Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele, kromme punten onder led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: gele, kromme punten onder led

    Ja ik gebruik een soort alcohol zeep vanuit zieken huizen ook na de kweek

    Comment


      #62
      Re: gele, kromme punten onder led

      ok dus het desinfecteren is dus niet verkeerd ........ik zal alleen in het vervolg wat andere middelen gaan gebruiken

      Comment


        #63
        Re: gele, kromme punten onder led

        Nee dat is zeker goed maar voor de hydrokorrels is het niet nodig. maal afspoelen met lauw of warm water is meestal genoeg die korrels zijn al in ene ontsmettings bad gegaan voor naar de planten te gaan. Voor de rest om u potten en instalaties te ontsmetten mag ontsmetten met wat je denkt dat het best is. Detol is ook heel goed het enige wat moet gebeuren na het ontsmetten van alles moet je het ook weer afspoelen met water zodat geen enkel zeep resten de plant kan vernietigen.

        Comment


          #64
          Re: gele, kromme punten onder led

          ok helder!-thanx
          Oorspronkelijk geplaatst door Matsy80 View Post
          Nee dat is zeker goed maar voor de hydrokorrels is het niet nodig. maal afspoelen met lauw of warm water is meestal genoeg die korrels zijn al in ene ontsmettings bad gegaan voor naar de planten te gaan. Voor de rest om u potten en instalaties te ontsmetten mag ontsmetten met wat je denkt dat het best is. Detol is ook heel goed het enige wat moet gebeuren na het ontsmetten van alles moet je het ook weer afspoelen met water zodat geen enkel zeep resten de plant kan vernietigen.

          Comment


            #65
            Re: gele, kromme punten onder led

            Geen kerstontbijt voor m'n dames- De potten staan nog steeds vol.........(ik heb de warmte matten weggehaald........)


            Sent from my iPad using Tapatalk

            Comment


              #66
              Re: gele, kromme punten onder led

              cool, je bent goed bezig, Proficiat

              Comment


                #67
                Re: gele, kromme punten onder led

                image1.JPGIMG_0043.JPG
                Dag 5: de volgende kartelblaadjes dienen zich aan! -t gaat volgens mij best goed........maar goed we zijn er nog lang niet natuurlijk!

                vanavond ga ik mn bloeiende planten (start van week 6) met gele, kromme toppen voor het eerst weer een beetje meststof geven -ik verwacht dat dan mn tenseometer wel rond 3-4 moet staan........ik vind het herstellen van de krom-gele bladerpunten overigens nog niet echt gestaag gaan -ik zal vanavond nog een foto plaatsen......mn veldjes ziet er voor de rest fantastisch uit met mooie groene bladeren en toppen die dicht aan t groeien zijn...dus echt zorgen maak ik nog niet echt....of denken jullie daar anders over?!

                Comment


                  #68
                  Re: gele, kromme punten onder led

                  Hey,

                  Die blaadjes die nu krom zijn gaan niet echt terug recht komen of het zou heel traag gaan
                  Het voornaamste is nu dat de plant een beetje aan het herstellen is en eventueel nieuwe wortels aanmaakt.
                  Nu gaan die gewoon naar haar einde gaan en maken dat de toppen goed compact worden.
                  Voor u ander plantje ziet het er leuk uit enkel dat ik zie dat die wat gestrekt is of is de foto een klein illusie

                  Succes verder

                  Comment


                    #69
                    Re: gele, kromme punten onder led

                    Dat klopt wel wbt dat strekken - ik heb de lamp er nu dichter opstaan....... Maar zou ik m'n lamp weer lager kunnen hangen?!- maw zijn die kromme gele bladpunten van te veel water of een te lage led-lamp?!


                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                    Comment


                      #70
                      Re: gele, kromme punten onder led

                      Ik ben er vrij zeker van dat het door verbranding was in combinatie met teveel water je mag je lamp lager hangen maar let wel op dat er niets van de plant aan de lampen kan.

                      Comment


                        #71
                        Re: gele, kromme punten onder led

                        Hoe dicht zou ik de lamp van de hoogste top kunnen hangen? - ik heb in m'n tentje genoeg reflectie om deze heel kort er boven te kunnen hangen.......kort er boven krijg ik natuurlijk compactere toppen........


                        Sent from my iPhone using Tapatalk

                        Comment


                          #72
                          Re: gele, kromme punten onder led

                          Ik zou het ongeveer tussen 5 a 10 cm houden maar daar ben ik zelf nog niet pro in maar omdat je met led werkt denk ik zo een 5 cm ervan voldoende moet zijn.

                          Comment


                            #73
                            Re: gele, kromme punten onder led

                            nou de lamp hangt op 10 cm van de gemiddelde top....ik vind dat de planten er netjes bijstaan hoewel ik misschien wel al op dikkere toppen had gerekend eigenlijkIMG_0049.JPGIMG_0051.JPG

                            de toppen met de gele, kromme puntjes lijken wat bij te trekken.IMG_0050.JPG

                            Ik heb de bovenkant van de aarde besproeid met de mestoplossing en een beetje langs de stam bewaterd......

                            Comment


                              #74
                              Re: gele, kromme punten onder led

                              Die zien er goed uit zo. Ze moeten toch nog een 2 a 3 weken gaan e dacht ik?
                              De afstand zou ik nu zo houden als ze er beter van worden.
                              Voeding zeker geven , die bloei voeding.
                              En normaal gaan die toppen mischien nog wat strekken maar ook dikker worden waardoor ze dan toch terug vast komen.
                              Ik moet eerlijk gezegd nog leren hoe mijn toppen compact te maken maar ik heb van een vriend de tip gehad van na het spoelen 1 week geen water te geven dat ze echt wel droog doodgaan.
                              De plant gaat dan al het nodige doen om de bloei te redden dus gaan ze compact worden. Mijn vriend gaat ook langs bij andere kwekers en naar het schijnt dient dit zo gedaan te worden. Ik ben daar zelf nog niet zo zeker van dus misschien bij iemand van de mega pro's hieromtrend tips vragen

                              Comment


                                #75
                                Re: gele, kromme punten onder led

                                Ja dat klopt wel- ik laat ze na t spoelen altijd twee nachten uitdrogen..... Ook de temperatuur heeft invloed op de compactheid ..... Ook heb ik wel eens gelezen dat (ijs) koud water de laatste spoeldagen kan helpen en het splijten van de steel, beschadigen van de wortels..... Maar goed..... Dat soort acties laat ik maar aan de pro's over[emoji1]


                                Sent from my iPhone using Tapatalk

                                Comment

                                Bezig...
                                X