Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blad verbrand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad verbrand

    Korting op 420shop
    Beste members,

    Ik heb mijn plantje te dicht op de lamp gehad, waardoor er 2 blaadjes zijn verbrand (zie foto). Zijn deze nog te redden met de tijd, of is het beter om ze er maar vanaf te halen?

    Bedankt!

    IMG_5767.JPG

    #2
    Re: Blad verbrand

    als je je vinger brand, snij je dan ook je hand eraf?

    Comment


      #3
      Re: Blad verbrand

      Dat ligt er aan, of mijn vingers dusdanig zijn toegetakeld dat ik er niets meer mee zou kunnen. In dat geval zou ik ze (laten) amputeren. Mocht er nog genoeg potentieel herstel in zitten, dan zou ik ze niet (laten) amputeren.

      Mijn vraag resteert: zijn deze 'vingers' te zwaar verbrand waardoor er geen leven meer in zit/in zal komen? Of hangen ze er nu even tijdelijk zo slapjes en bruin bij, en gaan ze met de tijd nog herstellen?

      Ik bedoel trouwens niet het gehele blad te verwijderen, maar specifiek de aangetaste delen.
      Last edited by hallo1234; 2 June 2015, 17:56.

      Comment


        #4
        Re: Blad verbrand

        Hetgeen wat verbrand is zal zich niet meer herstellen.
        Het gehele blad zal hier normaal verder geen last van ondervinden. Gewoon laten zitten en als het blad dood is valt dat er wel vanzelf af.
        Mijn opinie is dat je de bladeren altijd laat, eender welk probleem ze vertonen. Enkel bij een ziekte of schimmel die kan overslaan op de rest van de plant haal je die er best af.

        Comment


          #5
          Re: Blad verbrand

          kijk met humor komen we er wel. en eigenlijk zeg je precies wat ik zou adviseren.

          nu geef ik ons mede lid wietje wanker gelijk, echter zou ik de aangetaste vingers inderdaad amputeren.

          deze blijven beschadigd en zullen geen actief leven tegemoet gaan. echter kunnen deze dode plantendelen
          wel gaan schimmelen. met name bij 60% of hogere LV. de plekken zijn klein dus zal die kans klein zijn, maar
          dient zo klein mogelijk gehouden te worden. die ene 2 vingers eraf knippen (zeker nu ze nog klein is) kan voor de plant
          weinig kwaad. de rest van het blad zoals je al aangaf gewoon laten zitten.

          suc6

          Comment


            #6
            Re: Blad verbrand

            Oorspronkelijk geplaatst door wietje wanker View Post
            Gewoon laten zitten en als het blad dood is valt dat er wel vanzelf af.
            Ok, hou ik dat aan! Bedankt

            Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
            echter zou ik de aangetaste vingers inderdaad amputeren.
            Haha ok dit is dan wel weer tegenstrijdig met wietje wanker :p hmmm...

            Comment


              #7
              Re: Blad verbrand

              Bramonius heeft een punt. Bij het blad dat volledig
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Blad verbrand

                Ok, en toegespitst op de foto die ik in mijn openingpost heb geplaatst, laten zitten of wegknippen?

                Hij staat overigens buiten, alleen in de nacht even onder een lampje. De plant was echter al te groot geworden en stond er dus te dicht tegen op... Vanaf nu dus enkel nog maar buiten/als het koud is in de nacht binnen (maar niet meer onder een lamp).

                Comment


                  #9
                  Re: Blad verbrand

                  Toegespitst op de foto:
                  Maar bij slechts enkele vingers, kun je misschien beter die vingers amputeren
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Blad verbrand

                    lijkt me duidelijk zo

                    suc6 met de dame

                    Comment


                      #11
                      Re: Blad verbrand

                      bedankt voor alle inbreng! ik heb de aangetaste delen weggeknipt op een mooie, groene zomer

                      Comment

                      Bezig...
                      X