Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 x AK47 autoflower binnen/buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 x AK47 autoflower binnen/buiten

    Korting op 420shop

    #2
    Re: 1 x AK47 autoflower binnen/buiten

    Ik twijfel of je die spaarlamp echt nodig hebt. Of het moet echt een donkere dag zijn.

    1lux = 1 lumen per vierkante meter

    Een paar voorbeelden:
    Zonlicht: 100.000 - 130.000 lux (100 - 130 klx)
    Daglicht, indirect zonlicht: 10.000 - 20.000 lux (10 - 20 klx)
    Bewolkte dag: 1.000 lux (1 klx)
    Kantoor: 500 lux
    Erg donkere dag: 100 lux
    Schemering: 10 lux
    Donkere schemering: 1 lux
    Volle maan: 0,1 lux
    Kwartier maan: 0,01 lux (10 mlx)
    Nieuwe maan zonder wolken: 0,001 lux (1 mlx)
    Bewolkte nacht zonder maan: 0,0001 lux (0,1 mlx)

    Comment


      #3
      Re: 1 x AK47 autoflower binnen/buiten

      Oke vet die voorbeelden, dit wist ik nog niet!
      Maar de lamp is dus wel handig als het savonds donker is, heb ik tenminste nog 1000 lumen ipv 1

      Het kan toch geen kwaad dat ze dan even verzet worden?

      Comment


        #4
        Re: 1 x AK47 autoflower binnen/buiten

        Klopt.
        Ik laat mijn planten s'ochtends aan de ene kant van de tuin staan en s'middags verplaats ik ze naar de andere kant.

        er wordt gezegt dat het beter is om ze te laten staan op 1 plek. Maar volgens mij maakt het niet zo veel uit.

        Comment


          #5
          Re: 1 x AK47 autoflower binnen/buiten

          Bijschijnen zorgt voor onregelmatige lichttijden, onregelmatige lichttijden zorgen voor een verstoord bioritme, zorgt voor stress, zorgt voor ballen, zorgt voor zaadjes in je toppen, zorgt voor onrookbare wiet.
          Minder goed idee dus laat haar gewoon lekker gaan. Al dat gesleep is de moeite niet waard.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: 1 x AK47 autoflower binnen/buiten

            Staan Autoflowers er ook niet een beetje om bekend dat ze erg stressbestendig zijn? Het lijkt me logisch dat zoveel mogelijk licht goed is voor de plant, dus dat beetje slepen...

            Comment


              #7
              Re: 1 x AK47 autoflower binnen/buiten

              Nee daar staan ze niet bekend om. Autoflowers staan bekend om het vanzelf in bloei gaan, lage opbrengsten en slechte resistentie tegen schimmels.
              Het zijn alsnog interessante planten, maar de fabels regeren er een beetje omheen. Ze kunnen net zo goed in stress raken als iedere andere plant.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: 1 x AK47 autoflower binnen/buiten

                20150514_095036.jpg
                Hoera het is een meisje!

                Ik wacht nog even tot vanavond en stop hem dan in z'n nieuwe huisje (gelijk de pot waarin hij groot zal worden)

                Comment


                  #9
                  Re: 1 x AK47 autoflower binnen/buiten

                  Dat mag nu ook al.
                  Met het boogje naar boven.

                  @ronal: als je ze dan met dezelfde kant naar de zon zet, oke.
                  Anders gaan ze alleen energie steken in het richten van de bladeren elke keer.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: 1 x AK47 autoflower binnen/buiten

                    denk sowieso niet dat je erg veel tijd en aandacht aan dat ene plantje gaat moeten besteden, als ik jou was zou ik er nog een paar zetten zodat je nog wat hebt als er wat mis gaat.
                    ik denk dat je meer naar de planten zult gaan zitten kijken dan ze daadwerkelijk verzorgen, wietplanten groeien zo ongeveer vanzelf.
                    in ieder geval veel succes
                    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                    Comment


                      #11
                      Re: 1 x AK47 autoflower binnen/buiten

                      Het witte sliertje wat naar buiten komt is toch eigenlijk de wortel? Ik dacht dat deze juist naar onderen gericht moest zijn... :p

                      En ik wil het eerste jaar gewoon vooral ervaring opdoen @poepzak, zodat ik volgend jaar wat meer ga planten en oogsten natuurlijk

                      Ik doe het nu nog meer voor de fun, elke gram die er vanaf gaat komen is gewoon mooi meegenomen

                      Comment


                        #12
                        dit topic even door ofz
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: 1 x AK47 autoflower binnen/buiten

                          Toch inderdaad het worteltje omlaag laten wijzen en in de pot gezet. (zag ook op andere sites dat de wortel naar beneden moet)

                          Deze staat er op dit moment zo bij:

                          20150514_155456.jpg

                          Nu maar afwachten totdat ze zich laat zien

                          Comment


                            #14
                            Re: 1 x AK47 autoflower binnen/buiten

                            Vandaag vond ze het dan toch maar tijd om zich te laten zien

                            20150516_204359.jpg

                            Moet ik de aarde in de tussentijd nog nat maken eigenlijk? Zoals op de vorige foto te zien is heb ik er een folie overheen hangen waardoor het vocht in de pot blijft hangen maar ik weet het niet zeker.
                            De aarde ziet en voelt overigens wel redelijk droog.

                            Comment


                              #15
                              Re: 1 x AK47 autoflower binnen/buiten

                              Paar dagjes verder..

                              20150521_091650.jpg

                              Doe 1 keer per dag een klein beetje water geven, voor de verderest is het vooral geduld hebben

                              Comment

                              Bezig...
                              X