Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschillende maat potten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Verschillende maat potten

    Korting op 420shop
    Zoveel potten en in verschillende maten! Welke moet ik nu aanschaffen van zaadje tot plant?

    Greetz LittleDwarf

    #2
    Re: Verschillende maat potten

    De grootste die je kwijt kan.

    Comment


      #3
      Re: Verschillende maat potten

      Ben ik het mee eens, alleen bij autoflowers is 11 liter denk ik wel het max dat je echt nodig hebt, een Lowryder red het al prima in een 7 liter pot.
      Maar groter is over het algemeen dus wel beter voor de ontwikkeling van een plant, zeker bij alle niet automatisch bloeiende zaden.
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


        #4
        Re: Verschillende maat potten

        ok, want heb nu twee plantjes in 10 liter potten en 1 zaailing in een kleine bloempot want anders geraakt de zaailing niet aan licht, dan groeit die helemaal scheef naar het licht van mijn lampen want die zaailing geraakt er niet geheel onder is dit erg dat je plant zo scheef groeit naar het licht toe of na verloop dat de andere planten groeien gaat de lampenkap hoger hangen en zo zal die dan wel voldoende licht krijgen .. ?

        zo ziet de situatie eruit ---> 2014-07-14 20.02.40.jpg2014-07-14 20.03.03.jpg

        Let niet op de roze pot lol, als ge met u vriendin is gaat shoppe in ikea , you know haha :p

        Comment


          #5
          Re: Verschillende maat potten

          Zet gewoon wat onder je mooie Ikea pot () zodat het plantje dichter op de lamp zit.
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #6
            Re: Verschillende maat potten

            je kan ervoor kiezen om te beginnen met kleine potjes zoals deze: http://link.marktplaats.nl/m801772865
            Zodra de worteltjes er aan de onderkant uitkomen pot je ze over naar een 7 tot 11 liter pot voor autoflowers en zo groot mogelijk voor het overige. Je kan er zelfs nog voor kiezen om eerst een 7 liter pot te gebruiken en later weer over te potten naar een extra grote pot... Elke keer als je haar overpot levert dat een beetje stress op en zal je haar stimuleren om extra wortels aan te maken. Maar van stekpot, 7 liter pot en eindpot is wel het max, als je vaker gaat overpotten levert dat niet zoveel op.

            Misschien kan je de roze pot even wat hoger zetten, zodat die wat dichter bij het licht staat?


            * De regel die je kan aanhouden is 1 liter per week
            Last edited by green farmer; 14 July 2014, 21:51.

            Comment


              #7
              Re: Verschillende maat potten

              @Michevan : haha ja cva just gedaan maar maakt niet uit dus dat zaailing scheef draait richting het licht, of is niet goed?

              @greenfarmer: bedankt voor de duidelijke uitleg, zal ze maar overpotten in 7 liter of mogen ze gerust in de 10 liter blijven? alsook nuttige tip ga die onthouden!

              Comment


                #8
                Re: Verschillende maat potten

                Zou ze nu lekker laten staan hoor, komt helemaal goed welke soort ben je nu aan het kweken?

                Comment


                  #9
                  Re: Verschillende maat potten

                  Ok chill ---> 2014-07-14 22.38.00.jpg de linkse is Quick one, rechts is LittleDwarf en de kleine is blueberry autoflowers alle drie.

                  Maar check this out! nu zeker raad nodig kijk wak juist ontdekt heb bij het openen van mijn tent .. !!

                  Quick one : quickone1.jpgquickone2.jpgquickone3.jpg



                  en nu de Littledwarf .. littledwarf1.jpglittledwarf2.jpg

                  Misschien toch lamp al hoger hangen of zou hier het probleem het licht niet zijn?

                  Comment


                    #10
                    Re: Verschillende maat potten

                    Ooow met deze soortjes heb je echt wel genoeg aan een 7 liter pot hoor! Maar als je er plek voor heb dan zou ik voor alle zekerheid gaan voor een 11 liter. Qua prijs scheelt het bijna niets en dan weet je zeker dat je goed zit

                    welk probleem bedoel je? Ziet er goed uit hoor heb zelf geen ervaring met binnen kweken en hoe hoog de lamp moet hangen maar mijn planten staan ook met de bladeren omhoog als ze in de zon staan. Al staat die op de laatste foto wel erg gebogen. Gebruik even de zoekfunctie rechtsboven of google het even

                    Comment


                      #11
                      Re: Verschillende maat potten

                      bedankt green farmer

                      dus blijkt normaal te zijn?

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Heb ze juist water gegeven, ze moesten sowieso enkel water nu krijgen volgens mijn kweekschema dus zien morgenvroeg of er verandering is

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      heb ventilator op harde stand staan voor half uurke nu totdat lampen afslaan, want kan aan de warmte ook liggen dat ze zo gebogen zijn nee?

                      Comment


                        #12
                        Re: Verschillende maat potten

                        Ik vind de roze pot heel leuk
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: Verschillende maat potten

                          haha ok dan als ge hem wilt ruilen tegen iets cva ma niet te koop! :p

                          Comment


                            #14
                            Re: Verschillende maat potten

                            Zou die lamp eerder lager hangen. Is dat de 2x36W ?
                            Blaadjes zijn ze op zoek naar meer licht.
                            Volgens mij passen er ook geen 3 plantjes onder, die TNeon moet de hele kweek vlak boven de plantjes blijven.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Verschillende maat potten

                              is 2x75 watt

                              nog lager? ik heb de raad opgevolgd 5-10 cm ..

                              idd merkte ook op, misschien toch maar in 7 liter potten zetten kunnen wel 3 plantjes onder ..

                              Greetz LittleDwarf

                              Comment

                              Bezig...
                              X