Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen,dieven en fimmen van een plant

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

    Je kunt ze gewoon ook iets later buiten zetten he barts...
    Als je zo gaat toppen ga je idd ze wat remmen, maar ik snij mn top altijd een stuk terug omdat ik dan een stevigere en vooral dikkere onderstam heb en de ervaring mij leert dat dit veel meer voordelen biedt.
    Bij de hoofdstam zou ik het niet doen (duurt te lang), maar als je dit doet bij de zijscheuten kun je er eventueel aan denken om van die toppings stekjes proberen te gaan maken just for fun, want dit is precies hoe je dan te werk gaat.

    Grtz $iR
    sigpic

    Comment


      Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

      Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
      Je kunt ze gewoon ook iets later buiten zetten he barts...
      Als je zo gaat toppen ga je idd ze wat remmen, maar ik snij mn top altijd een stuk terug omdat ik dan een stevigere en vooral dikkere onderstam heb en de ervaring mij leert dat dit veel meer voordelen biedt.
      Bij de hoofdstam zou ik het niet doen (duurt te lang), maar als je dit doet bij de zijscheuten kun je er eventueel aan denken om van die toppings stekjes proberen te gaan maken just for fun, want dit is precies hoe je dan te werk gaat.

      Grtz $iR
      Dat is ook wel een optie later buiten zetten maar vind het zo leuk joh om te zien groeien en doen. Binnen heb ik helaas moeten afbreken omdat het nu even niet meer gaat in huis
      Vandaar ook mijn vraag zeg maaar.

      Comment


        Last edited by pedro; 24 March 2010, 23:05.
        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

        Comment


          Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

          Beste JD'"ers ik had een vraagje hoewel het miss niet de juiste plaats is maar ben nieuw hier zowel als op een forum ooit dan :p
          Ik heb ng maar met kleintjes en die begonnen te schieten en eerste blaadjes te vertonnen. nu is er per ongeluk eentje onthoofd (vraag me niet hoe, gewoon klungeligge vriendin :p), nu het gaat hier alleen om het kopje met de blaadjes aan, die heeft nog wortels enz.
          Mijn vraag is nu, zal dit nog in orde komen ? Want ik dacht te merken nu na een paar dagen dat deze geleidelijk aan doorspriet, die is terug groter geworden. Maar welk effect zal dit hebben ?
          Graag jullie mening
          Last edited by minismoker; 31 March 2010, 18:53.

          Comment


            Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

            Ja, zal nog goed komen waarschijnlijk. Ken iemand bij wie de alcohol-thermometer kapot was gesprongen en het de mini-blaadjes die net vantussen de lobblaadjes kwamen waren volledig verschroeit (dus enkel nog lobblaadjes). Na twee weken schoot dat plantje toch nog omhoog en haalde nog min of meer haar zusjes in. Had vorig jaar hetzelfde door een hagelsteen die midden in een mini-plantje gevallen was en het plantje kwam er na enkele dagen gewoon weer door. Echt onkruid is het!

            Grtjs,
            Last edited by pedro; 31 March 2010, 20:12.
            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

            Comment


              Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

              Ah ok thx het is precies dat dat ik wilde horen nogmaals bedankt voor uw hulp pedro, u save my stash again :p

              P.S. heb die vloeibare meststof gehaald die je zei en men temp. mooi op 27 grade
              Grtz

              Comment


                Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                No problem. 'K flipte vorig jaar ook wel wat toen ik dacht dat mijn plantje dood ging gaan. Herinner me dat het in het begin zo wel wat raar blad aanmaakte, maar daar groeide ze snel over. Je klimaat lijkt me perfect. Zeker niet te vlug bijvoeden he (maar dat wist je al )

                Greetz,
                The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                Comment


                  Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                  hallo mensen, heeft iemand in 50 l bakken gekweekt?
                  ik ben van plan om 4 weken voor te laten groeien en plant steeds naar de zijkant buigen. en dan laten bloeien....
                  ben benieuwd wat ik dan per plant kan oogsten....? iemand ervaring mee?

                  groetjes, alex

                  Comment


                    Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                    Kweet niet precies waar je het over hebt Alex, maar ik denk LST (klikken voor link) of misschien scroggen.
                    Grtz $iR
                    sigpic

                    Comment


                      Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                      Hoi vraagje,

                      qoute:
                      (let wel op: het fimmen van een plant doet men op hetzelfde moment dan als je een plant topt).


                      Ik heb vandaag dus blijkbaar gefimd, maar niet getopt zou ik dit alsnog op een later tijdstip kunnen doen?
                      e

                      Comment


                        Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                        Wel ja dat slaat nergens op .

                        Zou niet weten waarom je dat op het zelfde moment zou moeten doen en dat is ook niet echt aan te raden.

                        Greetzz GG

                        Comment


                          Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                          hey wat een vreemde reactie,
                          het staat er toch echt, op de eerste pagina, het zijn dus niet mijn woorden en daarop reageer ik, maar als jij zegt dat het niet aan te raden is
                          zal ik het niet doen, maar ik heb geciteerd vandaar de qoute:(let wel op: het fimmen van een plant doet men op hetzelfde moment dan als je een plant topt).

                          ik las het idd dat je het op het zelfde momment moest doen, misschien kan een persoon iets verkeert interpeteren?
                          ben niet zo goed als jij vandaar dat ik het ff vraag!!!

                          Comment


                            Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                            Nee ik bedoel het niet kwaad hoor lol ik bedoel dat je beter je stress kan verdelen .

                            Dus ik snap niet waarom ze dat doen .

                            Greetzz GG

                            Comment


                              Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                              had ook niet het idee dat het kwaad bedoelt was, maar kan me voorstellen dat je af en toe moe wordt van de leken onder ons, ik dus.
                              en lijkt me idd verstandig de stress te verdelen, heb daar nooit over na gedacht eingelijk, dus ben ik weer dankbaar dat je me hierop wijst
                              je hebt me hier al eerder goede adviesen gegeven dus ik sla ze zeker niet in de wind.

                              Comment


                                Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                                Oke ik word niet moe en leer ook nog elke dag hoor, dat is het leuke aan deze verslaving van kweken .

                                Ik begrijp alleen niet waarom zij dat doen en lijkt mij ook echt niet de manier .

                                Greetzz GG

                                Comment

                                Bezig...
                                X