Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    Na een tijdje te hebben gedwaald op dit forum had ik enkele dagen geleden besloten om zelf ook een topic te starten. Ging aardig goed en hier een daar nog wat antwoorden gevonden.

    Nu heb wat foto's proberen te uploaden zodat jullie ook een kijkje kunnen nemen. (hopelijk zitten ze er zo meteen ook echt bij)

    Naar mijn idee doet hij het aardig goed ondanks dat ik hem zo klein hou. ze zijn 2 x tegen mijn lamp aangegroei vandaar de gele puntjes.

    wat zeggen jullie? gezond of ongezond?
    Attached Files

    #2
    Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

    Een beetje gestrekt maar cva! Vul je aarde aan tot aan de lob blaadjes!
    Welke lampen gebruik je?

    Grtz Gdog

    Sent from my C2105 using Tapatalk
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

      - ik denk dat je het te vochtig houd. punten van blad gaan naar beneden. anders ziet het er goed uit.

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

        Oorspronkelijk geplaatst door GDog View Post
        Een beetje gestrekt maar cva! Vul je aarde aan tot aan de lob blaadjes!
        Welke lampen gebruik je?

        Grtz Gdog

        Sent from my C2105 using Tapatalk
        Dus ik moet er nog een centimeter of 6 aarde bij gooien.? Ik zou dit idd kunnen doen maar waarvoor precies? De lampen zijn van Philips economic dacht ik..

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
        - ik denk dat je het te vochtig houd. punten van blad gaan naar beneden. anders ziet het er goed uit.
        Ja klopt op deze foto idd. Maar hier zijn ze net beneveld zeg maar.. het valt me op dat als ik ze beneveld met veel water dat ze gaan hangen en na een uurtje of soms iets langer zijn ze wel weer overeind gekomen..

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

          Critical is echt een lekker soortje!! Goeie keus heb je gemaakt !!

          Ga zo door

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

            Oorspronkelijk geplaatst door vrankmeister View Post
            Critical is echt een lekker soortje!! Goeie keus heb je gemaakt !!

            Ga zo door
            Ik heb er niet zo bewust voor gekozen.. ik dacht namelijk aan een plant die snel klaar zou zijn ivm het geduld wat je moet hebben.. zeker omdat het mijn eerste kweek is.. Zo kwam ik dus bij autoflowers terecht. Nadat ik wat onderzoek heb gedaan tussen autoflower en gewone planten dacht ik dat dit wel het beste voor me was.. Zo kon ik op de site 2 autoflowers kiezen de ah en critical.. Dus werdt het de critical die ook niet zo groot wordt wat mij wel bevalt.. ben blij om te horen van anderen dat het een goede keuze is..

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

              - hooi die 6cm er maar bij (aarde)
              - niet te veel bevochtigen (verbranden van blad)

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
                - hooi die 6cm er maar bij (aarde)
                - niet te veel bevochtigen (verbranden van blad)
                Ik zat de aarde bijvullen ik neem aan dat dit we zijn voordelen zou gaan hebben.. Maar waarom zou ik hem bij moeten vullen zeg maar. Ik zal het doen maar dan weet ik nog niet echt waarom ik het heb gedaan.

                Ik denk nu namelijk. Hoe meer aarde Hoe meer voedingsstoffen in de grond. En minder kans dat ik teveel water geef. Plus dat de wortels meer ruimte hebben.. maar zullen die ook naar boven groeien?

                De volgende pot heb ik hem tot de rand gevuld met grond.. op enkele cm na.

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                  Het steeltje dat nu vrij lang is is verloren ruimte! Er groeien geen toppen op. Als je hier aarde stopt dan kunne er wortels groeien! En dan staat je plantje ook steviger

                  Sent from my C2105 using Tapatalk
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                    Oorspronkelijk geplaatst door GDog View Post
                    Het steeltje dat nu vrij lang is is verloren ruimte! Er groeien geen toppen op. Als je hier aarde stopt dan kunne er wortels groeien! En dan staat je plantje ook steviger

                    Sent from my C2105 using Tapatalk
                    Oke dus het antwoord op mijn laatste vraag is ja.. dan zal ik dit zeker gaan doen.. lijkt me zeker een goede zet.. hopelijk kan ik snel wat foto's plaatsen met de eerste topje. .

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                      - idd meer aarde = meer plaats voor de wortels. heb momenteel zelfde fout. beginnersfoutje

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                        op het moment geef ik water met een kleine hoeveelheid bloei voedingsstoffen. Denk dat ik wat aan de vroege kant ben... Dus zal ik volgende week mijn dosering verhogen naar wat er op het flensje staat.. dit doe ik met een sproeier zodat ook alle bladeren wat opvangen.

                        maar nu zit ik met de volgende vraag.. ik spuit als ware iets op mijn plant wat ik zelf niet graag zo willen proeven in mijn wietje.

                        Dus ik denk dat als ik de eerste topje zie verschijnen ik maar beter met alleen water een paar dagen goed mijn planten moet omspoelen zodat eventuele deeltjes van de bemesting wegspoelen..

                        En stel dat deze gedachte goed is... Is het verstandig om de toppen te vermeiden bij het besproeien in verband met toprot. Want naar mijn idee neem de plant het vrij vlot in zich op en het verdampt natuurlijk ook..

                        naar mijn idee moet dit wel goed gaan.. tenzij ik natuurlijk kan waarnemen dat er water in blijft hangen en mij topje er te vochtig uit zien..

                        gezien ik voor het eerst kweek weet ik eigenlijk niet echt waar ik het over heb.. ondank al mijn zoektochten kwam ik vrij weinig tegen over benevelen en sproeien voor autoflowers binnen..
                        Last edited by bleuferry; 25 December 2014, 18:25.

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                          - moet je niet doen besproeien kans dat je bladeren verbranden.

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                            Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
                            - moet je niet doen besproeien kans dat je bladeren verbranden.
                            Tot nu toe heb ik nog nergens last van gehad dus ga gewoon verder. Ik heb het idee dat het per plant en per lamp verschillend is.. ik gebruik 3 x een spaarlamp van Philips economic ofzo.. Samen goed voor 2500 lumen. Het aantal watt weet ik zo niet.. 8=80 x 3 denk ik dus 2 40 watt alles bij elkaar in vergelijking met andere lampen.. maar durf dit niet met zekerheid te zeggen. (Deze dombo heeft de verpakking ervan weggegooid)

                            Laat ik het zo zeggen. Zolang er niks vervelends gebeurt ga ik ermee Door. . En dan zie ik in de toekomst wel hoe of wat met andere soorten.

                            Het is nu vooral even doorzetten met deze eerste kweek zodat ik bij mijn 2e kweek weer kan leren.
                            Last edited by bleuferry; 25 December 2014, 18:53.

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                              U80*3 is 240
                              Ik denk eerder 3*8w is 24w
                              Al bij al nogal weinig lumen
                              Die 3 komen evereen met 1 tornadotjes van 23w

                              -uitdraaien en tornados indraaien
                              Als die teduur zijn tornados uit action.
                              Deze die er nu hangen zijn niet bijna niets aan licht.
                              Niet slecht bedoelt want al de rest lijkt goed :thumbup:
                              Last edited by grinderke; 25 December 2014, 19:34.

                              Comment

                              Bezig...
                              X