Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1lamp voor groei en bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1lamp voor groei en bloei

    Korting op 420shop
    Hallo, ik zag net dat er lampen bestaan voor zowel groei als bloei met 1 lamp... Heeft iemand hier soms ervaring mee? En is deze even goed als 2apparte lampen?

    #2
    Re: 1lamp voor groei en bloei

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...je-kweekruimte

    Comment


      #3
      Re: 1lamp voor groei en bloei

      Bedankt voor de link...maar ik vind hier geen antwoord op mijn vraag, over deze lampen. De lamp bevat de kleuren oranje,rood en blauw tesamen. Volgens mijn is dit toch niet zo effectief als 2 apparte lampen... Niet?

      Comment


        #4
        Re: 1lamp voor groei en bloei

        Misschien linkje geven over de lamp die je bedoeld. Er zijn gecombineerde HPS/MH lampen, Greenpower HPS, paarse SL lampen, ledpanelen met groei en bloeistanden enz.
        Naar mijn mening is het juiste spectrum voor de fase waarin je plant zit altijd beter dan een compromis tussen beide.

        Comment


          #5
          Re: 1lamp voor groei en bloei

          Ik ga voor de makkelijke weg: bloeilampen-spectra boven alles. En als je niet verwisselt qua spectrum, dan past de plant zich daar wel op aan heb ik het idee. Door meer verrood-chloroplasten te maken bijvoorbeeld.
          Ze worden onder 'oranje' licht veel donkerder van kleur dan onder 'witblauw' licht, en dat zal niet alleen door de voeding komen denk ik.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          Bezig...
          X