Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele, kromme punten onder led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: gele, kromme punten onder led

    Ok cool ,

    Wel tof om zulke reacties te krijgen van iemand die er direct wat aan doet
    Het komt wel goed.
    Zoals ik zie is het enkel aan de hoofd top ongeveer die dicht tegen de lamp aangezeten heeft. Ik dacht er ook aan dat als blaadjes tegen een warmte bron aanzitten dat ze ook verdorren door verbranding. Ik had hetzelfde bij mijn bubblegum buiten, ik had toen een ladder laten staan en de blaadjes die ertegen zaten waren allemaal verdord .

    Comment


      #17
      Re: gele, kromme punten onder led

      er zaten toppen dichter bij de lamp -deze toppen behoren tot 'de gemiddelde top-hoogte'.....Maar deze vier staan wel precies onder rode led-lampjes dus ik denk te veel gebundeld rood licht ipv dat ze van alles wat kregen....ook het spoelen kan geen kwaad denk ik....nu eventjes al het regenwater op laten slurpen en dan - overmorgen- weer (hopelijk) beginnen met mijn mest-schema........

      Comment


        #18
        Re: gele, kromme punten onder led

        Als ik de fotos bekijk denk ik niet dat deze dames per dag 1 liter water nodig hebben onder deze led? Even je potten optillen en voelen of ze zwaar zijn voor je waterd...

        Comment


          #19
          Re: gele, kromme punten onder led

          Ja zeker niet alle dagen water geven maar enkel als je de pot opheft voel je dat de grond heel licht is en blaadjes gaan een klein beetje hangen dan weet je dat die zeker water nodig hebben zoals ook gezegd van smowkie

          Comment


            #20
            Re: gele, kromme punten onder led

            ow ok!!! -ik geef elke dag water...voordat de lichten uit gaan; een grote portie en als ze weer aangaan het restant........

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            nu ik twee halve emmers overhad begon mn fantasie te werken......

            Ik heb een master kush zaailing staan die ik als moederplant wil gaan opkweken....Ik had al een 50 liter kuip klaar voor haar staan....
            Ik heb van de emmers een soort tent gemaakt waar de groeilamp doorheen kan zakken....de binnenkanten heb ik afgeplakt met reflectie-folie....ik ben benieuwd of het werkt en dat ik zo een hogere luchtvochtigheid ga bereiken........Morgen eens installeren ......IMG_0014.JPGtwee emmers (zonder bodem)
            met dugtape vastgemaakt.
            IMG_0016.JPG deksel en binnenkant beplakt met folie
            IMG_0018.JPG zo komt ie dus over de plant te staan..........mss een beetje te veel geblowd...iig leuk om uit te proberen

            Comment


              #21
              Re: gele, kromme punten onder led

              Hehe ouweed,

              Ja dit is een veel voorkomende fout van teveel water te geven ik heb het ook gedaan
              Voor u knutsel werk ben ik benieuwd want moet zelf ook nog veel leren

              Comment


                #22
                Re: gele, kromme punten onder led

                goedemorgen! -de schotels waren helemaal leeg en het leek wel of de bladeren al iets hersteld waren....maar goed laat ik niet te vroeg juichen!!!! -ik heb de planten vanmorgen goed besproeid met regenwater.........vanavond eens kijken wat het resultaat is......

                IMG_0019.JPG
                Deze lamp laat ik straks in/boven de emmer hangen -de lampenkap ga ik ook af-tapen met reflectie/verduisteringsfolie zodat het geheel licht(lucht)dicht is......

                Comment


                  #23
                  Re: gele, kromme punten onder led

                  Cool , het is toch al goed nieuws. ik zou zo blijven verder doen en vanaf nu even voelen aan de emmers voor te zien of ze water nodig hebben. het ziet er nog altijd goed uit dan dus ik denk wel dat het in orde komt

                  Comment


                    #24
                    Re: gele, kromme punten onder led

                    ik heb een vochtigheidsmeter voor aarde zojuist gekocht en water-geef-ballen IMG_0020.JPG

                    Comment


                      #25
                      Re: gele, kromme punten onder led

                      wauw nice gedaan. Goed bezig man echt wel

                      Comment


                        #26
                        Re: gele, kromme punten onder led

                        we hebben ff niet stil gezeten idd , maar met een mn goede Swasi ga ik als een trein!
                        IMG_0021.JPG
                        50 liter bak gevuld met een laag hydrokorrels
                        image2.JPG
                        40 liter potgrond goed gemixed met 5 liter seramis
                        image3.JPG
                        bak gevuld en bewaterd met regenwater (-Master Kush wacht op juiste vochtigheid in de pot )
                        image4.JPG
                        emmer erover heen en mn lamp (Megaman plantlamp 14W, 120mA) er boven gehangen.
                        image5.JPG
                        Het is nu aarde-donker- ben erg benieuwd naar deze 'zweettent' .........iig grappig om mee bezig te zijn.....straks wat meet-apparatuur in de tent hangen......

                        Comment


                          #27
                          Re: gele, kromme punten onder led

                          hehe cool

                          ja dit is altijd leuk om zaken te doen voor die planten, het ziet er allezinds zeer interessant uit

                          Comment


                            #28
                            Re: gele, kromme punten onder led

                            ben erg benieuwd of de lamp voldoende zal zijn voor de plant....mijn bedoeling is om deze twee keer te toppen......van de aftopsels wil ik stekken maken (ik heb een tl-stekkenbak gemaakt met twee x koud licht en 1 x warm licht) .......na de tweede aftopping van deze plant gaat deze bloeien onder mijn spectrabox gold 150w in een 60x60 tentje......ben dan denk ik wel 4 tot 5 weken verder........

                            Comment


                              #29
                              Re: gele, kromme punten onder led

                              Ik ben ook benieuwd maar ik denk wel dat dit zal lukken zo het enige waar ik nog aan denk is ventilatie.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Misschien als je nu 4 stokken zou plaatsen en daarover uw werk hangen en aan de onderkant van die instalatie gaten maken zodat er lucht door kan, dan denk ik dat je meer succes gaat hebben.

                              Comment


                                #30
                                Re: gele, kromme punten onder led

                                alweer een goed idee

                                Comment

                                Bezig...
                                X