Zaad in toppen, laten zitten of verwijderen tijdens groei?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Eclecticon
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2014
    • 2073

    #1

    Zaad in toppen, laten zitten of verwijderen tijdens groei?

    Korting op 420shop
    Ik heb 3 bloeiende Holland's Hope planten.
    In 1 ervan zit zaad.
    Gewoon laten zitten of de zichtbare zaadjes verwijderen, dit ivm de energie die naar de zaadjes gaat.
    Sommigen zijn er zo uit te wippen met een pincet.. maar dat is waarschijnlijk een domme beginners actie :p
    Zie m'n handtekening voor foto's van de planten.

    Last edited by Eclecticon; 29 August 2014, 19:08.
    Baas in eigen brein.
  • PyroNL
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2010
    • 259

    #2
    Re: Zaad in toppen, laten zitten of verwijderen tijdens groei?

    Ik had in mijn 2 autoflowers in totaal ook 5 zaadjes zitten.. komt door stress waarschijnlijk waardoor het een beetje herma verschijnselen krijgt.
    Ik zou ze gewoon laten zitten tot je hebt geoogst, niet teveel aan je toppen zitten je wilt geen rot.

    Gr

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #3
      Re: Zaad in toppen, laten zitten of verwijderen tijdens groei?

      Als ik je deze info geef:
      - de energie wordt alsnog relatief gelijk verdeeld; die onbevruchte stukjes mogen niet zomaar vergaan, want de plant wilt zoveel mogelijk zaad.
      - beschadigde plantdelen zijn 100% gevoelliger voor rot.

      Dan kun je zelf wel uitvogelen of je nu wel of niet in gezonde topjes moet gaan knippen
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • Eclecticon
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2014
        • 2073

        #4
        Re: Zaad in toppen, laten zitten of verwijderen tijdens groei?

        Thanks guys
        Baas in eigen brein.

        Comment

        Bezig...