Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele, kromme punten onder led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: gele, kromme punten onder led

    Wat me nog een beetje onduidelijk is: 2 x toppen = 2 x stekken ?

    5 weken onder een kleine hoeveelheid licht, ik vind het nogal een uitdaging. Zaailingen hebben niet veel licht nodig, maar wat ik begrijp wil je onder de 14watt de plant voor groeien tot je er steks van kan maken?

    Comment


      #32
      Re: gele, kromme punten onder led

      Ja dat klopt ik wil de plant twee keer toppen en van de aftopsels stekken proberen te maken...en inderdaad onder deze opstelling
      Na de tweede keer getopt te hebben gaat ie naar de bloeikamer......tenminste.........dat is mijn illusie

      Comment


        #33
        Re: gele, kromme punten onder led

        Onder een 14watt 2x toppen in 5 weken... Dat is een ambitie jah

        Waarom heb je de keus niet voor een TL gemaakt, bij voorkeur wat meer ? Hoeveel stekjes wil je per keer er van af halen ( 1-10-25 ) ? Hoe meer stekjes je er van af wilt halen, hoe groter je plant moet zijn. Dat kost tijd, net zoals de wortel tijd bij stekjes er is. Je zult dus tevens met verschil zitten, waar de 1ste ronde stekjes klaar is voor 12-12 zal de ander nog aantal weken moeten aansterken: ook iets om mee te nemen.

        Ik hoop dat het gaat lukken voor je

        Comment


          #34
          Re: gele, kromme punten onder led

          ow ik had nog zo'n lamp liggen en daarnaast zat ik gisteren opeens met twee emmers zonder bodem....zodoende sloeg mn fantasie op hol.....ik ben benieuwd hoe het verder gaat.......het plantje staat iig in een superreflectie-omgeving......
          het stekken moet je meer zien als een soort afvalverwerking idd...het gaat mij niet om t stekken in de eerste plaats.......

          Comment


            #35
            Re: gele, kromme punten onder led

            Zou mooi zijn als je toch stekken krijgt die gaan produceren... Een test beging je, al is het vaak zonde van de tijd, en maak je dan ook af.

            Comment


              #36
              Re: gele, kromme punten onder led

              ik ga het beste er van maken......al is de temperatuur momenteel ook niet optimaal op deze plek...maar goed.....'t houd je bezig iig

              ik ben ook zojuist polshoogte gaan nemen in de bloeikamer.........de dames staan veel te nat!!!IMG_0031.JPG....
              wel heb ik het idee dat de toppen al aan t bijtrekken zijn....minder scherpe parabolen aan de toppenIMG_0032.JPG

              voorlopig maar helemaal niets meer doen aan bewatering/bemesting.....ook niet sproeien!?!

              Comment


                #37
                Re: gele, kromme punten onder led

                Nee niets meer tot de meter bijna droog aangeeft. Dan gaat de plant kunnen herstellen. wat een metertje niet allemaal kan doen e

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Dus eigenlijk zou de meter moeten staan tussen 1 en 3 voor je terug water dient te geven

                Comment


                  #38
                  Re: gele, kromme punten onder led

                  Oorspronkelijk geplaatst door ouweed View Post
                  [ATTACH=CONFIG]248930[/ATTACH]
                  50 liter bak gevuld met een laag hydrokorrels
                  Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                  Comment


                    #39
                    Re: gele, kromme punten onder led

                    ok thanx! -ik zat zelf namelijk aan 7 te denken.......
                    Oorspronkelijk geplaatst door Matsy80 View Post
                    Nee niets meer tot de meter bijna droog aangeeft. Dan gaat de plant kunnen herstellen. wat een metertje niet allemaal kan doen e

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Dus eigenlijk zou de meter moeten staan tussen 1 en 3 voor je terug water dient te geven
                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    ik heb mn bak met dikke bleek schoon gemaakt en mn korrels daarin gespoeld......maar pH is dacht ik niet nodig bij Palgron icm regenwater?!

                    Comment


                      #40
                      Re: gele, kromme punten onder led

                      Ja klopt ik heb zo een 40liter zak hydrokorrels gekocht en het staat er duidelijk op van ze eerst met lauw water te spoelen.

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Oorspronkelijk geplaatst door ouweed View Post
                      ok thanx! -ik zat zelf namelijk aan 7 te denken.......


                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      ik heb mn bak met dikke bleek schoon gemaakt en mn korrels daarin gespoeld......maar pH is dacht ik niet nodig bij Palgron icm regenwater?!
                      Normaal bij plagron zit er in die flesjes PH verbeteraar of zoiets maar ik dacht dat bij plagron de PH werdt geregeld. Nu heb ik ook geleerd om niet teveel met de PH te prutsen en dat de plant zijn eigen PH in de grond aanbrengt.

                      Comment


                        #41
                        Re: gele, kromme punten onder led

                        tot nu toe altijd met regenwater gemixed zonder de pH te meten -ik heb het wel eens nagevraagd bij hen......ook hoef ik -nu ik test-draai onder led- mn verhouding meststof tov het water niet te veranderen......

                        Comment


                          #42
                          Re: gele, kromme punten onder led

                          Wel hetgeen ik u kan vertellen over PH en wat ik als tip gehad heb van de pro's onder ons is " blijf met u handen van die PH af" hehe. Het is gewoon 1 keer je met de PH gaat prutsen je het altijd gaat moeten aanpassen. Ik heb nooit geen problemen gehad met de PH en het werd zelf tegen me gezegd dat de plant zelf regeld welke PH ze nodig heeft

                          Nu ik geef ze kraantjes water en het gaat ook goed want die plagron bio die ik gebruik gaat alles regelen. regen water gebruik ik ook af en toe maar niet continue. Ik gebruik eigenlijk regen water bij het spoelen op het einde van de bloei.

                          Comment


                            #43
                            Re: gele, kromme punten onder led

                            ja zo denk ik er ook over wbt de pH en de moderne meststoffen.......
                            wbt het regenwater......ik gebruik sowieso zoveel mogelijk regenwater in mn huishouden; wc doorspoelen, dweilen, afsoppen, ramen wassen, bad afvullen, tuinieren.....ik zie het als een sport om zoveel mogelijk schoon drink water te vervangen voor regenwater.......koken, thee zetten etc doe ik niet met regenwater......dus daarom sla ik mn dames ook niet over!

                            Comment


                              #44
                              Re: gele, kromme punten onder led

                              ewel jij weet wat het leven inhoud man. Ik denk ook dat je toch al iemand bent met veel levens ervaring

                              Comment


                                #45
                                Re: gele, kromme punten onder led

                                ........

                                ps vanmorgen stond mn meter nog dik door 'de 10' heen! -ik heb maar een warmte matje onder de potten gelegd om het verdampingsproces ietwat te versnellen....kan ik geen kwaad mee doen lijkt mij....?!

                                Comment

                                Bezig...
                                X