat is ook niet voor niets.

        De led armaturen hebben verschillende kleuren leds. Die heb je niet allemaal tegelijk nodig.

        Met led wordt vrijwel altijd een veel te lichte lamp aanbevolen voor het oppervlak.

        Voor een 80x80 tent zullen de led verkopers beweren dat 250W led wel genoeg is, maar je hebt gewoon meer watts nodig dan van HPS. Dus minimaal 400W zal meer in de buurt komen.

        Als je genoeg licht per oppervlak geeft kun je onder led best ook harde toppen krijgen. Al zul je dan mogelijk wel iets minder gram per watt oogsten.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #19
          Re: welke led is de beste voor tent 80x80

          heb een lamp gezien. Een goedkope

          400 wat 260 dollar allibaba.com volgens mij
          Is er wel een uit China.
          Iemand ervaring mee?

          Of is ut gewoon chinese rotzooi

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          http://m.alibaba.com/product/1687490916/400w_led_light_grow_and_2014.html

          Comment


            #20
            Re: welke led is de beste voor tent 80x80

            Is jammer dat je nog niet zo lang lid bent , anders had je hier op marktplaats een complete tent plus led lamp te koop kunnen vinden. http://www.topledgrowlight.com/led-g...row-light.html de700w versie.
            Rough! Rough! Arrrr..

            Comment


              #21
              Re: welke led is de beste voor tent 80x80

              Ik wordt ook steeds nieuwsgieriger, nog een paar dagen hoef ik maar te wachten geloof ik
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


                #22
                Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                Ik ben ook benieuwd, haha
                Welke lamp en hoeveel watt heb je?

                Comment


                  #23
                  Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                  http://m.aliexpress.com/item/1929750779.htm

                  Is dit niks??

                  Of is zoiets waarschijnlijk uit china niks waard????

                  Iemand ervaring met deze lampen??

                  K hoor het graag

                  Comment


                    #24
                    Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                    Page not found

                    Sorry,we can't find the page you're looking for.

                    We kunnen niet in jouw winkelwagentje kijken he.

                    Comment


                      #25
                      Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                      Kennen jullie deze site niet?
                      http://www.ledgrow.eu/

                      Die experimenteerd met leds en ontwikkeld zn eigen paneel. Hij heeft goede resultaten geboekt en verkoopt de led units sinds april dit jaar.
                      (Ik wil geen reclame maken, het lijkt mij een uitstekende aanvulling op dit topic)

                      Ik heb serieus interesse (als beginner), minder stroom, minder warmte en toch nog degelijk resultaat, wat wil je nog meer

                      p.s. ik zal me in een ander topic even voorstellen.
                      Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

                      Comment


                        #26
                        Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                        Onder goede LED kun je best prima kweken, ik heb zelf deze lamp;

                        led 2.JPG led3.JPGled4.jpeg

                        Het is en blijft toe nu toe wel zo dat HPS beter resultaat geeft, dit betekent dus niet dat je niets lekkers kan kweken en oogsten onder LED!
                        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                        Comment


                          #27
                          Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                          Maar dat kan onder T-Neon net zo goed als met LED en dat kost een fractie.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #28
                            Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                            Dat klopt inderdaad alleen moet je Tneon erg dicht op je planten hangen dus heb je minder spreiding van het licht als je een grotere tent en wat meer planten in je tent of wat dan ook wilt hebben.
                            Ook heb je dan meer lampen nodig als je Tneon wilt vergelijken met een 300-400 watt LED en gaan de lampen minder lang mee.
                            Neemt niet weg dat Tneon prima te gebruiken is overigens maar de persoon die dit topic opende wilde met LED kweken
                            Vandaar mijn reactie waarin ik aangaf dat je onder goede LED best wel kunt kweken als je dat wilt, ik zeg dus niet dat iets beter of slechter werkt of is, alleen HPS dan, dat moge duidelijk zijn
                            Last edited by Michevan; 28 June 2014, 13:33.
                            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                            Comment


                              #29
                              Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                              Met led moeten je lampen net zo dicht op het gewas hangen als met T-neon. Komt beide veel/even weinig licht vanaf per Watt. Of als je er verder vanaf kan, dan wordt het licht niet genoeg verspreid. Als je 400W aan TL balken ophangt dan kun je ook best wat afstand houden. Het licht is vanzelf al verspreid omdat je meerdere buizen hebt.

                              Een TL balk gaat 10.000 uur mee en LED 20.000 voordat de lichtsterkte 10% afgenomen is. Een LED armatuur kost 500 a 1000 euro en een paar T-Neon buizen vervangen misschien 25 tot 50 euro. Het argument dat LED langer mee zou gaan levert dus geen voordeel op.

                              Normaal gesproken is de grootste kostenpost de stroomrekening. Om die zo laag mogelijk te houden is de efficientie belangrijk, welk percentage van de verbruikte stroom wordt omgezet in bruikbaar licht voor de plant. Dat is met HPS het hoogst en bij T-neon, HPI en LED ontloopt dat elkaar (nog steeds) niet veel.

                              In een 80x80 tent moet je gewoon 250W HPS hangen. Alternatief zou zijn een 400W led, maar dan is je stroomrekening dus al absurd hoog nog naast dat het armatuur een godsvermogen heeft gekost. Voor dezelfde oogst.

                              Als je geen warmte wilt en weinig stroom wil verbruiken dan is een micro kweekje de beste keuze. In een klein kastje (30x60 ofzo) zijn LED en T-neon prima opties. Al is T-neon dan weer veruit het goedkoopste.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #30
                                Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                                De led unit die ik linkte is 180 Euro & 65 watt OF 200 euro & 80 watt.
                                De 80 watt versie is geschikt voor maximaal 60x80 oppervlakte. Toevallig precies wat ik ga maken.

                                Nogal een verschil met wat Wietefras opnoemt.

                                Ik hoef het apparaat niet te verdedigen, alles staat op de site inc. groei verslagen.
                                Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

                                Comment

                                Bezig...
                                X