Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help Raar kleurverandering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help Raar kleurverandering

    Korting op 420shop
    Jpeg 2.jpg1Jpeg.jpgMijn eerste plantje .... Na drie weekjes nu op het onderste blad zo een bruin geel kleurtje op het randje. Nu heb ik liggen opzoeken en kan van Ph tot hittestress tot voeding en schimmels komen. Maar heb het allemaal nagekeken en alles is zoals het moet. Alleen heb ik het in potgrond gestoken voor groenten en kruiden dat al voorgemest is voor 100 dagen. Krijgt regelmatig water met Ph van 6.5. Dus begrijp niet hoe het komt. Heb nu wel geen booster enz omdat hier geen growshop is. Nu kan het zijn dat ik naar Bergen op Zoom ga rijden deze week. Hopelijk gaat het niet te snel uitbreiden want daar heb ik een beetje schrik voor. Staat in de logeerkamer waar niets binnen kan dus ongedierte ook niet. Voor de rest ziet hij er stralend uit. Alleen heb ik nu juist 3 dagen opeens 4 kleine zwarte vliegjes doodgedaan die in de grond zaten :-/ Hoe dat er kwam weet ik ook niet maar mss dat dit het de oorzaak kan zijn? Iemand een goeie raad voor me aub ?
    Groetjes

    #2
    Re: Help Raar kleurverandering

    :ttiwwp:
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Help Raar kleurverandering

      Geen paniek, plaats eens een duidelijke foto, liefst meerdere van het blaadje en van de plant.
      Dan kunnen we met je mee kijken
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Help Raar kleurverandering

        Ziet er niet slecht uit je plantje, zou je pot bijvullen met aarde en blaadje eraf trekken. Eerste keer heb ik de plant ook met rust gelaten, maar ik ben ze nu volop aan het pesten kijk maar eens een defoliate utube fimpje of bij stemma die is daar ook mee begonnen.
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #5
          Re: Help Raar kleurverandering

          gemorst water
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

          Comment


            #6
            Re: Help Raar kleurverandering

            Te nat, (dan krijg je wortelrot,) dat trekt varenrouwmug aan. De larven daarvan vreten de wortels verder aan, dan krijg je klauwend blad of een dode plant. Vul die pot ook nog even netjes tot de rand en geef flink wat minder water.
            Water bij voorkeur alleen van onderaf dmv een schoteltje. Dan kan die varenrouwmug ook niet zo makkelijk eitjes leggen in de bovenste (droge) laag grond.

            Als die varenrouwmug eenmaal in je hok gaat voortplanten, heb je slechts een kleine kans om er weer vanaf te komen; alles droog laten staan voor een week. Dat kan de plant de kop kosten, maar ook de larven. Iets anders zit er dan niet op. Maar begin maar eens met minder water geven.

            Meestal is een klein plekje niet iets om je zorgen over te maken. Maar de bodem ziet er aardig donker (dus vochtig) uit, en het vlekje komt me bekend voor als overwateringsprobleem.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Help Raar kleurverandering

              Dank je voor de info mensen, steek er nogal veel energie en tijd in voor de eerste keer haha Stresseeee Heb al wat aarde bijgevoegd ook. En geef idd enkel nog onderaan in het schaaltje en zie al een worteltje komen piepen door 1 van de gaatjes. Maar zou ik dit blaadje afknijpen of ff gewoon laten?

              Comment


                #8
                Re: Help Raar kleurverandering

                Lekker laten zitten, je moet vooral doen waar je je prettig bij voelt
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  #9
                  Re: Help Raar kleurverandering

                  Ziet er verzopen bezopen uit.
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment


                    #10
                    Re: Help Raar kleurverandering

                    Wat heb je in hemelsnaam voor bondage aan je kiemplantje
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: Help Raar kleurverandering

                      + Zoals Stemma al opmerkte, haal de stokjes weg die je plantje ondersteunen wanneer je je plantenbak voldoet met grond tot de rand. Anders zal je plantje nooit sterk worden. Vooral binnen zet ik altijd een ventilator op een tijdschakelaar om een paar uur per dag wind tegen mijn plantje te blazen voor betere wortelgroei en stevigheid voor de plant.

                      Comment


                        #12
                        Re: Help Raar kleurverandering

                        Waarschijnlijk omdat-ie anders omvalt.
                        Dat betekend dat ze strekt.
                        En dat betekend weer dat ze te ver van het licht staat.

                        Ahja, dat plekje is van te nat.
                        Als je van onder water geeft is de kans op wortelrot wat groter volgens mij, daarom geef ik altijd van boven.
                        Maar zo kun je al verschillen in kweken heh, er is niet 1 goeie manier, eerder 100.

                        Verder staat ze er goed bij. Niks aan doen verder.
                        Geen blaadje eraf trekken wat grotendeels nog functioneert.

                        Bladproblemen, ziektes en beestjes staan trouwens in de Cannabis helpdesk.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Help Raar kleurverandering

                          Voila ziet er al wat beter uit he. En wat wil herma eigenlijk zeggen? Want in de men andere topic spreekt iemand van 3 keer RQS herma had gehad?
                          Jpeg 4.jpg Jpeg5.jpg
                          Last edited by Playboy; 13 April 2015, 18:19.

                          Comment


                            #14
                            Re: Help Raar kleurverandering

                            Herma = 2-slachtig. Krijg je zaad in je toppen en dat willen we niet om te roken.

                            Comment

                            Bezig...
                            X