Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voordelen spaarlamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    voordelen spaarlamp

    Korting op 420shop
    ik lees veel tegenkanting over die 200-300 w spaarlampen maar wat zijn nu eigenlijk wel de voordelen?
    lumen/wattis hps beter dus spaarzaam kan ook al niet
    gebruiksgemak telt niet mee

    #2

    Comment


      #3
      Re: voordelen spaarlamp

      Voordelen: het betere spectrum van een SL dan HPS en de lage bedrijfstemperatuur van een SL.

      Nadeel: minder IR instraling op je blad, dus een lagere bladtemperatuur en daardoor minder verdamping. minder lumes/watten en wat ganjax hier aanhaalde, de vorm.

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: voordelen spaarlamp

          Die Full-pipe-scrog is geweldig interessant. Vind op andere fora wel wat info maar hier niet echt. zijn er mensen hier die het al geprobeerd hebben?
          1 x Power Flower RQS 125W CFL mini-mainlining achtig

          Comment


            #6
            Re: voordelen spaarlamp

            Zelf een "full-pipe-scrog gaat beter met HPS.

            Oh voordelen..eh, nou...euuuhh..

            Je hebt geen relais nodig. Da's het enige waar ik op kom.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: voordelen spaarlamp

              Een 150 watt HPS durf ik wel met een heavy-duty timer te schakelen hoor. Greensell verkoopt die tijdschakelaars. Ik gebruik ze in ons hoenderhok: die timertjes van de Gamma leverden bij voortduring sluiting op, want de rv in ons hok is dezelfde als de rv van buiten.
              En de kippen kunnen de tijdschakeling niet veranderen, wat ze bij de timers van de Gamma wel konden.
              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

              Comment


                #8
                Re: voordelen spaarlamp

                Of de HPS nu 70 watt, 150 watt of 600 watt is de piekspanning tijdens opstarten van de lamp blijft hoog, ook bij 70 of 150 watt!

                Voor het opstarten wordt een aparte pulsstarter gebruikt. Deze schakeling wekt, zolang de lamp nog niet ontstoken is korte hoge spanningspieken op met een lengte van ongeveer 1 microseconde en een hoogte van ongeveer 5 kiloVolt! Het gaat dus niet zozeer over de wattage van de bulp maar over de piek tijdens het opstarten.

                Dus zet bij hogedruklampen er gewoon altijd een 10 of 16 ampere relais tussen.

                Comment


                  #9
                  Re: voordelen spaarlamp

                  Met een heavy duty timer van Lumii kan gewoon een 600 watt HPS-lamp aangestuurd worden. Maar inderdaad voor een paar euro koop je een magneet relais. Ik schakel onze IR/lampen in de sauna ook over een magneet relais.
                  [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                  mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                  Comment


                    #10
                    Re: voordelen spaarlamp

                    Even die timer opgezocht.
                    Die is idd veilig te gebruiken zonder relais. Ik vermoed eens dat er in de timer zelf ook via een magneetschakeling wordt geschakeld en niet via contactpuntjes.

                    Comment


                      #11
                      Re: voordelen spaarlamp

                      Dat vermoed ik ook. Ik probeer zeker geen onveilige dingen aan te raden en daar gaat het zowel als bij mij als bij jou om.
                      Ik onderken dat ik een geringere historie op dit forum heb dan jij.
                      Maar wellicht heb ik een langere historie in het wiet kweken, zowel buiten als binnen.
                      Niet dat dit wat uitmaakt overigens.
                      Respect voor elkaar lijkt me een vereiste en dat ontbreekt naar mijn oordeel wel eens op dit forum.
                      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                      Comment


                        #12
                        Re: voordelen spaarlamp

                        Denk dat een spaarlamp voordelen heeft in een kleine ruimte omdat de lamp het klimaat niet al te erg aantast.
                        Bij een ruimte met 2 of meer planten denk ik dat de spaarlamp niet veel voordelen gaat geven

                        Comment


                          #13
                          Re: voordelen spaarlamp

                          brandveiligheid en warmte?

                          Comment

                          Bezig...
                          X