Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektips over kweken in veranda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Kweektips over kweken in veranda

    Korting op 420shop
    IMG_20150308_102239.jpgBeste

    Ik wil graag proberen weed te kweken in mijn veranda. Is dat mogelijk???
    De zon zit er gemiddeld van 10u TOT 16u .
    Ten eerste welke weedzaden zijn chill om te laten groeien in mijn veranda....
    wil weed dat easy is voor beginner maar toch WHOOSA is

    Ik heb een tuintje maar ligt vol met stenen en een speelse alles opvretende labrador... dus is geen optie

    Alle hulp is welkom voor beginnende tuinier

    PEACE
    Last edited by groene K; 8 March 2015, 11:09.

    #2
    Re: Kweektips over kweken in veranda

    Als er geen rechtstreekse zon op je plantje(s) schijnt zou ik het ni proberen
    - Fast Bud
    - Royal Dwarf Auto
    - Big Devil XL Auto & NY Diesel Auto

    Comment


      #3
      Re: Kweektips over kweken in veranda

      Ik zie geloof ik polycarbonaat op het dak liggen dus zon mischien wel.....
      Echter in bloei zo tegen je huis aan ?
      goede afzuiging kan helpen...maar lijkt mij een zeer geschikte ruimte, zou alleen als je ze in bakken zet, deze verrijdbaar maken zodat je op de mooie dagen je planten lekker buiten in een windje en volle zon zet zo af en toe.

      Comment


        #4
        Re: Kweektips over kweken in veranda

        polycarbonaat op het dak indd,

        ik zou voor een kleinere weedsoort gaan voor beginners,kan af en toe buiten voor wind enzo mits de labrador in huis te laten... welke soort raden jullie mij aan?

        en wanneer beginnen kweken in veranda april of mei?
        Last edited by groene K; 8 March 2015, 13:42.

        Comment


          #5
          Re: Kweektips over kweken in veranda

          Er bestaan veel soorten te zien wat u graag rookt
          Denne smaak
          Citroen smaak
          Harde sterke wiet
          Zachte wiet
          Daarin een beetje keuze maken en laat hier weten op het forum
          We zullen u verder helpen
          Wihte widow

          Comment


            #6
            Re: Kweektips over kweken in veranda

            Haze heeft me altijd kunnen bekoren...
            Maar ben ik ken van kweken de ballen gelijk wij zeggen
            moet ik een autoflower nemen?
            en wat is hetg ding van de DWARF seeds blijven klein maar bijna niks over te vinden van soorten,opbrengst etc
            Last edited by groene K; 8 March 2015, 14:46.

            Comment


              #7
              Re: Kweektips over kweken in veranda

              autoflowers heb ik weinig verstand van, buiten kweken met regulire soortjes al een x aantal jaren nu,

              Kan je van haze vertellen dat die vrij laat klaar zijn omdat haze soorten een lange bloeiperiode hebben over het algemeen.
              Groote van je planten hangt af van de groote van je potten icm de tijd dat je ze plant.
              Ik begin met kiemen in begin mei plantjes die in 12 liter emmers staan worden dan ongeveer 1,50, 2 meter.
              In 65 liter kuipen ga je al snel over de 2 meter en zal je met 2-3 planten je serre ook echt compleet vol hebben staan.
              Als je later begint zullen ze minder tijd hebben te groeien voordat ze in bloei springen wat natuurlijk ook resulteert in kleinere plantjes.

              Comment


                #8
                Re: Kweektips over kweken in veranda

                Zou je een beginneling haze aanbevelen? of een plantje dat veel mag hebben aangezien er geen ervaring is en een foutje kan vergeven.
                Bij men eerste plantje of plantjes gaat het niet zo erg over de smaak gaan maar over of het gaat lukken met de opbrengst

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                nu white widow kan ons die graag eens blowen allemaal bekoren dus zou ik deze willen proberen??? https://www.wietzaadjes.nl/white-widow-auto-pyramid-seeds/

                Comment


                  #9
                  Re: Kweektips over kweken in veranda

                  Niet-auto haze duren vaak 16 weken qua bloei. Dat is erg lang, dan zitten we rond november/december qua afbloei.
                  Maar denk eens goed na; vind je het erg dat je hele huis naar wiet ruikt als je die veranda bezocht hebt? Want dat gaat wel gebeuren.

                  Een autoflower kan uitkomst bieden, maar als je niet aan de eisen van volle zon kunt komen, dan heb je met iedere plant een lagere kans. Het zal vast wel lukken hoor, maar het vraagt wat extra moeite.
                  Er zijn genoeg haze-autoflowers op de markt om een keus uit te nemen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweektips over kweken in veranda

                    en wat zijn goeie site's voor haze autoflower zaadjes te bestellen?
                    en de extra moeite wat houd dat in? de geur van weed in huis kan ik beperken met af en toe de hond binnen te laten en de plant lekker buiten te laten staan..

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweektips over kweken in veranda

                      Nope, te weinig licht om iets te kweken wat het roken waard is.
                      En die geur onderschat je.

                      Anyho, ik kijk uit naar je kweekverslag.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweektips over kweken in veranda

                        Te weinig licht twijfel ik aan ..t net een beetje aan op welke kant het dakje gericht staat.
                        Zelf heb ik wel eens een plant onder een schuin dakraam op de logeer kamer afgebloeid.
                        Plant zo dicht mogelijk voor het raam gezet maar had niet heel veel zonuren i.v.m de inbouw van het raam. uiteindelijk geen mega opbrengst maar omdat de plant veilig binnen stond in een regenachtige periode toen een beter wietje als van mijn buiten planten gehad.
                        Als je de zon vol op je serre hebt ben ik zelfs stiekem wel een beetje jaloers.
                        Wat ik zou doen in zo n serre,
                        Hang 2 planken op aan kettingen zodat je je planten zo dicht mogelijk tegen je polycarbonaat dakje hebt hangen en gedurende de groei naar beneden kan verstellen.Op iedere plank 3, 12 liter emmers
                        Betreft soorten zou ik drie keer 2 plantjes nemen nl:
                        2x autoflowers
                        2x een sterke plant die zich bewezen heeft, b.v. white widow (genoeg hierover te vinden op het interweb)
                        2x een soort die je zelf gewoon erg leuk lijkt om te kweken
                        Voeding zou ik me in het begin niet te druk om maken..als je in mei begint heb je voldoende voorgroei tijd voor je reguliere planten ..zou hoogstens een flesje bij de plaatselijke tuinwinkel halen...zodra de planten in bloei komen misch een goede bloei voeding aanschaffen
                        En vooral geduld hebben ...keep it simple dan kan er ook het minste fout gaan.
                        Zolang je verder geen gekke truuken uithaalt door bv direct al met voeding te gaan expirimenteren heb je mits je er een beetje aandacht aan besteed tegen het eind van de zomer zeker wel een leuk rokertje bij elkaar.
                        En heb je wat kennis en motivatie om volgend jaar enkele verbeteringen toe te voegen.

                        Comment

                        Bezig...
                        X