autoflower

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • soerske
    Senior Stoner
    Member
    • Oct 2014
    • 31

    #16
    Re: autoflower

    beter ?

    Comment

    • Cookaap
      Elite Grower
      • Dec 2011
      • 2730

      #17
      Re: autoflower

      Zo zou ze wel in leven gehouden kunnen worden.

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #18
        Re: autoflower

        Ga bij jezelf eens na wat je er zelf mee wilt.. Een serieuze plant grootbrengen? Of het ding in leven houden omdat het een kado is geweest? Of gewoon 'voor de fun' lopen rommelen?
        Optie 1. Verdient een investering van circa 150 euro. Dan kun je daarna wel 2-4 jaar kweken met die opstelling. Minstens 15 gram per rondje, dus je hebt het na twee/drie rondes wel terugverdiend.
        Optie 2. Tsja, dan kun je hem ook voor het raam plempen en die halve gram oogst voor lief nemen.
        Optie 3. Zie optie 2.

        Onthoudt: planten houden er niet van om steeds wisselende omstandigheden te hebben, dit zorgt voor stress. En stress maakt manwijven. Dan heb je straks nog niks om te roken.
        Check de microsectie, lees wat kweekverslagen en kopieer 1-op-1 wat die mensen daar doen. Je resultaat zal dan nagenoeg overeen komen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • grinderke
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2014
          • 974

          #19
          Re: autoflower

          Beter ik zou juist nog een sterkere spaarlamp kopen
          Bedoelt voor optie 2-3
          Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk
          Last edited by grinderke; 22 October 2014, 14:21.

          Comment

          • Kwasimodo
            Grower
            Nieuw Lid
            • Jul 2014
            • 688

            #20
            Re: autoflower

            Met alleen een spaarlamp blijft het toch aankloten.
            Iemand met een beetje gezond verstand kweekt in een afgesloten ruimte en gebruikt in ieder geval een afzuiger en een koolstoffilter.
            Wat LR2 zegt: wil je wat aanrommelen of pak je de zaak serieus op en ben je bereid om € 150 te investeren.
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

            Comment

            • soerske
              Senior Stoner
              Member
              • Oct 2014
              • 31

              #21
              Re: autoflower

              zou deze goed zijn? http://www.greensell.nl/a-29747553/s...lter-pk-k2602/

              Comment

              • Kwasimodo
                Grower
                Nieuw Lid
                • Jul 2014
                • 688

                #22
                Re: autoflower

                Dat is een prima begin en een wijs besluit: alleen idioten werken zonder filter.
                Volgens mij staat het zelfde setje bij Growcenter Noord te koop voor € 107.50, dus dat is € 12,50 goedkoper.
                Laat je door niemand van de wijs brengen als je deze hobby serieus wil aanpakken: koop gewoon de beste spullen die je je kan veroorloven.
                Als anderen willen rommelen in de marge met spaarlampen op de vensterbank dan is dat hun goed recht.
                Net zoals het jouw goed recht is om te kiezen voor spullen waar je serieus mee uit de voeten kan.
                Last edited by Kwasimodo; 22 October 2014, 15:30.
                [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                Comment

                • grinderke
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2014
                  • 974

                  #23
                  Re: autoflower

                  Een filter van 120 euro en voor de rest een klein spaarlampje
                  Dat zou ik toch omdraaien hoor
                  Maar voor beter te helpen welkes optie die lr2 aangaf kies je?

                  Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

                  Comment

                  • Cookaap
                    Elite Grower
                    • Dec 2011
                    • 2730

                    #24
                    Re: autoflower

                    Met alleen die afzuiging wil t nog steeds niet. Lees dit stuk eens https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...je-kweekruimte
                    bekijk hoeveel ruimte je hebt, en waar, voor je kweekplek. Bijv als je boven op zolder kweekt met een schoorsteen, dan heb je geen filter nodig.
                    TL licht vraagt weer minder afzuiging dan hps enz.

                    Comment

                    • soerske
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Oct 2014
                      • 31

                      #25
                      Re: autoflower

                      Oorspronkelijk geplaatst door grinderke
                      Een filter van 120 euro en voor de rest een klein spaarlampje
                      Dat zou ik toch omdraaien hoor
                      Maar voor beter te helpen welkes optie die lr2 aangaf kies je?

                      Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk
                      ik zou zeggen optie 1!
                      wil er gerust wat centen insteken. ik was ook eens aan het kijken voor een kastje van: hoogte 1m50, breedte 70 cm, diepte 70 cm te maken.
                      Maar ik was aan het denken of dit groot genoeg is voor 1 boompje

                      Comment

                      • LR2
                        Mother of all Growers
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2011
                        • 8552

                        #26
                        Re: autoflower

                        Je kunt dan autoflowers wel overslaan als je 70x70x150 hebt. Scheelt ook in de elektriciteit (normale bloeiers hoeven maar 12 uur licht per dag na 3 weken 18 uur gehad te hebben, autoflowers vragen constant minstens 18 uur licht. De bloeitijd is even lang, dus met reguliere bloeiers bespaar je 6 uur elektriciteit per dag. Opbrengst is hetzelfde).
                        T-neon setje erin van 2x75 W, scrognetje, en je voldoet dan echt wel met een budgetmodel afzuiging en budget (maar NIET homemade) filter. Met een beetje mazzel wordt het niet eens warmer dan 25 graden, dus hoef je alleen te zuigen voor verse lucht, uurtje uit, uurtje aan.
                        Je kunt ook meteen een HPS lamp kopen, net zo duur, maar die worden warmer en moet je veilig aan willen sluiten.

                        Ik krijg mijn ruimte van 60cm³ wel te vol met 2 planten onder een zwakke lamp. Dan moet 70x70 ook wel lukken.
                        Moet je wel opnieuw beginnen, de autoflower die je nu hebt, die is al te laat; minstens 5 weken oud, dus hij zou al moeten bloeien. Dikke kans dat hij niet veel groter zal worden.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment

                        • soerske
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Oct 2014
                          • 31

                          #27
                          Re: autoflower

                          Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                          Je kunt dan autoflowers wel overslaan als je 70x70x150 hebt. Scheelt ook in de elektriciteit (normale bloeiers hoeven maar 12 uur licht per dag na 3 weken 18 uur gehad te hebben, autoflowers vragen constant minstens 18 uur licht. De bloeitijd is even lang, dus met reguliere bloeiers bespaar je 6 uur elektriciteit per dag. Opbrengst is hetzelfde).
                          T-neon setje erin van 2x75 W, scrognetje, en je voldoet dan echt wel met een budgetmodel afzuiging en budget (maar NIET homemade) filter. Met een beetje mazzel wordt het niet eens warmer dan 25 graden, dus hoef je alleen te zuigen voor verse lucht, uurtje uit, uurtje aan.
                          Je kunt ook meteen een HPS lamp kopen, net zo duur, maar die worden warmer en moet je veilig aan willen sluiten.

                          Ik krijg mijn ruimte van 60cm³ wel te vol met 2 planten onder een zwakke lamp. Dan moet 70x70 ook wel lukken.
                          Moet je wel opnieuw beginnen, de autoflower die je nu hebt, die is al te laat; minstens 5 weken oud, dus hij zou al moeten bloeien. Dikke kans dat hij niet veel groter zal worden.
                          dank u LR2! ik denk dat ik overschakel naar een kast van 1m³, met een lamp van 250 W... is dit een goede keuze en zou ik er dan 2 tot 3 in krijgen? ( reguliere stekjes ), of zou 250 w te weinig zijn voor 3?. hoeveel kost een goede lamp van 250 W ?( moet je zo een spiegelkap/hamerkap erbij of moet dit helemaal niet?) scheelt ook weer in prijs denk ik...

                          Comment

                          • grinderke
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jul 2014
                            • 974

                            #28
                            Re: autoflower

                            Er zijn setjes 250w vsa en reflector al vanaf 100euro min

                            Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

                            Comment

                            • Stemma
                              Exquisite Grower
                              420 Member
                              • Mar 2014
                              • 7415

                              #29
                              Re: autoflower

                              Om 1m2 effectief te verlichten, zou ik een 400w set kopen.
                              Ik heb zelf als noob voor een 90x90 tent een 250w gekocht omdat ik
                              in de veronderstelling was dat 400w brandgevaarlijkfer was
                              Nu hebben we spijt dat we niet gelijk voor 400w zijn gegaan.
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              • Iemand uit de buurt
                                T.H.C. Master
                                MemberLucky Member
                                • Dec 2012
                                • 545

                                #30
                                Re: autoflower

                                Een voorbeeld voor een 250watter: https://desjop.nl/index.php?item=elt...d=5214&lang=nl

                                70x70x150 kun je zeker wel 3 dames onder kwijt onder een 250watter, overweeg dan wel een scrogg methode als je een klein aantal wilt nemen.
                                Wil je naar 1m2 dan zou ik een 400watter minimaal aan raden, en indien je de temp onder controlle zou kunnen krijgen zelfs een 600watter.

                                Vraag je af wat je nodig denkt te hebben per kweek, en koop daarop je spullen. Ga niet van 1 op 1 ( gram per watt ) uit, 0.5 moet lukken. Alles wat meer is: welkom om de weckpotten te vullen

                                Comment

                                Bezig...