Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Licht tijdens het drogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Licht tijdens het drogen

    Korting op 420shop
    Jongens, ik ben aan het drogen gewoon in de tent op een netje, alleen ik hoor vaak dat je vaak ff regelmatig moet controleren op toprot etcc, maar hoe kan dat als er geen licht bij mag ? of mag ik wel een paar keer met een zaklamp bij ofzo ?

    Gr...

    #2
    Re: Licht tijdens het drogen

    Kan geen kwaad om even te kijken met die zaklamp hoor

    Comment


      #3
      Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
      Jack Herer in scrog
      The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

      Comment


        #4
        Re: Licht tijdens het drogen

        Een beetje broodkwekert droogt met de lampen aan, dus zoveel kwaad kan het niet eh..
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Licht tijdens het drogen

          Dat is ook wel te merken aan de 'geweldige' kwaliteit wiet die er in de shops te krijgen is.

          Comment


            #6
            Re: Licht tijdens het drogen

            ik geloof als je je planten laat drogen in licht dat de afbraak in thc word gecompenseerd in aanmaak van cbd , missn interresant om te doen als je de medicinale toer op wilt ?
            grts

            Comment


              #7
              Re: Licht tijdens het drogen

              cbn bedoel je fremar?
              Dat is weer iets anders
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Licht tijdens het drogen

                Licht bevorderd groei! En de topjes blijven nog enkele dagen verder groeien dus gaan ze de thc afbreken om er de voeding uit te halen! Ik heb geen idee of hierdoor cbd word gestimuleerd!

                Sent from my C2105 using Tapatalk
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                Comment


                  #9
                  Re: Licht tijdens het drogen

                  als het spul gedroogd is mag het toch ook in het licht bewaard worden of geld hier ook de regel koel en donker bewaren?

                  Comment


                    #10
                    Re: Licht tijdens het drogen

                    Ja ook je weckpot koel en donker wegzetten en zo min mogelijk openen. Licht (met name UV) warmte en zuurstof zorgen voor afbraak van thc.

                    Comment


                      #11
                      Re: Licht tijdens het drogen

                      Donker bewaren en koel en afgesloten want anders neemt de sterkte en smaak af

                      Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Licht tijdens het drogen

                        Maar als je gaat curen moet je dan niet de eerste 2 weken elke dag niet even de wiet er uit halen er op nieuw in de pot doem om dat er anders schimmel kan onstaan. En hier over wordt ook weer gezegt dat dit luchten weer bevoordelijk is voor de smaak.
                        Ik ga wel als mijn wiet klaar gedroogt is een test doen met een pot die ik dagelijks open en en die ik niet dagelijks open maar 1 keer in de week enkel om te checken of er geen rot in komt.

                        Comment


                          #13
                          Re: Licht tijdens het drogen

                          Curen is in feite fermenteren en het fermenteren beinvloed de smaak. Om te kunnen fermenteren moet er nog voldoende vocht in de top aanwezig zijn en moet dit gebeuren in een zuurstofarme omgeving In een weckpot dus. Om het fermenteren (rotten) te stoppen lucht men de pot of haalt men het er weer uit.
                          Zolang de weckpot "plop"zegt is het fermentatieproces nog op gang en moet je blijven luchten. Plopt die niet meer dan is er te wienig vocht in de top aanwezig om nog verder te fermenteren. Dan kan de pot dus dicht blijven. Sommige vullen de weckpot af met stikstof of met co2 om zo alle zuurstof uit de weckpot te verdrijven. Je kan zo het oxideren (thc afname) een stuk beperken en de wiet is daardoor veel langer potent bewaarbaar. Ik zelf doe de moeite niet omdat die pot toch wel na een half jaar op zal gaan.

                          Comment

                          Bezig...
                          X