help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • snjok
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Oct 2014
    • 5

    #1

    Klimaat: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

    Korting op 420shop
    foto 4.JPGfoto 3.JPGfoto 2.JPGfoto 5.JPGfoto 2 (2).JPGfoto 1 (2).JPG hallo dit is een stek haze van begin jullie alles ging heel goed en mijn plantje groeide maar steeds! nu is die al een paar dagen dat die geen water meer wilt die vorige water wilt maar niet zakken en ik vind ook dat die op een paar dagen tijd verandert is van kleur! dit is mijn eerste plantje ooit dus heb er weinig ervaring bij maar wil kost wa kost deze plantje nog redden als het mogelijk is!! mss iemand die mij tips kan geven! alvast bedankt voor de tips!! doe ik het goed? ziet mijn plantje er normaal uit? is mijn serre niet te klein? want die blaren van mijn plantje raakt die plastiek aan?? of wat doe ik verkeerd?
  • Stemma
    Exquisite Grower
    420 Member
    • Mar 2014
    • 7415

    #2
    Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

    Veel te veel water kan wortelrot veroorzaken.
    Te weinig rar licht minder kwalitatieve groei.
    Je zou misschien de plant voorzichtig uit de pot kunnen halen en in een grotere pot met kurkdroge aarde ingraven. en zorgen voor meer direct licht en meer ruimte. Misschien gebeurt er een wonder

    Ik heb zelf weinig kweekervaring dus misschien kan een ervaren kweker
    nog advies geven ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment

    • belladonna
      Guru of all Growers
      Lucky Member
      • Aug 2008
      • 10674

      #3
      Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

      Duhhh geef ze ook zwembandjes aan slimmerd
      God was never on your side..

      Comment

      • snjok
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Oct 2014
        • 5

        #4
        Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

        ik ga die plant vanavond binnen zetten, en morgen in een ander pot zetten met nieuwe grond raden jullie mij dit aan of toch niet? weet niet wat ik anders kan doen! elke dag als ik mijn plant water gaf dronk zij alles op maar de laatste dagen blijft die water gewoon boven heb die ook geen water meer gegeven dit al 3 dagen!

        Comment

        • highflyin
          Bong Master
          MemberLucky Member
          • Jun 2014
          • 344

          #5
          Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

          Je moet aan de pot voelen, als ie licht is moet je water geven, als die zwaar is geen water. In een andere pot doen lijkt me een strak plan.

          Comment

          • Rodigan
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • May 2012
            • 1536

            #6
            Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

            Op foto 4 lijkt het me toch redelijk fataal.
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment

            • snjok
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Oct 2014
              • 5

              #7
              Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

              oke maar wat kan ik er nog aan veranderen? wat kan ik nog doen voor die te redden als nog gaat?? ik wil die morgen omzetten in een andee pot met verse grond? is da een goed idee?

              Comment

              • steundheufd
                Advanced Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Mar 2014
                • 1234

                #8
                Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

                ik zie volgens mij zelf al toprot ....
                je geef dag 1 voedzaam water , dag 2 afgezuurd water , dag 3 niks omdat je meestal toch teveel geeft dat herhaal je zo heel de kweek lang .
                wat ik doe is ik voel aan men potten wanneer ik de eerste keer ze inwater en dat is dan zwaar en wanneer men blaadjes gaan hangen n pot ligter weegt bewater ik weer .

                Comment

                • psychedelic1988
                  Retired
                  • Oct 2012
                  • 2796

                  #9
                  Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

                  Haha onderwater wietplant ik zou geen dag meer wachten met heel veel nieuwe aarde.

                  Comment

                  • FlintStoned
                    Banned
                    • Oct 2012
                    • 5580

                    #10
                    Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

                    Je plant vertoont een ijzerblokade doordat je wortel zuurstofarm staat. Dit is weer veroorzaakt door dicht slippen van je niet echt geschikte grond. Je grond is ingeklonken wat alle lucht eruit verdreven heeft, Zonder lucht aan de wortel kan de plant geen ijzer opnemen.

                    Neem een schroevendraaien er prik er flink wat diepe gaten in en woel met een vork de bovenlaag om. Je veroorzaakt zo wel wortelschade maar die wortel is reeds kapot, je dwingt zo de plant tot aanmaak van nieuwe haarwortel in (hopelijk door het goed prikken) nu wel beluchtte grond.

                    Een volgende keer niet enkel zwartveen nemen maar een goede growmix.

                    Nu in bloei verpotten raad ik je dringend af!!!!!

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

                      Ik zou meteen wat gaten onderin in die potten prikken of boren, zodat het water weg kan, en die serre eraf gooien. Da's nergens goed voor.
                      Dit water verdampt niet, als de plant langer dan 15 minuten zo nat staat is het al te lang !
                      Wacht je tot morgen of nog langer gaat ze waarschijnlijk dood.

                      Oh...ze staat al een paar dagen zo ?

                      Jammer man..
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • Matsy80
                        Grower
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2014
                        • 616

                        #12
                        Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

                        Hetgeen QnQ zegt volgen. Eerst zorgen voor andere grond en verpotten die handel. Als dit gelukt is stap per stap alles terug opnieuw doen en geef die niet zoveel water!! die zwemmen volledig in een bad met water en beetje grond.
                        Dit moet je toch wel weten vindt ik.
                        Ik zou ook niet wachten tot morgen maar nu direct doen of ze zijn morgen kompleet morsdood.
                        Ik vrees er zelf voor

                        ik hoop voor u dat het lukt. Maar aub lezen lezen lezen geblazen man. Je mag een wietplant misschien zien als onkruid maar de verzorging van zo onkruid, voor een goeie oogst te hebben, dient goed gevolgd te worden en niet zomaar zonder basis kennis aan zoiets beginnen.

                        Comment

                        • Gps
                          Super Grower
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2014
                          • 1988

                          #13
                          Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

                          Ik vermoed dat je een bak gebruikt waar geen gaten inzitten.
                          Of de gaten zijn te klein, en zitten nu verstopt.

                          Dus wat oa QnQ zegt, gaten maken in de bodem en bidden, dat je nog op tijd bent.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment

                          • foix
                            Zaadje
                            Nieuw Lid
                            • Jan 2015
                            • 4

                            #14
                            Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

                            Zonde man,wordt weinig rookwaar

                            Comment

                            • LR2
                              Mother of all Growers
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2011
                              • 8552

                              #15
                              Re: help! ik weet niet wat ik verkeerd doe!

                              @foix: zie even de laatste post. 9 oktober 2014. Als die plant nu nóg niks heeft opgeleverd, dan is het inderdaad tevergeefs geweest.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...