Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik heb een vraagje over biobizz voeding.
    Hoevaak per week moet je nou eigenlijk groei/bloei voeding geven. en na hoeveel weken beginnen met groeivoeding.
    En stel dat de plant bloeit en je hebt topmax hoe moet je dat dan verdelen. of moet je dan de eerst bloeivoeding en 2 dagen later die topmax.
    Ik snap het niet helemaal. Ik heb het zeker al opgezocht maar ik kan toch geen duidelijk antwoord vinden.
    mvg

    #2
    Re: Voeding

    Om de waterbeurt een scheut voeding mee. Na 3-4 weken ga je groeivoeding geven.

    Stel dat de plant bloeit, dan geef je bloeivoeding. Dat kun je afwisselen met topmax, of 50/50 mengen aan de hand van de laagste concentratie (bijv. topmax adviseert 3mL op 10 liter, en biobizz 50ml op 10L dan houd je topmax aan: 1.5ml topmax + 1.5ml biobizz)
    Altijd beter te weinig dan teveel.
    Kijk in de bladprobleemoplosser om te zien of je plant iets nodig heeft. Lees die even goed door, en dan kun je zelf beredeneren of je meer of minder van iets kunt geven.

    Biobizz zelf is er best vaag over:
    Ik geef mijn planten handmatig water, hoe vaak kan ik mijn planten water en voeding geven?
    Elke plant is anders, sommige drinken heel veel, anderen drinken weer een stuk minder. Het absorberende vermogen van je aarde speelt hierin ook een rol. Over het algemeen is 2-3 keer per week water geven voldoende. Je kan dit eenvoudig testen met een vochtigheidsmeter. Een simpele manier is om de vochtigheid met je vinger te testen: steek een vinger in de aarde, blijft er aarde aan je vinger plakken? Dan is de vochtigheid nog in orde.

    Ze geven niet eens antwoord op hun eigen vragen. Dan kun je er vanuit gaan, dat je het zelf maar uit moet zoeken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Voeding

      Bedankt!

      Comment

      Bezig...
      X