Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AutofrAsiandew verpotte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AutofrAsiandew verpotte

    Korting op 420shop
    Hoi!
    mijn plantjes zijn ongeveer een week noven de grond en wil ze langzaam gaan verpotten!
    iemand nog tips?
    wat voor potten kan ik gebruiken en wat voor een inhoud moet er in kunnen en wat voor potgrond.
    Hoop op nuttige antwoorden!!!!
    gr Rob
    image.jpgimage.jpgimage.jpg

    #2
    Re: AutofrAsiandew verpotte

    Normaal zet je ze in een klein potje en laat je dat vol wortelen en pot je ze dan over, niet zo met 3 in een groter volume als je ze derna nog wil gaan verpotten.
    En ze staan veel te nat je plantjes, mogen ook meer licht hebben ze strekken.

    Comment


      #3
      Re: AutofrAsiandew verpotte

      Ja, die staan veel te nat.
      Zou nog maar even wachten met overpotten.
      Normaal zaai je die dus elk in een aparte pot, dan heb je dit probleem niet.
      Als je nu een wortel beschadigd is de kans groot dat dat fataal is, omdat ze nog niet veel wortel hebben, voornamelijk de penwortel.
      Even geen water geven en minstens wachten op 3-vingerig blad.
      Nadeel is dat de worteltjes wat in elkaar gaan groeien, dus het wordt sowieso een gepriegel met eruit halen.
      Laat de grond eerst goed droog, bijna te droog, worden voor je begint.

      Nahja, ze staan wel erg nat, dus je kunt ook heel voorzichtig de kluit uit elkaar proberen te halen, en in een groter potje doen met veel drogere aarde, zodat dat water er een beetje uit trekt.
      Ieder in een pot van 5L of groter...meer dan 16L zou ik niet doen met auto's.

      Potten tot het randje vullen !
      Dat zakt binnen 2 weken nog een paar cm in, en anders zit je straks met halfvolle potten.
      succes.

      btw. My gold is just yellow ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: AutofrAsiandew verpotte

        image.jpgimage.jpgimage.jpg
        Zo is de sutiatie nu!!!

        Comment


          #5
          Re: AutofrAsiandew verpotte

          Dat ze ondersteuning nodig hebben, zegt al heel veel.
          Ze strekken, dus dan komen ze lichtdruk te kort. Dan zullen ze vast achter het raam of in de schaduw (van de potrand) staan. Of beide zelfs.

          Let wel op met die smartpot: hij is (veel) te nat, met een beetje pech gaat dat vlekken geven op je gordijn. En je plantjes vinden dat op een gegeven moment ook niet meer zo lekker.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: AutofrAsiandew verpotte

            Ik ga dalijk potten halen maar wat kan ik doen om de lucht druk te verbeteren?

            Comment

            Bezig...
            X