Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen,dieven en fimmen van een plant

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

    Oorspronkelijk geplaatst door abby View Post
    Over het filmpje over dieven in post 84 zie ik dat de zijtakken die op de zijtakken van de stengel zitten worden weg gehaald. Maar in deze topic heb ik ook gelezen dat het om de okselscheuten gaat (niet de zijtak die haaks op de stengel staat, maar 45 graden). Welke van deze klopt dan? Of ben ik zelf ergens mis mee? En bij hoeveel internodes doe je dit dan?
    Beste,

    Na het grondig doorlezen van deze draad. Is dit de enige vraag waar ik geen antwoord op heb gevonden.

    Zoals abby hierboven vraagt;
    Gaat het dieven nu om het verwijderen van de okselscheuten of van de volledige zijvertakkingen?
    En ik veronderstel dat je dit slechts bij de onderste 1-2 nodes doet ? Of is het dieven noodzakelijk op elke plaats waar geen licht meer raakt ?

    Alvast bedankt. Geweldig forum dit.
    Last edited by MiG; 7 October 2010, 15:08. Reden: Extra info/verduidelijking

    Comment


      Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

      Oorspronkelijk geplaatst door Groftick View Post
      hey wat een vreemde reactie,
      het staat er toch echt, op de eerste pagina, het zijn dus niet mijn woorden en daarop reageer ik, maar als jij zegt dat het niet aan te raden is
      zal ik het niet doen, maar ik heb geciteerd vandaar de qoute:(let wel op: het fimmen van een plant doet men op hetzelfde moment dan als je een plant topt).

      ik las het idd dat je het op het zelfde momment moest doen, misschien kan een persoon iets verkeert interpeteren?
      ben niet zo goed als jij vandaar dat ik het ff vraag!!!
      Ik denk dat ze hiermee bedoelen dat je je plant fimt wanneer je hem zou toppen...
      de periode daje moet wachten is dus even lang als je wacht om hem te toppen
      beide doen lijkt me zinsloos ofwel ben ik niet mee xD
      <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
      <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

      Comment


        Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

        ey ik heb eens gezien als je groote toppen wilt moet je de plant laten buigen zodat de top op de kop hangt, een oudere man die ik ken had de planten zo staan, echt gigantiesche toppen, hij deed het met (vis?) loodjes, heb het proces een beetje gevolgd, later deed hij een penty over de pot, en liet hij de pot op de kop hangen, die man was een geleerde botanicie, dus geen bull-shit, mischien een leuk idee voor iemand die veel verstand heeft van kweken om het te testen?

        Comment


          Last edited by SirSmokeAllot; 2 March 2011, 21:58. Reden: double post

          Comment


            Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

            Hoy baffie,

            Gelieve niet te double posten of de "bewerk bericht" functie te gebruiken.

            Toppen en fimmen kun je idd na de derde internode gaan toepassen en eventueel herhalen na opnieuw een 3tal internodes. Veel meer dan 2x zou ik het niet toepassen. Zelf top ik afhankelijk van de soort 1 keer. Fimmen en toppen van zijscheuten is volgens mij nefast voor topvorming en je zult serieus moeten inboeten.
            Verder denk ik dat je het beter omgekeerd probeerd: eerst fimmen want als deze mislukt moet je toch gaan terug-toppen op internode 3.
            Aangezien je nog maar op internode 3 zit kan je plantje nog niet bloeien maar deze bewerkingen worden altijd in de GROEI toegepast...

            Grtz $iR
            sigpic

            Comment


              Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

              heej sir smoke alot,
              had het niet eens in de gaten maar leer iedere dag bij ook op het forum en erover tnx.

              en idd die zijtakken laat ik mooi achterwegen aangezien de plant energie moet steken in de `buds` kan ik beter dieven maar hierover ga ik ook nog vragen hebben haha lees vanalles over de haakse steeltjes niet knippen en die van 45graden weer wel,, ma genoeg slimme mense en nog genoeg om het in op te zoeken
              en idd beter om eerst te fimmen voor als het mislukt maar hoe zie ik dan dat het mislukt is? en hoelang heb ik mocht ik het fimmen verkloten om het nog te toppen?
              of is dit zodra ik misvorming/vergroeiing zie?
              moet ik dan ook bij het fimmen/toppen de groei periode verlengen of blijft deze gewoon gelijk aangezien ze in de bloei ook nog groeie?
              alvast bedank..
              peace baf

              ps welke soorten zijn het geschikt om te toppe-fimmen? las net at bv white widow niej echt n optie bij is .
              Last edited by baffie; 3 March 2011, 01:49. Reden: onwetendheid

              Comment


                Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                mijn kweek staat nu voor de 1ste dag 12/12 kan ik ze nu nog toppen of is `t toch te laat en/of niet verstandig meer

                grtzzz

                Comment


                  Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                  is het verstandig om je plant te fimmen en dieven?
                  het lijkt me dat je dan zeer goeie grote hoofd toppen krijgt

                  Comment


                    Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                    Ik had 2 zaadjes die al een tijd voor waren de de 4 zaadjes erna. Om de groei wat te remmen heb ik die twee getopt en een paar zij takken afgedaan zodat ze minder plaats zouden nemen. Ik ben ondertussen in de 6de week en heb een heel mooi resultaat. Toppen en dieven lijkt mij een ideale combinatie net voor de groei.

                    Veel succes verder.

                    Comment


                      Re: toppen,dieven en fimmen van een plant

                      Is dit ook een mogelijkheid bij AF?

                      Comment


                        Re: toppen,dieven en fimmen van een plant

                        Neen een AF niet toppen of fimmen.

                        Comment


                          Re: toppen,dieven en fimmen van een plant

                          Ik doe het wel (met LR2-tjes), zodra 2e bladerpaar tevoorschijn komt, en dan is het nog kielekiele. Weet je niet hoe het moet of twijfel je aan je kunnen/kweektechniek > doe het dan gewoon niet.
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            Re: toppen,dieven en fimmen van een plant

                            Heeft dat enig positief effect moreweed? En welk effect? Zou het namelijk best eens willen proberen!
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              Re: Toppen,dieven en fimmen van een plant

                              hallo ik wil binnekort G force gaan groeien. hier wat gegevens van het plantje


                              Flowering::55 - 65 days
                              Yield::125 g
                              Height::90 - 130 cm

                              a pure Indica crossed with a mostly-Indica Skunk hybrid.

                              nu heb ik een probleem, en dat is de hoogte, ik heb maximaal 100cm voor de plant. (kast van 180cm, pot 30cm hoog en lamp 40cm hoog, 400 watt) daarom ben ik van plan de plantjes dan te gaan toppen. als ik dit doe, wat voor effect zal dit hebben op mijn plantjes kwa hoogte? ik heb nog geen ervaring met toppen dus vandaar deze vraag. ik ben van plan om het in 18 liter te kweken

                              gr. joepje



                              Comment


                                Re: toppen,dieven en fimmen van een plant

                                Vanaf de hoeveelste interode is het best je plant te toppen?

                                Cheers

                                Comment

                                Bezig...
                                X